Itse oon vaihtamassa farkku-Astraani farkku-Omegaan. Astran kanssa ongelmaksi muodostui tilanpuute ja kenties joka keväinen autokuume tod.näk. johtaa taas rahantuhlaukseen. Farkku-Vectralla on tullu ajeltua muutamaan otteeseen ja tykkäsin siitä mutta silti pidän Omegasta enemmän. Olen katsellut lähinnä vuoden 2002 mallista 2,2 l. myllyllä varustettu Omegaa jossa on ihan perus classic-varustelutaso. Onko jollain kokemusta kyseisestä autosta tai vaikka ihan tietoa muuten auton kestävyydestä / varaosien hinnoista / huoltokustannuksista ? Joku sanoo että huippuauto ja toinen että täyttä paskaa. Pliis, valistakaa ketä siihen kykenee...
Hyvä auto varmasti ja lisäksi takavetoinen jolla kelpaa sompailla . Itse kuitenkin päätyisin kutoskoneiseen mutta kyllä se tuolla 2.2 koneellakin liikkuu kohtalaisen rivakasti. Auto kuitenkin painaa aika paljon. Pienellä lisäsijoituksella varmaan irtoaa Elegance yksilö ton Classicin sijaan.
MakeTku kirjoitti:Eikös tornihuhut kerro että juuri tuossa konetyypissä on jakoketkun katkeamisia tapahtunut vähän turhankin usein...?
Tämä siis ihan mutu tietoa...
Oisko jollain faktaa jakoketkun / jakoketjun / jakohihnan katkeamisesta? Urbaanilegendoja kyllä riittää aiheesta kuin aiheesta mutta että ihan oikeesti ois hihna tai ketju vähän... noh, italialaista laatua. Hihnan katkeminen on kyllä vittumaisempi juttu...
Ja mikä muuten on jakohihnan vaihtoväli Omegassa? Astrassa oli alunperin muistaakseni 100 000km mutta myöhemmin vaihdettiin 60 000km sikäli mikäli oikein muistan?
Omegassa on hammashihna 60 000km. vaihtovälillä. ei sen ihmeenpää dramatiikkaa. Lähes sama kone kuin kuin se kakslitrainenkin. 2,2 ketjukone löytyy muista malleista
Mihin toi 2,5 V6 liittyy? Nythän ollaan keskusteltu 2.2 l koneesta... tai sit mulla menee jutun pointti vaan ohi. Mä ainakin on luulen tietäväni että 2,2 l perustuu ennemmin 2,0 l (siis siihen mikä mun astrassa on) kuin 2,5 V6 koneeseen. Toisaalta harvemmin sitä tulee oikeassa oltua mutta jos kerrankin...
Mulla on tuommoinen 2.2 aut. elegance farkku -00. Autoon olen ollut erittäin tyytyväinen. Ajo-ominaisuudet on huippuluokkaa (alla Irmscherin jouset ja iskarit). Auto on mukava ja erittäin hyvin äänieristetty. Kone on normaaliajoon riittävä, mutta aina välillä tietysti kaipailisi pikkuisen enemmän sporttisuutta. Hihnanvaihto vesipumppuineen ja töineen oli 275,- elikkä hyvin kohtuullinen. Etupään koiranluita on kolinan takia vaihdettu määräaikaishuollon yhteydessä (30,- kpl asennettuna). Määräaikaishuollon hinnat hyvin kohtuullisis jopa merkkiliikkeessä.
Mitä kysyjä haluaisi erityisesti tietää ?