Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Garnd_Old_One kirjoitti: 12 Marras 2020, 20:03 Koskahan sen editti kynän saa?
En osaa sanoa. Ainakaan agila tunnuksella sitä muokkausmahdollisuutta ei ole.
Näetkö oman viestisi yläreunassa mitään kuvaketta?
Itsellä se on kynä (ylläpidonnoikeuksien vuoksi)
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Errror kirjoitti: 12 Marras 2020, 13:26
nupaha kirjoitti: 11 Marras 2020, 19:43
Vähä taas tästä hienosta infotaintmentista. Jos on navi-näyttö päällä ja tulee puhelu, meneekö teillä ruutu mustaksi? Mä luulin satunnais kerraksi, mutta ainahan se sen tekee mulla.
Toisekseen kaistavahdin toiminta? Otan sen aina heti pois päälätä niin nyt on muutaman kerran silti tuntunut, että se on kääntänyt ohjausta. Kuinkas muilla onko samansuuntaisia tuntemuksia?
Onneksi on takuut päällä, mutta kyllä tää jäi vipaksi Opeliksi.
Vaikka mulla on monenlaista vikaa infotainmentissa ollutkin, tuollaista pimenemistä puhelun tullessa ei ole onneksi ollut. Samaten kaistavahti ei vetele, jos sen napista pois päältä laittaa. Toisaalta olen tottunut niin hyvin siihen, että olen laittanut sen vain pari kertaa pois päältä ja molemmat oli pohjoisen reissuilla, kun kaistavahti reagoi tien sivun lumirajaan.
Kiitti tiedoista. Jotenki tuntuu tämä Opelin softapuoli olevan ontuvaa. Tuo infotainment, aktiivivakkari, kaistavahti ja matrix-valojen ohjaus niin kaikissa on enempi ja vähempi epävarmuutta tai häiriöitä. Nuo ledit on hyvät muuten mutta joskus nukkuu eikä laita pitkiä päälle, vaikka on selkeästi pimeää. Aktiivivakkari herjaa heti, jos tulee märkä lumihippu taivaalta.
No, posin kautta... ei ole vielä tien päälle jättänyt. 😝🤪😉
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
Bmw 530e ///M Sport Xdrive
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Errror
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Errror »

nupaha kirjoitti: 13 Marras 2020, 13:21
Vähä taas tästä hienosta infotaintmentista. Jos on navi-näyttö päällä ja tulee puhelu, meneekö teillä ruutu mustaksi? Mä luulin satunnais kerraksi, mutta ainahan se sen tekee mulla.
Toisekseen kaistavahdin toiminta? Otan sen aina heti pois päälätä niin nyt on muutaman kerran silti tuntunut, että se on kääntänyt ohjausta. Kuinkas muilla onko samansuuntaisia tuntemuksia?
Vaikka mulla on monenlaista vikaa infotainmentissa ollutkin, tuollaista pimenemistä puhelun tullessa ei ole onneksi ollut. Samaten kaistavahti ei vetele, jos sen napista pois päältä laittaa. Toisaalta olen tottunut niin hyvin siihen, että olen laittanut sen vain pari kertaa pois päältä ja molemmat oli pohjoisen reissuilla, kun kaistavahti reagoi tien sivun lumirajaan.
Kiitti tiedoista. Jotenki tuntuu tämä Opelin softapuoli olevan ontuvaa. Tuo infotainment, aktiivivakkari, kaistavahti ja matrix-valojen ohjaus niin kaikissa on enempi ja vähempi epävarmuutta tai häiriöitä. Nuo ledit on hyvät muuten mutta joskus nukkuu eikä laita pitkiä päälle, vaikka on selkeästi pimeää. Aktiivivakkari herjaa heti, jos tulee märkä lumihippu taivaalta.
Minulla on nyt tämä Opel mukaanluettuna kolmesta autosta haltijan ominaisuudessa kokemusta adaptiivisen vakkarin osalta ja kyllä tässä Insigniassa se on paras tähänastisista. Kaksi Skodan sukupolvea kapineesta koettu (ekassa tutka on alasäleikössä, tokassa taas yläsäleikön keskellä) ja molemmat, varsinkin uudempi, menee vielä helpommin pois käytöstä pienelläkin räntäkelillä. Joskus jopa vesisateella.

Samaten kyseiset kapineet tekivät usein vääriä törmäyshälytyksiä ja kerran Octavia veti itsellä yhtäkkiä äkkijarrutuksenkin tyhjällä tiellä. Onneksi ei ollut takana ketään.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Taikamatto
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Taikamatto »

vht41 kirjoitti: 12 Marras 2020, 09:00 Takajarrupaloista senverran että ,51.000km ajettu ja näytti olevan vaihtokunnossa ,edessä oli kuin uudet vielä.Vaikuttais olevan jotain pielessä vai onko normaalia tässä autossa.
Jos käytät paljon vakionopeudensäädintä ja mäkisissä maastoissa, vakkari hillitsee menoa "saksalaisella jämptiydellä" eli alkaa jarruttaa alamäkiosuuksilla. Aika herkästikin. Voisiko selittää takapalojen kulumista, edes osittain ?
InkkuH
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja InkkuH »

Taikamatto kirjoitti: 13 Marras 2020, 19:05
vht41 kirjoitti: 12 Marras 2020, 09:00 Takajarrupaloista senverran että ,51.000km ajettu ja näytti olevan vaihtokunnossa ,edessä oli kuin uudet vielä.Vaikuttais olevan jotain pielessä vai onko normaalia tässä autossa.
Jos käytät paljon vakionopeudensäädintä ja mäkisissä maastoissa, vakkari hillitsee menoa "saksalaisella jämptiydellä" eli alkaa jarruttaa alamäkiosuuksilla. Aika herkästikin. Voisiko selittää takapalojen kulumista, edes osittain ?
Ainakin Volvossa (kuulemma) takajarruille jaetaan enemmän tehoa nyökkimisen vähentämiseksi, voisko Ooppelissa olla sama juttu? Kaverin xc60 kuluttaa takapaloja tuon takia.
Insignia Sportstourer 1.5A Innovation - 18
Errror
'Admiral'
'Admiral'

Nyt on pari kk sitten vaihdettu soitin ja tällä viikolla määräaikaishuollossa päivitetty softa uusimpaan versioon (31.7).

Ajoin auton juuri talliin, niin radio jäi sinne yksinään soimaan vaikka näytöt pimeinä ja auto lukossa. On tehnyt tuon kerran aiemminkin vanhalla soittimella, mutta silloin sain sammumaan, kun käynnistin auton uudelleen ja sammutin. Nyt ei auttanut mikään ja pakko oli kotiin mennä, eli soittelee siellä sitten varmaan akun loppuun yksinään.

Nyt pakko sanoa kyllä itsekin, että eka ja vika Opel tuli hankittua. Onneksi on liisari edes.
Antagonisti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Antagonisti »

Errror kirjoitti: 14 Marras 2020, 12:13 Nyt ei auttanut mikään ja pakko oli kotiin mennä, eli soittelee siellä sitten varmaan akun loppuun yksinään.
Ymmärrän svidutuksen, mutta kyllä tämä ulkopuoliselle näyttäytyy hyvänä huumorina :D Näen silmissäni huomionkipeän soittimen, joka kapinoi kuin teini ja valvoo kunnes Battery energiajuomat on loppu :yawn:
Masi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Masi »

Antagonisti kirjoitti: 14 Marras 2020, 18:20
Errror kirjoitti: 14 Marras 2020, 12:13 Nyt ei auttanut mikään ja pakko oli kotiin mennä, eli soittelee siellä sitten varmaan akun loppuun yksinään.
Ymmärrän svidutuksen, mutta kyllä tämä ulkopuoliselle näyttäytyy hyvänä huumorina :D Näen silmissäni huomionkipeän soittimen, joka kapinoi kuin teini ja valvoo kunnes Battery energiajuomat on loppu :yawn:
Autolla on näköjään oma tahto - muistattehan elokuvan Christine - tappaja-auto, sehän muistaakseni soitteli myös radiotaan oman mielensä mukaan vaikka oli lopussa jo paalattuna.
Errror
'Admiral'
'Admiral'

Oli se onneksi parin tunnin päästä sammunut itsestään. Täytyy huomenna mennä pidemmälle lenkille että saa akun täyteen taas. Toivottavasti silloin ei taas jää radio päälle...

Kyllä tässä heräsi sellainen pelko, että tuleeko auto yöllä ovesta sisään kostamaan pahat sanani 😄 No, totuuden nimessä, kyllä vähän on turhan perusjutuissa isoja vikoja 40t€ autossa. Toisaalta taas ajettavuus ja varusteet on kyllä erittäin hyvät jopa hintaan nähden.

Tarttee varmaan laittaa taas huoltoon viestiä radiosta.
opelonparas
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja opelonparas »

Errror kirjoitti: 14 Marras 2020, 21:11 Oli se onneksi parin tunnin päästä sammunut itsestään. Täytyy huomenna mennä pidemmälle lenkille että saa akun täyteen taas. Toivottavasti silloin ei taas jää radio päälle...

Kyllä tässä heräsi sellainen pelko, että tuleeko auto yöllä ovesta sisään kostamaan pahat sanani 😄 No, totuuden nimessä, kyllä vähän on turhan perusjutuissa isoja vikoja 40t€ autossa. Toisaalta taas ajettavuus ja varusteet on kyllä erittäin hyvät jopa hintaan nähden.

Tarttee varmaan laittaa taas huoltoon viestiä radiosta.
Harmitus on helppo ymmärtää! Aika on rahaa, ja onhan tuo nyt sangen ärsyttävää, jos pitää uuden auton oikuista olla jatkuvasti reklamoimassa. Tsemppiä!
Peugeot 508 SW II (225 PHEV) & 208 I
Ex: Astra K, Vectra C, Vectra B
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nupaha »

Errror kirjoitti: 13 Marras 2020, 16:51
nupaha kirjoitti: 13 Marras 2020, 13:21
Minulla on nyt tämä Opel mukaanluettuna kolmesta autosta haltijan ominaisuudessa kokemusta adaptiivisen vakkarin osalta ja kyllä tässä Insigniassa se on paras tähänastisista. Kaksi Skodan sukupolvea kapineesta koettu (ekassa tutka on alasäleikössä, tokassa taas yläsäleikön keskellä) ja molemmat, varsinkin uudempi, menee vielä helpommin pois käytöstä pienelläkin räntäkelillä. Joskus jopa vesisateella.

Samaten kyseiset kapineet tekivät usein vääriä törmäyshälytyksiä ja kerran Octavia veti itsellä yhtäkkiä äkkijarrutuksenkin tyhjällä tiellä. Onneksi ei ollut takana ketään.
Mulla oli edellinen Skoda Superb eikä siinä vakkari vit...ut kuin kunnon räntäsateella. Siinä tuo Inkun aktiivivakkari on parempi, että se ymmärtää kiihdyttää enemmin kun on edellä ajava on kääntynyt . Superb ei ymmärtänyt kiihdyttä kuin vasta kun edellä ajava oli reilusti sivussa. ”Keila” tutkalla oli jotenki liian leveä.
No, tällä hintaa sai tällaisen auton, mutta kun ittelläki liisari niin ei viittiny määränsä enempää autoedusta maksaa.
Kyllä tällä pärjää, 34tkm mittaris ja vuodenvaihtees haettu auto.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
Bmw 530e ///M Sport Xdrive
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Garnd_Old_One »

Kello näyttäisi olevan tunnin edellä, vaikka asetuksissa on kellon täsmäys pätkittäin toimivan radion RDS mukaan.
Sen lisäksi että näyttö syttyy ja sammuu yhtenään, navi jumittaa ja peruutuskameran apuviivat ovat kadonneet. Kaistavahtikin toimii pätkittäin.
Mitähän vielä?
Niin, ajamaan lähtiessä pitää aina kuitata tuo vitutksen ilmoitus puheohjauksen toimattomuudesta Suomen kieliasetuksella, ei tuossa kyllä toisin toimi moni muukaan asia. Aluksi ton ilmon sai kuitattua ohjauspyörän painikkeesta, kunnes lakkasi toimimasta sekin, Tökkinäytöstä ainoastaan.

Onhan tuo systeemi kyllä muutenkin varsin outo.
Kun laitan kieleksi Lontoon, ettei tartte tota ilmoa aina kuitata ja saan puheohjauksen käyttöön, niin sitten tulee ilmo, että navi ei sitten toimi puheohjauksella muillakaan kieliasetuksilla Suomessa.
Muutenkaan tädin suomeksi mongertamat osoitteet eivät ole edes huvittavia.
Puheohjaus jääkin siten ainoastaan radiokanavien vaihteluun.

Onhan kokonaisuutena tuo Opelin infotainment aivan uskomatonta kuraa ja kyllä siinä on kuluttajaa huijattu ihan isolla kädellä.
Vittu näitä vehkeitä!
Ekitheman
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Onhan se info kieltämättä aikamoinen. Itsellä onneksi suurimmat ongelmat olleet harvassa, ja muutenkin käytän sitä varmaan keskimääräistä vähemmän, melkein riittää kun radio toimii. Mutta se perhanan ilmoitus (ääniohjaus ei käytössä) joka kerta, onko se poistunut päivitysten myötä? Jos on niin sitten vaadin päivitystä huollon yhteydessä, muuten olkoon.
InkkuH
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja InkkuH »

Aiemmin tossa valittelin, kun välillä tuntunut ettei Ooppelia meinaa saada kylmänä liikkeelle. Ajattelin että se on se moottorin vääntömomentin rajoitin, mikä tekee heti kylmänä sitä. Nyt kesti yli minuutin että sain auton liikkeelle, ajovalot himmeni kun yritti painaa kaasua, ihan kuin meinaisi tukehtua. Hetki ihmettelyä ja taas toimii, ei vikavaloja. On tuossa jotain mätää, pitää viedä pajalle
Insignia Sportstourer 1.5A Innovation - 18
Errror
'Admiral'
'Admiral'

Ekitheman kirjoitti: 15 Marras 2020, 15:51 Onhan se info kieltämättä aikamoinen. Itsellä onneksi suurimmat ongelmat olleet harvassa, ja muutenkin käytän sitä varmaan keskimääräistä vähemmän, melkein riittää kun radio toimii. Mutta se perhanan ilmoitus (ääniohjaus ei käytössä) joka kerta, onko se poistunut päivitysten myötä? Jos on niin sitten vaadin päivitystä huollon yhteydessä, muuten olkoon.
Ei se ilmoitus poistu päivittämällä... valitettavasti. Mulla joskus vaatii kuittaamaan kahteen kertaa sen, jos teen ensimmäisen kuittauksen "liian nopeasti" käynnistymisen jälkeen.

Erikoista on kyllä että tuo soitin on aivan susi niin monella eri tavalla. On rautavikaa, surkeeta softaa jne.

Minulla oli loppusuoralla vaihtoehtoina C-sarjan Mersu farkkuna tai tämä Insignia. Voi olla, että Mersu olisi koetellut vähemmän hermoja.
Vastaa Viestiin