Mikä sopivin öljy 1.8i Asconaan
Kaverilla on tuollainen -86 1.8i Ascona, ja kyselempä mikä olisi sopivin öljy siihen koneeseen. Auto on ajettu jo 350tkm, ja Mobilin Synt S ei oikein meinannut pysyä sisällä, eli sitä joutui lisäilemään todella paljon vaihtovälin aikana... Kone on muutoin aivan terve, ei savuta eikä pölläytä edes kylmänä. Nuo OHC-koneethan vaativat synteettiset öljyt, mutta tarviikko niiden olla täyssynteettiset vai riittääkö osasynteettiset nokka-akselin voiteluun?
Öljyjen merkeistä Mobil ja Neste on mulla ollut hyviä kokemuksia, mutta kaveri taasen on hieman skeptinen niitä kohtaan.
Öljyjen merkeistä Mobil ja Neste on mulla ollut hyviä kokemuksia, mutta kaveri taasen on hieman skeptinen niitä kohtaan.

Valvoline Maxlife:
"Uuden teknologian moottoriöljy paljon ajetuille moottoreille
MaxLife on moottoriöljy, joka on kehitetty erityisesti autoille, joilla on ajettu yli 100 000 km. Se vähentää öljynkulutusta, ehkäisee öljyvuotoja ja elvyttää moottorin tiivisteet. MaxLifen edistyksellinen lisäaineistus ehkäisee öljyn hapettumista tehokkaasti ja pidentää moottorin käyttöikää. Amerikkalainen alan ammattilehti Lubricant´s World valitsi MaxLifen vuoden 2001 tuotteeksi. Tällä hetkellä markkinoilla ei ole vastaavanlaista tuotetta."

MaxLife on moottoriöljy, joka on kehitetty erityisesti autoille, joilla on ajettu yli 100 000 km. Se vähentää öljynkulutusta, ehkäisee öljyvuotoja ja elvyttää moottorin tiivisteet. MaxLifen edistyksellinen lisäaineistus ehkäisee öljyn hapettumista tehokkaasti ja pidentää moottorin käyttöikää. Amerikkalainen alan ammattilehti Lubricant´s World valitsi MaxLifen vuoden 2001 tuotteeksi. Tällä hetkellä markkinoilla ei ole vastaavanlaista tuotetta."

-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Mun mielestä jos se kone on yhtään öljysyöppö niin hyvin harvoissa tapauksissa öljymerkin vaihdolla öljynkulutus pienenee.
Poikkeus tietty tässä on se jos on aiemmin jotain ihan paska öljyjä käyttänyt ja sitten vaihtaa johonkin hyvään täyssynteettiseen niin saattaa kuluttaa vähemmän...
Tiedäppä noista.
Poikkeus tietty tässä on se jos on aiemmin jotain ihan paska öljyjä käyttänyt ja sitten vaihtaa johonkin hyvään täyssynteettiseen niin saattaa kuluttaa vähemmän...
Tiedäppä noista.
Eli kone huohottaa joistain tiivisteistä sitä läpi, ventiilikoppa, öljypohja yms. Öljypohjan tiiviste loiskelevyneen ja venttiilikopan tiiviste on vaihdettu talvella.On 2004-04-02 10:02, havericky wrote:
Mun mielestä jos se kone on yhtään öljysyöppö niin hyvin harvoissa tapauksissa öljymerkin vaihdolla öljynkulutus pienenee.
Tiedäppä noista.
Ehkä pointti on se, että riittäkö nokka-akselin voitelu ihan perus Mobilin Superilla, mikä on siis osasynteettinen öljy? Jotkut väittävät että ei, ja jotkut on taas sitä mieltä että se ihan passeli öljy...
Tuota Valvolinen max lifea olen käyttänyt kesä öljynä toisessa autossani (V8) ihan hyvä öljy, olen kokeillut siihen tuota nesteen 10-40 myös,kun kuumasta koneesta katoin öljyt niin näytti kun öljy "karkais" tikusta,
Tuota Valvolinen max lifea olen käyttänyt kesä öljynä toisessa autossani (V8) ihan hyvä öljy, olen kokeillut siihen tuota nesteen 10-40 myös,kun kuumasta koneesta katoin öljyt niin näytti kun öljy "karkais" tikusta,
-
0500_Ascona
- 'Admiral'

joo suosittelisin tota castrolin öljyä kun itekkin semmoset hommasit ja täytyy sanoa et paremmat on ku mobilit voi tietysti olla autokohtasiakin?? mene ja tiedä.
eli GTX Magnatec,RS 0W/40 ja GTX5 Lightec
ainekin castrol suosittelee
http://www.castrol.fi/Finland.htm
eli GTX Magnatec,RS 0W/40 ja GTX5 Lightec
ainekin castrol suosittelee
http://www.castrol.fi/Finland.htm
OPEL OMEGA 3000 24V
Tuo Valvoline on tuntunut pysyvän sisällä hyvin jo useamman tuhannen kilometrin, ei huohotuksia eikä kulutustakaan. Tosin Valvolinen pöntön kyljessä ei lue onko se osa- vaiko täyssynteettistä. Kai se voitelu riittää myös yläkerralle...(tai ei kone ole ainakaan vielä poikinutOn 2004-04-02 09:58, ChiquitaCorsa wrote:
Valvoline Maxlife:
![]()
Halpaahan se myös oli, 5l muistaakseni hieman yli 20€!