En osaa sanoa. Ainakaan agila tunnuksella sitä muokkausmahdollisuutta ei ole.
Näetkö oman viestisi yläreunassa mitään kuvaketta?
Itsellä se on kynä (ylläpidonnoikeuksien vuoksi)

En osaa sanoa. Ainakaan agila tunnuksella sitä muokkausmahdollisuutta ei ole.
Kiitti tiedoista. Jotenki tuntuu tämä Opelin softapuoli olevan ontuvaa. Tuo infotainment, aktiivivakkari, kaistavahti ja matrix-valojen ohjaus niin kaikissa on enempi ja vähempi epävarmuutta tai häiriöitä. Nuo ledit on hyvät muuten mutta joskus nukkuu eikä laita pitkiä päälle, vaikka on selkeästi pimeää. Aktiivivakkari herjaa heti, jos tulee märkä lumihippu taivaalta.Errror kirjoitti: 12 Marras 2020, 13:26Vaikka mulla on monenlaista vikaa infotainmentissa ollutkin, tuollaista pimenemistä puhelun tullessa ei ole onneksi ollut. Samaten kaistavahti ei vetele, jos sen napista pois päältä laittaa. Toisaalta olen tottunut niin hyvin siihen, että olen laittanut sen vain pari kertaa pois päältä ja molemmat oli pohjoisen reissuilla, kun kaistavahti reagoi tien sivun lumirajaan.nupaha kirjoitti: 11 Marras 2020, 19:43
Vähä taas tästä hienosta infotaintmentista. Jos on navi-näyttö päällä ja tulee puhelu, meneekö teillä ruutu mustaksi? Mä luulin satunnais kerraksi, mutta ainahan se sen tekee mulla.
Toisekseen kaistavahdin toiminta? Otan sen aina heti pois päälätä niin nyt on muutaman kerran silti tuntunut, että se on kääntänyt ohjausta. Kuinkas muilla onko samansuuntaisia tuntemuksia?
Onneksi on takuut päällä, mutta kyllä tää jäi vipaksi Opeliksi.
Minulla on nyt tämä Opel mukaanluettuna kolmesta autosta haltijan ominaisuudessa kokemusta adaptiivisen vakkarin osalta ja kyllä tässä Insigniassa se on paras tähänastisista. Kaksi Skodan sukupolvea kapineesta koettu (ekassa tutka on alasäleikössä, tokassa taas yläsäleikön keskellä) ja molemmat, varsinkin uudempi, menee vielä helpommin pois käytöstä pienelläkin räntäkelillä. Joskus jopa vesisateella.nupaha kirjoitti: 13 Marras 2020, 13:21Kiitti tiedoista. Jotenki tuntuu tämä Opelin softapuoli olevan ontuvaa. Tuo infotainment, aktiivivakkari, kaistavahti ja matrix-valojen ohjaus niin kaikissa on enempi ja vähempi epävarmuutta tai häiriöitä. Nuo ledit on hyvät muuten mutta joskus nukkuu eikä laita pitkiä päälle, vaikka on selkeästi pimeää. Aktiivivakkari herjaa heti, jos tulee märkä lumihippu taivaalta.Errror kirjoitti: 12 Marras 2020, 13:26Vaikka mulla on monenlaista vikaa infotainmentissa ollutkin, tuollaista pimenemistä puhelun tullessa ei ole onneksi ollut. Samaten kaistavahti ei vetele, jos sen napista pois päältä laittaa. Toisaalta olen tottunut niin hyvin siihen, että olen laittanut sen vain pari kertaa pois päältä ja molemmat oli pohjoisen reissuilla, kun kaistavahti reagoi tien sivun lumirajaan.nupaha kirjoitti: 11 Marras 2020, 19:43
Vähä taas tästä hienosta infotaintmentista. Jos on navi-näyttö päällä ja tulee puhelu, meneekö teillä ruutu mustaksi? Mä luulin satunnais kerraksi, mutta ainahan se sen tekee mulla.
Toisekseen kaistavahdin toiminta? Otan sen aina heti pois päälätä niin nyt on muutaman kerran silti tuntunut, että se on kääntänyt ohjausta. Kuinkas muilla onko samansuuntaisia tuntemuksia?
No, posin kautta... ei ole vielä tien päälle jättänyt.![]()

Jos käytät paljon vakionopeudensäädintä ja mäkisissä maastoissa, vakkari hillitsee menoa "saksalaisella jämptiydellä" eli alkaa jarruttaa alamäkiosuuksilla. Aika herkästikin. Voisiko selittää takapalojen kulumista, edes osittain ?vht41 kirjoitti: 12 Marras 2020, 09:00 Takajarrupaloista senverran että ,51.000km ajettu ja näytti olevan vaihtokunnossa ,edessä oli kuin uudet vielä.Vaikuttais olevan jotain pielessä vai onko normaalia tässä autossa.
Ainakin Volvossa (kuulemma) takajarruille jaetaan enemmän tehoa nyökkimisen vähentämiseksi, voisko Ooppelissa olla sama juttu? Kaverin xc60 kuluttaa takapaloja tuon takia.Taikamatto kirjoitti: 13 Marras 2020, 19:05Jos käytät paljon vakionopeudensäädintä ja mäkisissä maastoissa, vakkari hillitsee menoa "saksalaisella jämptiydellä" eli alkaa jarruttaa alamäkiosuuksilla. Aika herkästikin. Voisiko selittää takapalojen kulumista, edes osittain ?vht41 kirjoitti: 12 Marras 2020, 09:00 Takajarrupaloista senverran että ,51.000km ajettu ja näytti olevan vaihtokunnossa ,edessä oli kuin uudet vielä.Vaikuttais olevan jotain pielessä vai onko normaalia tässä autossa.

Ymmärrän svidutuksen, mutta kyllä tämä ulkopuoliselle näyttäytyy hyvänä huumorinaErrror kirjoitti: 14 Marras 2020, 12:13 Nyt ei auttanut mikään ja pakko oli kotiin mennä, eli soittelee siellä sitten varmaan akun loppuun yksinään.
Autolla on näköjään oma tahto - muistattehan elokuvan Christine - tappaja-auto, sehän muistaakseni soitteli myös radiotaan oman mielensä mukaan vaikka oli lopussa jo paalattuna.Antagonisti kirjoitti: 14 Marras 2020, 18:20Ymmärrän svidutuksen, mutta kyllä tämä ulkopuoliselle näyttäytyy hyvänä huumorinaErrror kirjoitti: 14 Marras 2020, 12:13 Nyt ei auttanut mikään ja pakko oli kotiin mennä, eli soittelee siellä sitten varmaan akun loppuun yksinään.Näen silmissäni huomionkipeän soittimen, joka kapinoi kuin teini ja valvoo kunnes Battery energiajuomat on loppu
![]()

Harmitus on helppo ymmärtää! Aika on rahaa, ja onhan tuo nyt sangen ärsyttävää, jos pitää uuden auton oikuista olla jatkuvasti reklamoimassa. Tsemppiä!Errror kirjoitti: 14 Marras 2020, 21:11 Oli se onneksi parin tunnin päästä sammunut itsestään. Täytyy huomenna mennä pidemmälle lenkille että saa akun täyteen taas. Toivottavasti silloin ei taas jää radio päälle...
Kyllä tässä heräsi sellainen pelko, että tuleeko auto yöllä ovesta sisään kostamaan pahat sananiNo, totuuden nimessä, kyllä vähän on turhan perusjutuissa isoja vikoja 40t€ autossa. Toisaalta taas ajettavuus ja varusteet on kyllä erittäin hyvät jopa hintaan nähden.
Tarttee varmaan laittaa taas huoltoon viestiä radiosta.
Mulla oli edellinen Skoda Superb eikä siinä vakkari vit...ut kuin kunnon räntäsateella. Siinä tuo Inkun aktiivivakkari on parempi, että se ymmärtää kiihdyttää enemmin kun on edellä ajava on kääntynyt . Superb ei ymmärtänyt kiihdyttä kuin vasta kun edellä ajava oli reilusti sivussa. ”Keila” tutkalla oli jotenki liian leveä.Errror kirjoitti: 13 Marras 2020, 16:51Minulla on nyt tämä Opel mukaanluettuna kolmesta autosta haltijan ominaisuudessa kokemusta adaptiivisen vakkarin osalta ja kyllä tässä Insigniassa se on paras tähänastisista. Kaksi Skodan sukupolvea kapineesta koettu (ekassa tutka on alasäleikössä, tokassa taas yläsäleikön keskellä) ja molemmat, varsinkin uudempi, menee vielä helpommin pois käytöstä pienelläkin räntäkelillä. Joskus jopa vesisateella.nupaha kirjoitti: 13 Marras 2020, 13:21Kiitti tiedoista. Jotenki tuntuu tämä Opelin softapuoli olevan ontuvaa. Tuo infotainment, aktiivivakkari, kaistavahti ja matrix-valojen ohjaus niin kaikissa on enempi ja vähempi epävarmuutta tai häiriöitä. Nuo ledit on hyvät muuten mutta joskus nukkuu eikä laita pitkiä päälle, vaikka on selkeästi pimeää. Aktiivivakkari herjaa heti, jos tulee märkä lumihippu taivaalta.Errror kirjoitti: 12 Marras 2020, 13:26Vaikka mulla on monenlaista vikaa infotainmentissa ollutkin, tuollaista pimenemistä puhelun tullessa ei ole onneksi ollut. Samaten kaistavahti ei vetele, jos sen napista pois päältä laittaa. Toisaalta olen tottunut niin hyvin siihen, että olen laittanut sen vain pari kertaa pois päältä ja molemmat oli pohjoisen reissuilla, kun kaistavahti reagoi tien sivun lumirajaan.nupaha kirjoitti: 11 Marras 2020, 19:43
No, posin kautta... ei ole vielä tien päälle jättänyt.![]()
Samaten kyseiset kapineet tekivät usein vääriä törmäyshälytyksiä ja kerran Octavia veti itsellä yhtäkkiä äkkijarrutuksenkin tyhjällä tiellä. Onneksi ei ollut takana ketään.

Ei se ilmoitus poistu päivittämällä... valitettavasti. Mulla joskus vaatii kuittaamaan kahteen kertaa sen, jos teen ensimmäisen kuittauksen "liian nopeasti" käynnistymisen jälkeen.Ekitheman kirjoitti: 15 Marras 2020, 15:51 Onhan se info kieltämättä aikamoinen. Itsellä onneksi suurimmat ongelmat olleet harvassa, ja muutenkin käytän sitä varmaan keskimääräistä vähemmän, melkein riittää kun radio toimii. Mutta se perhanan ilmoitus (ääniohjaus ei käytössä) joka kerta, onko se poistunut päivitysten myötä? Jos on niin sitten vaadin päivitystä huollon yhteydessä, muuten olkoon.