Mikä sopivin öljy 1.8i Asconaan

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Kaverilla on tuollainen -86 1.8i Ascona, ja kyselempä mikä olisi sopivin öljy siihen koneeseen. Auto on ajettu jo 350tkm, ja Mobilin Synt S ei oikein meinannut pysyä sisällä, eli sitä joutui lisäilemään todella paljon vaihtovälin aikana... Kone on muutoin aivan terve, ei savuta eikä pölläytä edes kylmänä. Nuo OHC-koneethan vaativat synteettiset öljyt, mutta tarviikko niiden olla täyssynteettiset vai riittääkö osasynteettiset nokka-akselin voiteluun?
Öljyjen merkeistä Mobil ja Neste on mulla ollut hyviä kokemuksia, mutta kaveri taasen on hieman skeptinen niitä kohtaan.

Viesti Kirjoittaja BanaaniSorsa »

Valvoline Maxlife:

"Uuden teknologian moottoriöljy paljon ajetuille moottoreille
MaxLife on moottoriöljy, joka on kehitetty erityisesti autoille, joilla on ajettu yli 100 000 km. Se vähentää öljynkulutusta, ehkäisee öljyvuotoja ja elvyttää moottorin tiivisteet. MaxLifen edistyksellinen lisäaineistus ehkäisee öljyn hapettumista tehokkaasti ja pidentää moottorin käyttöikää. Amerikkalainen alan ammattilehti Lubricant´s World valitsi MaxLifen vuoden 2001 tuotteeksi. Tällä hetkellä markkinoilla ei ole vastaavanlaista tuotetta."

Kuva
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Mun mielestä jos se kone on yhtään öljysyöppö niin hyvin harvoissa tapauksissa öljymerkin vaihdolla öljynkulutus pienenee.

Poikkeus tietty tässä on se jos on aiemmin jotain ihan paska öljyjä käyttänyt ja sitten vaihtaa johonkin hyvään täyssynteettiseen niin saattaa kuluttaa vähemmän...

Tiedäppä noista.
Tume22
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tume22 »

Castrol lightech(luulisin että noin kirjoitetaan) on hyvä ööli ja pysyy sisällä hyvin, ja on muutenkin huippuöhli ja synteettinen. itelläni on tuota enkä siitä enää luovu!
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-04-02 10:02, havericky wrote:
Mun mielestä jos se kone on yhtään öljysyöppö niin hyvin harvoissa tapauksissa öljymerkin vaihdolla öljynkulutus pienenee.

Poikkeus tietty tässä on se jos on aiemmin jotain ihan paska öljyjä käyttänyt ja sitten vaihtaa johonkin hyvään täyssynteettiseen niin saattaa kuluttaa vähemmän...

Tiedäppä noista.
Eli kone huohottaa joistain tiivisteistä sitä läpi, ventiilikoppa, öljypohja yms. Öljypohjan tiiviste loiskelevyneen ja venttiilikopan tiiviste on vaihdettu talvella.

Ehkä pointti on se, että riittäkö nokka-akselin voitelu ihan perus Mobilin Superilla, mikä on siis osasynteettinen öljy? Jotkut väittävät että ei, ja jotkut on taas sitä mieltä että se ihan passeli öljy...

Viesti Kirjoittaja K@rtsa »

mulla loppu öljynsyönti kun vaihdoin opelin oma synt 5-40 esso ultroniin 5-40, vaikka sama viskositeetti niin opelin öljy kun "vettä" tosi juoksevaa
Tuota Valvolinen max lifea olen käyttänyt kesä öljynä toisessa autossani (V8) ihan hyvä öljy, olen kokeillut siihen tuota nesteen 10-40 myös,kun kuumasta koneesta katoin öljyt niin näytti kun öljy "karkais" tikusta,
0500_Ascona
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 0500_Ascona »

Kendallin 15W40 on aina ollut hyvä öljy Opeleihin..... Suosittelen.
Se nyt vaan on siistiä olla minä!
JV
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JV »

joo suosittelisin tota castrolin öljyä kun itekkin semmoset hommasit ja täytyy sanoa et paremmat on ku mobilit voi tietysti olla autokohtasiakin?? mene ja tiedä.

eli GTX Magnatec,RS 0W/40 ja GTX5 Lightec
ainekin castrol suosittelee :grin:

http://www.castrol.fi/Finland.htm
OPEL OMEGA 3000 24V
-Petsku-
OCF Member 2016
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Petsku- »

Yks hyvä vaihtoehto on mun mielestä Shell Helix 0w-40 Ollu mulla ainakin ihan hyvä öljy.
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Itse käytin Mobil 1 5W-50 ja vei n. 1l/10000km (vaihtoväli). Ja auto oli 1.8E -84.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

C-Ascona 1.8i
155...370 tkm Valvoline SynPower W5-50 öljyä ei kelvannut juuri ollenkaan, vajaa puoli mittatikun väliä per vaihtoväli.

15 tkm vaihtoväli

Vetopyörä tehot pysyivät vakiona 200...360 tkm välillä.

Siis se toimi ainakin minun opelissa.

j.h
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-04-02 09:58, ChiquitaCorsa wrote:
Valvoline Maxlife:

"Uuden teknologian moottoriöljy paljon ajetuille moottoreille
MaxLife on moottoriöljy, joka on kehitetty erityisesti autoille, joilla on ajettu yli 100 000 km. Se vähentää öljynkulutusta, ehkäisee öljyvuotoja ja elvyttää moottorin tiivisteet. MaxLifen edistyksellinen lisäaineistus ehkäisee öljyn hapettumista tehokkaasti ja pidentää moottorin käyttöikää. Amerikkalainen alan ammattilehti Lubricant´s World valitsi MaxLifen vuoden 2001 tuotteeksi. Tällä hetkellä markkinoilla ei ole vastaavanlaista tuotetta."

Kuva
Tuo Valvoline on tuntunut pysyvän sisällä hyvin jo useamman tuhannen kilometrin, ei huohotuksia eikä kulutustakaan. Tosin Valvolinen pöntön kyljessä ei lue onko se osa- vaiko täyssynteettistä. Kai se voitelu riittää myös yläkerralle...(tai ei kone ole ainakaan vielä poikinut :wink: )?
Halpaahan se myös oli, 5l muistaakseni hieman yli 20€!
-Petsku-
OCF Member 2016
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Petsku- »

Laitoikko tota (kuvas olevaa) 10W-40 vai sellases harmaas kannus olevaa 5W-40? Ittekki vaihdoin tuola ylhäällä olleen Shell Helixin Valvolinen 5W-40 ja oon ollu todella tyytyväinen vaihtoon.
Kuva
Vectra C -06 (Käyttis)
Kadett C Coupé -75 (Kesäauto)
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Tuota 10W-40 sinne laitettiin.