Opel Omega! Susi vai susi lampaiden vaatteissa?

Keskustelua Opeleista
ff3458
'Agila'

Opel Omega! Susi vai susi lampaiden vaatteissa?

Viesti Kirjoittaja ff3458 »

Itse oon vaihtamassa farkku-Astraani farkku-Omegaan. Astran kanssa ongelmaksi muodostui tilanpuute ja kenties joka keväinen autokuume tod.näk. johtaa taas rahantuhlaukseen. Farkku-Vectralla on tullu ajeltua muutamaan otteeseen ja tykkäsin siitä mutta silti pidän Omegasta enemmän. Olen katsellut lähinnä vuoden 2002 mallista 2,2 l. myllyllä varustettu Omegaa jossa on ihan perus classic-varustelutaso. Onko jollain kokemusta kyseisestä autosta tai vaikka ihan tietoa muuten auton kestävyydestä / varaosien hinnoista / huoltokustannuksista ? Joku sanoo että huippuauto ja toinen että täyttä paskaa. Pliis, valistakaa ketä siihen kykenee...
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Eikös tornihuhut kerro että juuri tuossa konetyypissä on jakoketkun katkeamisia tapahtunut vähän turhankin usein...?

Tämä siis ihan mutu tietoa...
V6 2.8
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja V6 2.8 »

Omegan 2,2:ssa on kyllä jakohihna.
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Hyvä auto varmasti ja lisäksi takavetoinen jolla kelpaa sompailla :). Itse kuitenkin päätyisin kutoskoneiseen mutta kyllä se tuolla 2.2 koneellakin liikkuu kohtalaisen rivakasti. Auto kuitenkin painaa aika paljon. Pienellä lisäsijoituksella varmaan irtoaa Elegance yksilö ton Classicin sijaan.
ff3458
'Agila'

MakeTku kirjoitti:Eikös tornihuhut kerro että juuri tuossa konetyypissä on jakoketkun katkeamisia tapahtunut vähän turhankin usein...?

Oisko jollain faktaa jakoketkun :-? / jakoketjun / jakohihnan katkeamisesta? Urbaanilegendoja kyllä riittää aiheesta kuin aiheesta mutta että ihan oikeesti ois hihna tai ketju vähän... noh, italialaista laatua. Hihnan katkeminen on kyllä vittumaisempi juttu...
ff3458
'Agila'

Ja mikä muuten on jakohihnan vaihtoväli Omegassa? Astrassa oli alunperin muistaakseni 100 000km mutta myöhemmin vaihdettiin 60 000km sikäli mikäli oikein muistan?
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

MakeTku kirjoitti:Eikös tornihuhut kerro että juuri tuossa konetyypissä on jakoketkun katkeamisia tapahtunut vähän turhankin usein...?

Kannattaa ensin tutustua näihin Opelin eri moottoriversioihin,ja sen
jälkeen vasta julkaista tietonsa!
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
eastwood
'Agila'

Viesti Kirjoittaja eastwood »

Omegassa on hammashihna 60 000km. vaihtovälillä. ei sen ihmeenpää dramatiikkaa. Lähes sama kone kuin kuin se kakslitrainenkin. 2,2 ketjukone löytyy muista malleista
Waunu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Waunu »

Eikös toi 2,5 v6 kutonen perustu enemmän siihen c25xe:hen kuin x20xev:iin?
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

kanootti_B kirjoitti:Eikös toi 2,5 v6 kutonen perustu enemmän siihen c25xe:hen kuin x20xev:iin?
Kyllä.
Waunu
'Senator'
'Senator'

no sitähän minäkin
Waunu
'Senator'
'Senator'

no sitähän minäkin
ff3458
'Agila'

Mihin toi 2,5 V6 liittyy? Nythän ollaan keskusteltu 2.2 l koneesta... tai sit mulla menee jutun pointti vaan ohi. Mä ainakin on luulen tietäväni että 2,2 l perustuu ennemmin 2,0 l (siis siihen mikä mun astrassa on) kuin 2,5 V6 koneeseen. Toisaalta harvemmin sitä tulee oikeassa oltua mutta jos kerrankin...
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Paitsi että ei ole opelin oma kone. Taitaa olla joku jenkki motti.
haheikkiocf
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja haheikkiocf »

Mulla on tuommoinen 2.2 aut. elegance farkku -00. Autoon olen ollut erittäin tyytyväinen. Ajo-ominaisuudet on huippuluokkaa (alla Irmscherin jouset ja iskarit). Auto on mukava ja erittäin hyvin äänieristetty. Kone on normaaliajoon riittävä, mutta aina välillä tietysti kaipailisi pikkuisen enemmän sporttisuutta. Hihnanvaihto vesipumppuineen ja töineen oli 275,- elikkä hyvin kohtuullinen. Etupään koiranluita on kolinan takia vaihdettu määräaikaishuollon yhteydessä (30,- kpl asennettuna). Määräaikaishuollon hinnat hyvin kohtuullisis jopa merkkiliikkeessä.
Mitä kysyjä haluaisi erityisesti tietää ?
Vastaa Viestiin