Säädettävät puslat vectra b
Säädettävät puslat vectra b
Elikkä tunexilta tai sutiilta pitäs tilata taakse vectraan tommoset säädettävät puslat.
Kysymys kuuluukin missä olette asentaneet niitä ? Suoraan tunexin tiloissa vai jossakin autokorjaamossa missä on 4 pyöräsuuntauslaitteet ?
Laitoin jo postia muutamaan autofirmaan, mutta tarjosivat ei oota/ei osata.
Kysymys kuuluukin missä olette asentaneet niitä ? Suoraan tunexin tiloissa vai jossakin autokorjaamossa missä on 4 pyöräsuuntauslaitteet ?
Laitoin jo postia muutamaan autofirmaan, mutta tarjosivat ei oota/ei osata.
-
astramaani
- 'Diplomat'

-
OpelVectra
- 'Admiral'

Aikanaan omaan B-Vectraan asennutin JKL :n Seppälä AD -korjaamolla jossa oli töissä pari asiansa osaavaa Opel -harrastajaa. Ja 4 pyöräsuuntaus tehtiin saman tien.
Pirun hyvät nuo säädettävät puslat. Tukevoittaa muutenkin tuota alustaa, varsinkin jos tällä hetkellä autossasi on vanhat ja "väsyneet" puslat. Samaan syssyyn kannattaa vaihtaa kaikki puslat, myös se iso etummainenkin. Auto/ alusta muuttuu täysin!
pikku varoituksen sana => 40 mm :ä lasketun Vectran takapyöriä ei ehkä paljoakaan voi nykyistä pystympään nostaa mikäli autossa leveät renkaat, vanteissa pieni et tai sisälokasuojat paikallaan. => tämä kannattaa huomioida.
Kuitenkin jopa pelkkä puslien vaihtokin lähes nykyisillä camber -arvoilla voi auttaa renkaiden kulumiseen
Pirun hyvät nuo säädettävät puslat. Tukevoittaa muutenkin tuota alustaa, varsinkin jos tällä hetkellä autossasi on vanhat ja "väsyneet" puslat. Samaan syssyyn kannattaa vaihtaa kaikki puslat, myös se iso etummainenkin. Auto/ alusta muuttuu täysin!
pikku varoituksen sana => 40 mm :ä lasketun Vectran takapyöriä ei ehkä paljoakaan voi nykyistä pystympään nostaa mikäli autossa leveät renkaat, vanteissa pieni et tai sisälokasuojat paikallaan. => tämä kannattaa huomioida.
Kuitenkin jopa pelkkä puslien vaihtokin lähes nykyisillä camber -arvoilla voi auttaa renkaiden kulumiseen
Talvella tehtiin 4pyöräsuuntaus ja kattelin sitä lappua niin takapyörien camber kulmat oli jo aika takarajalla. Luulenpa että noilla säädettävillä puslilla saadaan arvoja hieman paremmaksi.
Pitänee käydä kiertelemässä korjaamot läpi ja kysellä onnistuuko vaihto. Samalla tietty kyl tarkastutan/vaihdan muutkin puslat jos tuntuvat väsyneiltä tai rikkinäisiltä.
Kiitoksia avusta.
Pitänee käydä kiertelemässä korjaamot läpi ja kysellä onnistuuko vaihto. Samalla tietty kyl tarkastutan/vaihdan muutkin puslat jos tuntuvat väsyneiltä tai rikkinäisiltä.
Kiitoksia avusta.
-
OpelVectra
- 'Admiral'

Mä jouduin leimaa varten alkuvuodesta laittamaan ne pitkittäistukivarsien puslat. Laitoin samantien Powerflexin uretaaniset. Vanhat olivat aivan loppu.
Mutta nyt siellä kolisee taas joku puslat ja vasemmalla puolella tuntuu pieni väljä. Saa odottaa seuraavaan katsastukseen että saa kerättyä rahaa. Mutta se säädettävä puslahan on ihan järkyttävän kallis. Ainakin se mitä ProStreet kauppaa. ~120e/pari(?).
Mutta nyt siellä kolisee taas joku puslat ja vasemmalla puolella tuntuu pieni väljä. Saa odottaa seuraavaan katsastukseen että saa kerättyä rahaa. Mutta se säädettävä puslahan on ihan järkyttävän kallis. Ainakin se mitä ProStreet kauppaa. ~120e/pari(?).
- R.Lehtinen
- 'Diplomat'

Se pitkittäis tukivarren pusla maksaa motonetissä vissiin 18e/kpl ja uretaaninen US-Partsilta 32e/kpl tjsp. Mutta ovat kyllä hintansa väärtit. Kuten varmasti ne säätöpuslat koska sen camberin vääryyden huomaa juuri parhaiten noissa leveissä kumeissa. Itsellä hurjat 195/65/15. Eikä ole madallusta. Itse vaihtamisesta en voi oikein mitään sanoa kun korjaamolla olen töissä niin tulee aina kaikki tehtyä itse.
Päädyin kuitenkin osatamaan alkuperäiset pitkittäiset helat. Tarvii vaan asennella ja säädättä pyösränkulmat. Alkaa jo vituttaan toi levoton perä. Moottoritienopeuksissa tuntuu koko ajan että olisi reilumpikin sivutuuli...
Mulla siis molemmat pitkittäiset helat revenneet vulkanoinneistaan...
Helpompi on renkaat vaihtaa mut hankkiminen kalliimpaa.Mikse kirjoitti:Sanotaan näin, että ennemmin 120e maksan säädettävistä puslista kun ostan kesän jälkeen 215/35/18" dunlopin kumit. Pääsee puslia vaihtamalla hieman helpommalla.
Motonetistä löytyy noita hintoja ja epäilisin että pari kymppiä maksaa tonne taakse ne puslat. Vaihto on sitte asia erikseen.
Työkaveri vaihdatti merkkihuollossa puslat niin 240€ (8kpl) kustanti työ. Ja sanoikohan että saman verran oli maksanut itse puslat, en kysynyt minkälaiset.
MV6
Munkin pitäs vectraan laittaa puslat ja iskarit uusiksi. Vaikka ei toi nyt kovin levoton ole, mutta kolisee ja paukkuu, kun puslat antaa periksi ja iskarit on löysät...Mikse kirjoitti:Olet kyllä oikeessa et helpompi renkaat vaihtaa
Tossa pekanosalta kyselin niin siinä luvattiin puslat asentaa. Laitan tänne sitte infoa hinnoista ja asennuksista kun palat paikoillaan.
Noi iskunvaimentimet kai onnistuu iteltäkin, mutta puslia varten auto pitäs saada ylös. Tee-se-itse hallissa hintaa tulis saman mitä ammattimiehellä, joten pakko kait se on maksaa...