Insignia B

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
KM81
'Agila'

Re: Insignia B

Viesti Kirjoittaja KM81 »

Morjesta, keväällä / kesällä alkoi ilmenemään tuoreen bensan hajua satunnaisesti kabiinin puolelle. Tätä tapahtuu ajoittain, esim. tyhjäkäynnillä. Ei ole superhäiritsevää mutta ei kyllä voi olla normaaliakaan että uudehkossa autossa haisee bensa sisälle missään tilanteessa. Vai mitä? No auto menee huomenna tarkastettavaksi jokatapauksessa huoltoliikkeeseen. Hajun paikallistin itse ilmanputsarinkotelon päältä jossa pölähtääkin toisinaan voimakkaasti. Webasto autossani on.
Opel Insignia Sports Tourer 1.6 AT -20
Qweqwe
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Qweqwe »

Webasto / lohkolämmitinasiaa.

Omassa autossani ei ole kumpaakaan ja kun lämpötila alkaa laskea, niin kiva olisi hypätä valmiiksi lämmitettyyn autoon. Asentajan mukaan insigniaan ei saa perinteistä lohkolämmitintä vaan ainoastaan säteilylämmittimen öljypohjaan, jolla ei kuulemma tee mitään.

Miten webastot, onko kukaan asennuttanut jälkikäteen?
U. Turhapuro
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja U. Turhapuro »

Kyllä säteilylämmittemällä tekee jotakin ja on juuri siihen moottorin lämmitykseen tehty. Lämmittää juuri moottorin kannalta oikeaa asiaa eli öljyä, jolloin se on heti notkeaa ja varmasti voitetelee hyvin. Tosin kovalla pakkasella säteilylämmitin vaatii pidemmän lämmitysajan.

Edellisessä autossa, jossa oli säteilylämmitin, niin -30 asteen pakkasella yön antoi olla lämpiämässä, niin lähti kuin kesällä käyntiin ja öljyt n. +20 asteiset. Moottorin öljytilavuus 6,5l.
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Garnd_Old_One »

Öljyt ovat notkeita kylmänäkin, lähinnä mielikuvakauppaa toi säteilylämmitin.

Lohkolämmitintä ei saa, mutta tehokas letkulämmitin taitaakin löytyä.

Webasto on kiva, lämmittää moottorin hetkessä ja tuuppaa miltei heti lämpöä kajuuttaan, varsinkin kun tuuppaa käyntiin jo autolle mennessä. Kilometrin max kantama kaukokäytöllä.
Vittu näitä vehkeitä!
U. Turhapuro
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja U. Turhapuro »

Öljyt on kyllä kehittyneet tosi paljon, mutta 0w öljykin on pakkasella aluksi aika puuroa vs. lämmin öljy ja öljy lämpiää moottorissa kohtuullisen hitaasti.

Letkulämmittimissä on se riski, että jos ne on huonossa paikassa, niin joku anturi toteaa auton lämpimäksi ja toinen kylmäksi = käynnistyy huonosti.
nupaha
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja nupaha »

jvkkoivula2 kirjoitti: 06 Marras 2020, 10:15
GM_Opel kirjoitti: 22 Loka 2020, 07:54 Tuolla aikaisemmin jvkkoivula2 kirjoitti, että hänen infotaintmentissä on softataso PS31.5 kun mun laitteessa on uudempi PS31.7
Täällä on porukka valitellut kaikennäköisistä ongelmista liittyen tuohon infotaintmenttiin, välillä jumittaa, käyttäytyy oudosti, hukkaa asetuksia jne.
Katsokaas oman laitteen softataso. Se löytyy sieltä asetuksista. Jos softa on vanhaa, niin varmaankin kannattaisi käydä huollossa vaatimassa uudempaa softaa takuuseen tilalle.
Eilen päivitettiin softa PS31.7 versioon, reilu 2h meni operaatioon ja takuuseen meni. Heinäkuulta 2020 näyttää versio olevan. En vielä ehtinyt paljoa testailemaan, mutta raportoidaan sitten, jos/kun ongelmat poistuvat/muuttuvat tms.
Vähä taas tästä hienosta infotaintmentista. Jos on navi-näyttö päällä ja tulee puhelu, meneekö teillä ruutu mustaksi? Mä luulin satunnais kerraksi, mutta ainahan se sen tekee mulla.
Toisekseen kaistavahdin toiminta? Otan sen aina heti pois päälätä niin nyt on muutaman kerran silti tuntunut, että se on kääntänyt ohjausta. Kuinkas muilla onko samansuuntaisia tuntemuksia?
Onneksi on takuut päällä, mutta kyllä tää jäi vipaksi Opeliksi.
Ex Opel Insignia Grand Sport 2,0tdsl, my20
Bmw 530e ///M Sport Xdrive
Kauppakassina Audi A3 sedan
Kesäkissana Jaguar XKR
usvaa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja usvaa »

Niinhän se kaistavahti nykäisee jos ylität kaistaviivan vilkkua käyttämättä, kieltämättä vähän yllättävä. Mahtavatko nuo avustimet toimia missään autossa täysin johdonmukaisesti. Sellainen yliholhoava tunne niistä tulee.
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

nupaha kirjoitti: 11 Marras 2020, 19:43
Vähä taas tästä hienosta infotaintmentista. Jos on navi-näyttö päällä ja tulee puhelu, meneekö teillä ruutu mustaksi? Mä luulin satunnais kerraksi, mutta ainahan se sen tekee mulla.
Toisekseen kaistavahdin toiminta? Otan sen aina heti pois päälätä niin nyt on muutaman kerran silti tuntunut, että se on kääntänyt ohjausta. Kuinkas muilla onko samansuuntaisia tuntemuksia?
Ei mene kyllä omassa näyttö mustaksi puhelun tullessa ja kaistavahti ei kyllä kaistavahtikaan ole puuttunut ohjaukseen kun sen kytkee pois. Josko se vaan vetelee urissa... :D
-=DmR=-
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja -=DmR=- »

Kaistavahti kaistavahtikaan... Miksei täällä voi editoida viestejä. :roll:
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

-=DmR=- kirjoitti: 12 Marras 2020, 01:23 Kaistavahti kaistavahtikaan... Miksei täällä voi editoida viestejä. :roll:
Viestin oikeasta yläkulmasta kynänkuva. Sieltä voit muokata viestejäsi. Muokkausoikeuden saa kun foorumilla kirjoittanut riitttävästi viestejä. Jotain pahimpia voin korjata jotka vaikeuttaa jo ymmärtämistä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra C. Meriva OPC
vht41
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja vht41 »

Takajarrupaloista senverran että ,51.000km ajettu ja näytti olevan vaihtokunnossa ,edessä oli kuin uudet vielä.Vaikuttais olevan jotain pielessä vai onko normaalia tässä autossa.
Errror
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Errror »

nupaha kirjoitti: 11 Marras 2020, 19:43
Vaikka mulla on monenlaista vikaa infotainmentissa ollutkin, tuollaista pimenemistä puhelun tullessa ei ole onneksi ollut. Samaten kaistavahti ei vetele, jos sen napista pois päältä laittaa. Toisaalta olen tottunut niin hyvin siihen, että olen laittanut sen vain pari kertaa pois päältä ja molemmat oli pohjoisen reissuilla, kun kaistavahti reagoi tien sivun lumirajaan.
Autona Insignia Grand Sport 1.6T A MY20
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'

1,2sorsa kirjoitti: 12 Marras 2020, 07:04
-=DmR=- kirjoitti: 12 Marras 2020, 01:23 Kaistavahti kaistavahtikaan... Miksei täällä voi editoida viestejä. :roll:
Viestin oikeasta yläkulmasta kynänkuva. Sieltä voit muokata viestejäsi. Muokkausoikeuden saa kun foorumilla kirjoittanut riitttävästi viestejä. Jotain pahimpia voin korjata jotka vaikeuttaa jo ymmärtämistä
Ja olikos täällä jossain valmiina jokoin postaussäie edit-oikeuksien lunastamiseen? :o
Vittu näitä vehkeitä!
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'

^ Ja perse, heti korjaamattomissa olevia typoja
Vittu näitä vehkeitä!
Garnd_Old_One
'Admiral'
'Admiral'