Loistava hyvitys B-vectrasta

Keskustelua Opeleista
wenski
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wenski »

Ai noi pitkät takuut takaa, ettei ole vikoja
en sitä tarkoittanutkaan ettei olisi muissa vikoja.

viittasinkin lähinnä noihin jakopää murheisiin joita ooppeleissa on ollut. ne on yleensä kalliita korjata ja jos napsahtaa ketju poikki niin aina vaan kalliimmaksi menee. en ole kuullut muissa merkeissä olleen vastaavia murheita.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Sun topiccis otsikko on: Loistava hyvitys B-vectrasta
Ekassa viestissäs kirjoitat:
harza kirjoitti:Isäukon kanssa käytiin autokaupoilla. Ukko osti uuden Kia Magentiksen. Vaihdossa menneestä vectrasta 2.0dti -98 ajettu 230tkm 4500€. Minusta aivan helvetin hyvä hinta. Molemmat etuovien listat puuttuu, kaikissa ovissa komeat ruosteläiskät, renkaat ihan loppu ja kuskin penkin korkeussäätö hanikka poikki... Kauppa oli oulun Delta-auto.
Mukava myyjäkin vielä sattui kohdalle, niin kaupathan siitä tuli. 8)

Tuota vectraa olisi saanut kaupata nettiautossa 2vuotta ja sen olis saanu 2000€ kaupaksi. Jos sittenkään, on se niin karu ilmestys. :roll:
Vai mitä on raati mieltä, oliko tuo hyvä vai huono hinta?

Jos joku on oulussa ostelemassa tuon tyyppistä vectraa niin tämä yksilö kannattaa kyllä jättää suosiolla väliin. Konekkin ääntää kylmänä kuin betonimylly... :lollis:
Sit mä kommentoin, kun kerran pyydät, että:
Jabajee kirjoitti:Vieläkö on tosiaan ihmisiä, jotka tuijottavat autokaupoissa pelkkää hyvityshintaa :o
Jabajee kirjoitti: Niin kaveri vetää totaalisesti porot nokkaan :yawn: Mitäs sitten tuut kyselemään oliko hyvä vai huono hinta, jos ei kommentit kerran kelpaa?
Omasta mielestä suht asiallisen kommentin heitin kysymykseesi liittyen, enkä esim. sanallakaan maininnut tai kommentoinut autoa mihin Vectra vaihtui. Toisin kun aika moni muu täällä
Miksi sä sitten suuntat tuon kommenttisi tyylin, aivan kun mä olisin tyhmä, kun katon sitä hyvitys hintaa? Mieti nyt kaks kertaa mitä kirjotat, ennen kun ihmettelet jos ihmiset ei sun kommenteista oikeen välitä...
Sähän leimaat mut tuossa tyhmäksi!
Kommentteja mä pyysin tuosta hinnasta, en mun kaupankäynti tavasta, tai taidosta.
Kuitenkin aika varmasti olen elämässäni enemmän tehny kauppoja kuin sinä. Joten ehkä pieni käsitys mulla on kuinka sitä kauppaa tehdään.
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Juhi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juhi »

harza kirjoitti:Sun topiccis otsikko on: Loistava hyvitys B-vectrasta
Ekassa viestissäs kirjoitat:
harza kirjoitti:Isäukon kanssa käytiin autokaupoilla. Ukko osti uuden Kia Magentiksen. Vaihdossa menneestä vectrasta 2.0dti -98 ajettu 230tkm 4500€. Minusta aivan helvetin hyvä hinta. Molemmat etuovien listat puuttuu, kaikissa ovissa komeat ruosteläiskät, renkaat ihan loppu ja kuskin penkin korkeussäätö hanikka poikki... Kauppa oli oulun Delta-auto.
Mukava myyjäkin vielä sattui kohdalle, niin kaupathan siitä tuli. 8)

Tuota vectraa olisi saanut kaupata nettiautossa 2vuotta ja sen olis saanu 2000€ kaupaksi. Jos sittenkään, on se niin karu ilmestys. :roll:
Vai mitä on raati mieltä, oliko tuo hyvä vai huono hinta?

Jos joku on oulussa ostelemassa tuon tyyppistä vectraa niin tämä yksilö kannattaa kyllä jättää suosiolla väliin. Konekkin ääntää kylmänä kuin betonimylly... :lollis:
Sit mä kommentoin, kun kerran pyydät, että:
Jabajee kirjoitti:Vieläkö on tosiaan ihmisiä, jotka tuijottavat autokaupoissa pelkkää hyvityshintaa :o
Jabajee kirjoitti: Niin kaveri vetää totaalisesti porot nokkaan :yawn: Mitäs sitten tuut kyselemään oliko hyvä vai huono hinta, jos ei kommentit kerran kelpaa?
Omasta mielestä suht asiallisen kommentin heitin kysymykseesi liittyen, enkä esim. sanallakaan maininnut tai kommentoinut autoa mihin Vectra vaihtui. Toisin kun aika moni muu täällä
Miksi sä sitten suuntat tuon kommenttisi tyylin, aivan kun mä olisin tyhmä, kun katon sitä hyvitys hintaa? Mieti nyt kaks kertaa mitä kirjotat, ennen kun ihmettelet jos ihmiset ei sun kommenteista oikeen välitä...
Sähän leimaat mut tuossa tyhmäksi!
Kommentteja mä pyysin tuosta hinnasta, en mun kaupankäynti tavasta, tai taidosta.
Kuitenkin aika varmasti olen elämässäni enemmän tehny kauppoja kuin sinä. Joten ehkä pieni käsitys mulla on kuinka sitä kauppaa tehdään.
Susta saa kyllä tyhmän kuvan kun katteloo noit sun kirjotuksia. Äijä vetää ihan turhat herneet nekkuun kun joku kysyy YLEISESTI ottaen että: Vieläkö on tosiaan ihmisiä, jotka tuijottavat autokaupoissa pelkkää hyvityshintaa ? Kukaan ei oo leimannu sua tyhmäksi muutaku Sinä itte!
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Juhi kirjoitti:
Susta saa kyllä tyhmän kuvan kun katteloo noit sun kirjotuksia. Äijä vetää ihan turhat herneet nekkuun kun joku kysyy YLEISESTI ottaen että: Vieläkö on tosiaan ihmisiä, jotka tuijottavat autokaupoissa pelkkää hyvityshintaa ? Kukaan ei oo leimannu sua tyhmäksi muutaku Sinä itte!

Vai niin. Jokatapuksessa ärsyttää tuommonen asenne mikä osalla tuntui olevan tuota autoa kohtaan. Vaikka ei edes tiedetä mikä tuommonen kiesi on.
Ihan sama asia, kun veetuttaa ja suuresti kun ajaa opelilla, niin aina on niitä viisaita viisastelemassa, kuin huono auto opeli on. Vaikka tää viisastelija ei kosaan ole edes opelia omistanut.
Tästä johtuen ehkä turhaa kyllä poimin tuon "jabajeen" kommentin tuohon, mutta äkkiseltään lukastuna, luin rivien välistä että "sähän oot tyhmä kuin kyttäät auto kaupassa asiaa jolla ei ole mitään merkitystä". Tällä asialle nyt kuitenkin on merkitystä, kun kauppaa siellä kaupassa väännetään. Tottakait siinä hommassa katotaan muutakin kuin vain sitä vaihdokin hintaa. :roll:
Ja kyllä tuo "jabajeen" kommentti mun mielestä tuli suoraan mulle, kun kerran minä aloitin tän topikin, jossa oli tarkoitus keskustella vaihdossa menneiden autojen hyvitys hinnoista. :-?
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
Jabajee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jabajee »

harza kirjoitti:
Juhi kirjoitti:

Vai niin. Jokatapuksessa ärsyttää tuommonen asenne mikä osalla tuntui olevan tuota autoa kohtaan. Vaikka ei edes tiedetä mikä tuommonen kiesi on.
Ihan sama asia, kun veetuttaa ja suuresti kun ajaa opelilla, niin aina on niitä viisaita viisastelemassa, kuin huono auto opeli on. Vaikka tää viisastelija ei kosaan ole edes opelia omistanut.
Tästä johtuen ehkä turhaa kyllä poimin tuon "jabajeen" kommentin tuohon, mutta äkkiseltään lukastuna, luin rivien välistä että "sähän oot tyhmä kuin kyttäät auto kaupassa asiaa jolla ei ole mitään merkitystä". Tällä asialle nyt kuitenkin on merkitystä, kun kauppaa siellä kaupassa väännetään. Tottakait siinä hommassa katotaan muutakin kuin vain sitä vaihdokin hintaa. :roll:
Ja kyllä tuo "jabajeen" kommentti mun mielestä tuli suoraan mulle, kun kerran minä aloitin tän topikin, jossa oli tarkoitus keskustella vaihdossa menneiden autojen hyvitys hinnoista. :-?
Kommenttini oli tosiaankin tarkoitettu ihan yleisellä tasolla. Ja sillä tarkoitin nimenomaan sitä, että minun mielestäni ei pelkkää hyvityshintaa kannata sen kummemmin tuijottaa, eikä sitä voi oikein vertaillakaan, koska on niin tapauskohtainen ja eri tekijöistä riippuva asia. Ja kuten vertauksena totesin, niin vanhasta Kadetistakin voi saada kymppitonnin vaihtamalla sen uuteen Maybachiin.

Jos tästä mielesi pahoitit tai rivien välistä jotain kuvittelit, niin anteeksipyyntö siitä. Se ei ollut kommenttini tarkoitus.

Minun puolestani voitte jatkaa juupas-eipäs, hyvä auto - huono auto keskusteluanne.
Kuva
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Jabajee kirjoitti:
harza kirjoitti:
Juhi kirjoitti:

Kommenttini oli tosiaankin tarkoitettu ihan yleisellä tasolla. Ja sillä tarkoitin nimenomaan sitä, että minun mielestäni ei pelkkää hyvityshintaa kannata sen kummemmin tuijottaa, eikä sitä voi oikein vertaillakaan, koska on niin tapauskohtainen ja eri tekijöistä riippuva asia. Ja kuten vertauksena totesin, niin vanhasta Kadetistakin voi saada kymppitonnin vaihtamalla sen uuteen Maybachiin.

Jos tästä mielesi pahoitit tai rivien välistä jotain kuvittelit, niin anteeksipyyntö siitä. Se ei ollut kommenttini tarkoitus.

Minun puolestani voitte jatkaa juupas-eipäs, hyvä auto - huono auto keskusteluanne.

Asia hyvä näin. :bye:
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

Kyllä ne hyvittää :)
Itsekkin sain viime vuonna tuosta vanhasta 850 tarjouksen Kia autoon, oli melkein 9000 euroa :)

En edes ajatellut vaihtaa.
Itse tein myös vaihdot muutamia vuosia sitten kun vaihdoin B Vectran Volvoon, sain hyvän hinnan, vaikka Vectrakin oli ajettu liki 300 tha. Eivät käyneet edes koeajolla, hyvin Vectra palveli n 4 vuoden ajan. Itse sillä tuli ajettua sinä aikana n 150 tha km.
Nyt ollaan menty 2 Volvolla ei valittamista.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Olin sinäänsä jo yllättynyt että tuo isännän vectra yleensäkkin kelpasi vaihdossa. Voisi melkeen olettaa että ei taida tuo vectra tulla delta-autoon myyntiin. Vaan menee jobbarille. Vieläkö nuo liikkeet harrastaa moista?
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
manta3000
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja manta3000 »

Karkeasti vedettynä alle 10k€ autot, lukuunottamatta pikkuautoja, menevät vuorokauden sisällä jo jobbarin pihalle. Joko autoliikkeestä soitetaan tutuille jobbareille ja kilpailutetaan hinta tai sitten jobbarit itse pyörivät pihoilla säännöllisin väliajoin etsien heille myyntiin tulevia kiesejä.

Näin ainakin isojen poikien autoliikkeissä...
Kutosen murinassa on sitä jotain...
E Raketti
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja E Raketti »

manta3000 kirjoitti:Karkeasti vedettynä alle 10k€ autot, lukuunottamatta pikkuautoja, menevät vuorokauden sisällä jo jobbarin pihalle. Joko autoliikkeestä soitetaan tutuille jobbareille ja kilpailutetaan hinta tai sitten jobbarit itse pyörivät pihoilla säännöllisin väliajoin etsien heille myyntiin tulevia kiesejä.

Näin ainakin isojen poikien autoliikkeissä...
Näinhän se menee, Auto häviää liikkeen pihasta melkein heti jobbareille / tutuille. Varmaan koskee lähes kaikkia "isoja" autoliikkeitä.
Astra G
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Osbo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Osbo »

Minkähänlainen käytäntö näissä isojen siittimien liikkeissä sitten on näiden alle 10ke ja jopa alle 6ke vaihtareiden myymiseen omissa tiloissa? Ostin yheksänvuotiaan Omegan Hatanpään Metro-autosta, ja siellä se oli seissyt niin pitkään että hintapyyntikin laski 12% ja lopulta tarjoukseni kautta yht. 22%. Eli onko tällanen auto sisäänvetotuote persaukisille, potentiaalisille lainanottajille, vai vehje, josta jobbarin kanssa ei olla päästy hintasopuun, kun on annettu liian iso hyvitys aikanaan?
nikupa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja nikupa »

harza kirjoitti:Olin sinäänsä jo yllättynyt että tuo isännän vectra yleensäkkin kelpasi vaihdossa. Voisi melkeen olettaa että ei taida tuo vectra tulla delta-autoon myyntiin. Vaan menee jobbarille. Vieläkö nuo liikkeet harrastaa moista?
kyllä ne harrastaa,vaihdoin vectrani pois juhannuksen jälkeisellä viikolla,nyt se on ollu jo reilun viikon eräällä jobbarilla myynnissä :lol: hinta oli noussu tonnin siittä mitä eka liike pyysi :lollis:
leinoan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja leinoan »

Noihin pitkiin takuisiin liittyy semmottinen jännä jippo, että huollossa käyntejä edellytetään hieman useammin, kuin monella merkillä, joissa takuu lyhempi. Ko. asiasta oli jossain lehdessä laskelma ja hintaahan sille tietenkin tuli, että sai pirssin pysymään takuun piirissä...
Ja kuten edellä oli niin ei sillä hyvityshinnalla mitään merkitystä ole vaan välirahalla ja todellisen auton hinnan tietää vasta kun on saanut sen myytyä...
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

harza kirjoitti:aina on niitä viisaita viisastelemassa, kuin huono auto opeli on. Vaikka tää viisastelija ei kosaan ole edes opelia omistanut.
tää on niin totta...tähän törmää liki päivittäin :no:
Todennäköisesti väärässä.
mad max
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mad max »

omega16T kirjoitti:
harza kirjoitti:aina on niitä viisaita viisastelemassa, kuin huono auto opeli on. Vaikka tää viisastelija ei kosaan ole edes opelia omistanut.
tää on niin totta...tähän törmää liki päivittäin :no:
Tottahan tuo, mut puhuu ne jotkut jotain tottakin.

Itselläni ollut kolme opelia Vectra vm. 92, Vectra vm. 00 ,Omega B vm 96, niin näistä kolmesta omistamastani autosta ei voi sanoa kuin Omegaa huippuhyväksi, Laatuvaikutelma oli aivan toisella tasolla kuin Vectroissa, Vectrojen suurin ongelma oli koejtaulujen nitinät, katon nakutus, penkin nitinät ja nuo asiat pistivä muuten vituttamaan ja rankasti! Kaikki kolme autoani toimi kuitenkin tekniikaltaan moitteettomasti.

Eli kyllä kun mersumies hyppää tuollaiseen nitisevään 2000 vuoden vectraan, niin emmä ainakaan ihmettele et sillä on jotain pahaa sanottavaa.
Vastaa Viestiin