Autonvaihto Vectra A 1.8 -94 -> Calibra V6 94 !KIIRE!

Keskustelua Opeleista
plumber
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Autonvaihto Vectra A 1.8 -94 -> Calibra V6 94 !KIIRE!

Viesti Kirjoittaja plumber »

Eli otsikon mukainen vaihto olisi suunnitelmissa huomiseksi (20.4)
Asiassa on niin paljon mietittävää, että oon seilannu ostaa vaiko
eikö päätöksen välillä. Ihan mielipiteitä vielä kyselen, ennen kuin
teen tai en kaupat.

Nykyinen auto:
Kuva
Opel Vectra A -94(rek 93). 1.8 moottorilla, ajettu 258tkm
Huoneistokeskuksen oranssi :lol:
Ruostetta oikean puolen helmoissa, ovissa ja pläntti takaluukussa.
Vasemman puolen kallistuksen vakaaja poikki. Ei lämpene talvisin
ja ja aina ikkunat jäässä sisältä.

Vaihtoauto:
Kuva
Opel Calibra -94, 2.5 V6, ajettu 145tmk (mittarin mukaan)
2xAirbag,
Ajotietokone,
15" aluvanteen hyvillä kesärenkailla
CD-Soitin
Ilmastointi (epäkunnossa, myyjän mukaan ainoastaa täyttö, ja jonkun magneetin "huolto")
Kattoluukku
Luistonesto
abs
Metalliväri
Nahkaratti :lol:
Nahkasisustus
Sähköikkunat
Sähköpeilit

jne. aikalailla kaikilla varusteilla

Tuotu saksasta kuukausi sitten.
Huoltokirjan mukaan vuonna 2001 ajettu 98tkm, josta viimeinen huoltokuitti.

Homma menis niin, että dumppaan vectran myyjälle, ja maksan 4700€ väliä. Tällöin kojaisin / korjauttaisin ilmastoinnin itse. Tai 5000€ väliä ja myyjä korjauttaa ilmastoinnin.

Ennen kuin rahat vaihtaa omistajaa, saan käyttää auton autotohtorilla myyjän laskuun.

Verot joutuisin huolehtimaan itse. Arvioin veroiksi noin 4000-4500€.
Toisaalta myyjä lupasi katsastamaan ja maksamaan verot. Jos maksan 8000€ väliä. Tällöin kuitenkin saisin auton vasta kun veropäätös on tullu ja verot maksettu. Miten lie onko tullissa jonoa.

Muuten mitä autoa tutkin, niin se on täysin ruosteeton, käyn nätisti, ei natise eikä nitise ja tehotkin on tallessa.

Mielipiteitä! Ja asiallahan on suht kiire, tänään vielä töiden jälkeen pankkiin, ja huomen aamulla kauppoja tekemään jollei jokin saa vielä mieltä muuttumaan.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Minä vaihtaisin tuossa miettimättä.
Laita se ilmastoinnin korjaus liikkeen hoidettavaksi,ettei tule ikäviä yllätyksiä korjauksen hinnan suhteen.
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Tuollaisen V6 Calibran saa itse haettuna ja verotettuna suomen kilpiin tuohon 8 tonniin, joten käytännössä tuo sun vectra menee ilmaiseksi vaihdossa...

Mutta säästyy sinulta ainakin se saksan reissu.
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
retsi
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja retsi »

Noin äkkiseltään antaisin myyjän korjata ilmastoinnin, käyttäisin myyjän laskuun autotohtorilla, ja antaisin myyjän hoitaa verot.
Soittaisin alla olevassa linkissä olevaan puhelinnumeroon Vaasan tullin toimipisteeseen.

http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp

Nimittäin mielestäni hötkyilemällä et voita mitään, et edes rahallisesti. Tuurilla saat lisäkustannuksia ilmastoinnista ja veroista. Ota ainankin selvää ennen kuin teet päätöksiä.
Parempi katsoa kuin katua!
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Vectra + 4700€/5000€ + verot = ÄLÄ jumalauta osta!
Vectra + 8000€ = Ei saakeli...

Noilla hinnoilla kiertäisin ton myyjän hyvin kaukaa.

Jos pistää ton auton 4700€ ja ite verotat.
Sitten voi ruveta hieromaan kauppaa. Muussa tapauksessa menee vectra ilmaiseksi.

EDIT: Taitaa tuosta callesta puutua toi sivuvilkkukin lokasuojasta...
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Joo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Joo »

Joopa joo.Tuttu autoliike ihan vaan siinä mielessä et en ostais tosta liikkeestä edes uutta autoa jos semmoinen sielä myynnissä joskus olisi.Ja mistä tiedän niin piirit on pienet ja ko liike sijaitsee kotipaikkakunnallani.Kyseinen liike teettää esim fiksihommat tyyliin teippaus ruosteen päälle ja nopee myllytys jolloin asiakas ei huomaa ruostepaikkoja.Mut kyseisessä calikassa ei teippituunausta ole toteutettu itse myös ko auton nähneenä.Lupaa max 5000€ siitä.Toki tää nyt on mun mielipide mut korjatkaa jos mä olen pahasti väärässä.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Saako tuohon hintaan jo turbon?
-AM-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -AM- »

Jäisi kyllä vaihtamatta nuilla välirahoilla.
plumber
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plumber »

Joo kirjoitti:Joopa joo.Tuttu autoliike ihan vaan siinä mielessä et en ostais tosta liikkeestä edes uutta autoa jos semmoinen sielä myynnissä joskus olisi.Ja mistä tiedän niin piirit on pienet ja ko liike sijaitsee kotipaikkakunnallani.Kyseinen liike teettää esim fiksihommat tyyliin teippaus ruosteen päälle ja nopee myllytys jolloin asiakas ei huomaa ruostepaikkoja.Mut kyseisessä calikassa ei teippituunausta ole toteutettu itse myös ko auton nähneenä.Lupaa max 5000€ siitä.Toki tää nyt on mun mielipide mut korjatkaa jos mä olen pahasti väärässä.
Jaa, että firmalla on koijarin maine :-?
Toisaalta ehdin jo rahoituksen hoitaa pankissa, eikä kehtaa rahoja palauttaakaan. Ilmastoinnin oli myyjä hoitanut kuntoon, ilman että sitä ehdin edes vielä vaatia. Tosiasia on, että auto on päällisinpuolin ihan asiallisessa kunnossa. Vectran vaihdosta tulin myös itse toisiin ajatuksiin, myyn sen emännälle tonnilla :P Saan eukon GT Asconan itselle näppäräksi talviautoksi. Tosin Asconan dumppaan kesäksi isukille mökkiautoksi, joka saa huoltaa ja katsastaa sen korvaukseksi. 8)

Huomenna ajattelin seuraavin ehdoin kauppaa hieroa. Tarjoan käteisellä 5500€, mutta rahat vaihtaa omistajaa vasta, kun olen saanut auton katsastettua, ja tohtori on tutkinut auton läpikotaisin.

Mitäs muuten kun myyjä väittää kivenkovaan, että veroa autolle tulisi korkeintaan hiukan yli 3000€. Tämän vielä jopa tänään tullista tarkistanut. Mitä itse noita vanhoja veropäätöksiä selailin, niin kaikki tähän astiset päätökset vastaavista on ollut siinä 3500-4500 välillä. Viimeisin parhaiten vastaava calibra on verotettu viime joulukuussa.
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Tutulla meni 95 mallisesta turbo calibrasta (kaikki varusteet) veroa 3300 euroa, joten kyllä tuo vero varmasti tuohon kolmen tonnin korville asettuu.

Viime vuoden joulukuiset veropäätökset eivät ole enää ihan suoraan verrannollisia, kyllä niistä on nyt jo varmaan muutama satku tultu alaspäin verojen määrässä...
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
Joo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Joo »

No eihän mikään autoliike ole rehellinen ainakaan mun tietääkseni.Ja jos on niin mä ostan autoni tästä lähin sieltä missä ollaan rehellisiä.Autokauppa perustuu kusetukseen se on selvää.Mut onnex olkoon kenties onnelliselle calikan omistajalle :P :P
Legenda
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Legenda »

Itellä vähä samat suunnitelmat.Pakko saada kutvonen :P
9000eeron välirahalla 8v Gsi-kadetti vaihtuis v6-calibraan.
Mukavastihan tuo tuntu liikkuvan ja varusteitakin oli ennemmän kun omiintarpeisiin, mutta se hinta..

http://www.auto-west.net/auto-pohja.php ... ortorder=0
Jaku
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Legenda kirjoitti:Itellä vähä samat suunnitelmat.Pakko saada kutvonen :P
Mukavastihan tuo tuntu liikkuvan ja varusteitakin oli ennemmän kun omiintarpeisiin, mutta se hinta..

on muuten ollu sitte iät ja ajat tuo V6 Calle tuolla myynnis... 8)
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Legenda kirjoitti:Itellä vähä samat suunnitelmat.Pakko saada kutvonen :P

Onko tuo tosiaan sopiva hinta noin vanhasta autosta? :roll:
Miksu.
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

Kannattaa katsastaa keltaisesta pörssistä vielä noi v6 Kalibrat ja tarjota omaa niihin vaihdossa, kilvissä olevia saa jo aika halvalla. Ja Turbo Kalibroja vieläkin halvemmalla, halvin oli jotain alta 6000e. siis Suomen kilvissä ja ainoa vika oli käsijarrunvaijeri poikki. Peruskuntoisia T-Calibroja saa jo 8000e.-10000e.
Ilmastointi kannattaa ehdottomasti korjauttaa myyjän toimesta ettei hinta POMPSAHDA.
Vastaa Viestiin