Insignia B
Re: Insignia B
Morjesta, keväällä / kesällä alkoi ilmenemään tuoreen bensan hajua satunnaisesti kabiinin puolelle. Tätä tapahtuu ajoittain, esim. tyhjäkäynnillä. Ei ole superhäiritsevää mutta ei kyllä voi olla normaaliakaan että uudehkossa autossa haisee bensa sisälle missään tilanteessa. Vai mitä? No auto menee huomenna tarkastettavaksi jokatapauksessa huoltoliikkeeseen. Hajun paikallistin itse ilmanputsarinkotelon päältä jossa pölähtääkin toisinaan voimakkaasti. Webasto autossani on.
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 AT -20
Webasto / lohkolämmitinasiaa.
Omassa autossani ei ole kumpaakaan ja kun lämpötila alkaa laskea, niin kiva olisi hypätä valmiiksi lämmitettyyn autoon. Asentajan mukaan insigniaan ei saa perinteistä lohkolämmitintä vaan ainoastaan säteilylämmittimen öljypohjaan, jolla ei kuulemma tee mitään.
Miten webastot, onko kukaan asennuttanut jälkikäteen?
Omassa autossani ei ole kumpaakaan ja kun lämpötila alkaa laskea, niin kiva olisi hypätä valmiiksi lämmitettyyn autoon. Asentajan mukaan insigniaan ei saa perinteistä lohkolämmitintä vaan ainoastaan säteilylämmittimen öljypohjaan, jolla ei kuulemma tee mitään.
Miten webastot, onko kukaan asennuttanut jälkikäteen?
-
U. Turhapuro
- 'Kadett'

Kyllä säteilylämmittemällä tekee jotakin ja on juuri siihen moottorin lämmitykseen tehty. Lämmittää juuri moottorin kannalta oikeaa asiaa eli öljyä, jolloin se on heti notkeaa ja varmasti voitetelee hyvin. Tosin kovalla pakkasella säteilylämmitin vaatii pidemmän lämmitysajan.
Edellisessä autossa, jossa oli säteilylämmitin, niin -30 asteen pakkasella yön antoi olla lämpiämässä, niin lähti kuin kesällä käyntiin ja öljyt n. +20 asteiset. Moottorin öljytilavuus 6,5l.
Edellisessä autossa, jossa oli säteilylämmitin, niin -30 asteen pakkasella yön antoi olla lämpiämässä, niin lähti kuin kesällä käyntiin ja öljyt n. +20 asteiset. Moottorin öljytilavuus 6,5l.
- Garnd_Old_One
- 'Admiral'

Öljyt ovat notkeita kylmänäkin, lähinnä mielikuvakauppaa toi säteilylämmitin.
Lohkolämmitintä ei saa, mutta tehokas letkulämmitin taitaakin löytyä.
Webasto on kiva, lämmittää moottorin hetkessä ja tuuppaa miltei heti lämpöä kajuuttaan, varsinkin kun tuuppaa käyntiin jo autolle mennessä. Kilometrin max kantama kaukokäytöllä.
Lohkolämmitintä ei saa, mutta tehokas letkulämmitin taitaakin löytyä.
Webasto on kiva, lämmittää moottorin hetkessä ja tuuppaa miltei heti lämpöä kajuuttaan, varsinkin kun tuuppaa käyntiin jo autolle mennessä. Kilometrin max kantama kaukokäytöllä.
Vittu näitä vehkeitä!
-
U. Turhapuro
- 'Kadett'

Öljyt on kyllä kehittyneet tosi paljon, mutta 0w öljykin on pakkasella aluksi aika puuroa vs. lämmin öljy ja öljy lämpiää moottorissa kohtuullisen hitaasti.
Letkulämmittimissä on se riski, että jos ne on huonossa paikassa, niin joku anturi toteaa auton lämpimäksi ja toinen kylmäksi = käynnistyy huonosti.
Letkulämmittimissä on se riski, että jos ne on huonossa paikassa, niin joku anturi toteaa auton lämpimäksi ja toinen kylmäksi = käynnistyy huonosti.
Vähä taas tästä hienosta infotaintmentista. Jos on navi-näyttö päällä ja tulee puhelu, meneekö teillä ruutu mustaksi? Mä luulin satunnais kerraksi, mutta ainahan se sen tekee mulla.jvkkoivula2 kirjoitti: 06 Marras 2020, 10:15Eilen päivitettiin softa PS31.7 versioon, reilu 2h meni operaatioon ja takuuseen meni. Heinäkuulta 2020 näyttää versio olevan. En vielä ehtinyt paljoa testailemaan, mutta raportoidaan sitten, jos/kun ongelmat poistuvat/muuttuvat tms.GM_Opel kirjoitti: 22 Loka 2020, 07:54 Tuolla aikaisemmin jvkkoivula2 kirjoitti, että hänen infotaintmentissä on softataso PS31.5 kun mun laitteessa on uudempi PS31.7
Täällä on porukka valitellut kaikennäköisistä ongelmista liittyen tuohon infotaintmenttiin, välillä jumittaa, käyttäytyy oudosti, hukkaa asetuksia jne.
Katsokaas oman laitteen softataso. Se löytyy sieltä asetuksista. Jos softa on vanhaa, niin varmaankin kannattaisi käydä huollossa vaatimassa uudempaa softaa takuuseen tilalle.
Toisekseen kaistavahdin toiminta? Otan sen aina heti pois päälätä niin nyt on muutaman kerran silti tuntunut, että se on kääntänyt ohjausta. Kuinkas muilla onko samansuuntaisia tuntemuksia?
Onneksi on takuut päällä, mutta kyllä tää jäi vipaksi Opeliksi.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
Bmw 530e ///M Sport Xdrive
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Bmw 530e ///M Sport Xdrive
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
Niinhän se kaistavahti nykäisee jos ylität kaistaviivan vilkkua käyttämättä, kieltämättä vähän yllättävä. Mahtavatko nuo avustimet toimia missään autossa täysin johdonmukaisesti. Sellainen yliholhoava tunne niistä tulee.
Ei mene kyllä omassa näyttö mustaksi puhelun tullessa ja kaistavahti ei kyllä kaistavahtikaan ole puuttunut ohjaukseen kun sen kytkee pois. Josko se vaan vetelee urissa...nupaha kirjoitti: 11 Marras 2020, 19:43
Vähä taas tästä hienosta infotaintmentista. Jos on navi-näyttö päällä ja tulee puhelu, meneekö teillä ruutu mustaksi? Mä luulin satunnais kerraksi, mutta ainahan se sen tekee mulla.
Toisekseen kaistavahdin toiminta? Otan sen aina heti pois päälätä niin nyt on muutaman kerran silti tuntunut, että se on kääntänyt ohjausta. Kuinkas muilla onko samansuuntaisia tuntemuksia?
Kaistavahti kaistavahtikaan... Miksei täällä voi editoida viestejä. 
-
1,2sorsa
- OCF Member 2024

Viestin oikeasta yläkulmasta kynänkuva. Sieltä voit muokata viestejäsi. Muokkausoikeuden saa kun foorumilla kirjoittanut riitttävästi viestejä. Jotain pahimpia voin korjata jotka vaikeuttaa jo ymmärtämistä-=DmR=- kirjoitti: 12 Marras 2020, 01:23 Kaistavahti kaistavahtikaan... Miksei täällä voi editoida viestejä.![]()
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
Takajarrupaloista senverran että ,51.000km ajettu ja näytti olevan vaihtokunnossa ,edessä oli kuin uudet vielä.Vaikuttais olevan jotain pielessä vai onko normaalia tässä autossa.
Vaikka mulla on monenlaista vikaa infotainmentissa ollutkin, tuollaista pimenemistä puhelun tullessa ei ole onneksi ollut. Samaten kaistavahti ei vetele, jos sen napista pois päältä laittaa. Toisaalta olen tottunut niin hyvin siihen, että olen laittanut sen vain pari kertaa pois päältä ja molemmat oli pohjoisen reissuilla, kun kaistavahti reagoi tien sivun lumirajaan.nupaha kirjoitti: 11 Marras 2020, 19:43
Vähä taas tästä hienosta infotaintmentista. Jos on navi-näyttö päällä ja tulee puhelu, meneekö teillä ruutu mustaksi? Mä luulin satunnais kerraksi, mutta ainahan se sen tekee mulla.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
- Garnd_Old_One
- 'Admiral'

Ja olikos täällä jossain valmiina jokoin postaussäie edit-oikeuksien lunastamiseen?1,2sorsa kirjoitti: 12 Marras 2020, 07:04Viestin oikeasta yläkulmasta kynänkuva. Sieltä voit muokata viestejäsi. Muokkausoikeuden saa kun foorumilla kirjoittanut riitttävästi viestejä. Jotain pahimpia voin korjata jotka vaikeuttaa jo ymmärtämistä-=DmR=- kirjoitti: 12 Marras 2020, 01:23 Kaistavahti kaistavahtikaan... Miksei täällä voi editoida viestejä.![]()
Vittu näitä vehkeitä!
- Garnd_Old_One
- 'Admiral'

- Garnd_Old_One
- 'Admiral'