Mulla on omien tutkiskelujeni perusteella nyt sellainen fiilinki,
että sahaan siitä suoraan ratin alta siististi muovia pois ja laitan lopuksi nätisti kiinni ruuveille ja jollain hakasentapasilla. Auto on 10v vanha, joten siinä mielessä voi olla realistinen...
Minun mielestäni siitä ratin alta rattimuovit poistettuna ja sahauksen jälkeen siinä on suht koht suora linja sensorille ja vaikka sulakeboxi onkin siinä vasemmalla, niin oletan että siitä mahtuu homman hoitamaan. Se tilanpuutehan tulee ekan kerran oleellisesti vastaan sensorin suojuksen kauimmaisen ruuvin irrotuksessa, mutta sopivalla työkalulla se kyllä onnistuu (se sormenmittainen räikkäavain kummittelee edelleen mielessäni ykkössuosikkina)
Sitten säädössä yhtälailla kyllä sitä ruuvia varmasti saa löystytettyä ja kiristettyä, vaikka ahdasta onkin - se lähempi puoli ei varmaankaan ole ongelma...
Itse säädössä ei tarvi kuin pikkasen löystyttää sensorin ruuveja ja kääntää minimalistisesti (milli), joten siinä ei sen suurempaa ongelmaa varmaan tule, tosin sen mahdollisen liiman kaapiminen voi olla hankalaa jos sulakeboxi on kiinni...
Se on varmaa, että tuota ei ole tarkoitettu korjattavaksi itse kotikonstein
Helpoin tapa kyllä lienee, että nostaa etupään pukeille. Siinä näkee säädön vaikutuksen heti, eikä tarvi koko ajan olla ajelemassa. Sit kun pukeilla näyttää, että väännellessä rattia se palauttaa oikein eikä väännä missään vaihessa minnekään, niin sitten koeajolle.
Mulla on toi opeltech ja ajattelin että ehkä sillä voisi tehdä alkusäädön eli pukeilla ollessa vois koittaa säätää lennossa vaan siten, että saa EPS-torguen opeltechissä näyttämään nollaa, kun rattiin ei koske. Nyt se näyttää aina 1.8-2.3 miinusta...
Mulla on se ongelma, että pääautoni Jeep kärsii ohjaustehostimen pumpun puutteesta (olen koittanut 3kk välttää maksamasta 600eur maahantuojalle ja etsinyt sitä pumppua Usasta ja uk:sta turhaan...). Saan ehkä Jeepin kuntoon 10pv:n kuluttua ja sen jälkeen uskallan toteuttaa tämän sensorifantasiani sorsan kanssa...
Noissa nettiohjeissa oli myös maininta siitä, että joissain tapauksissa korjaus vaatii, että sensorin sisään ruiskuttelee öljyä, mutta en tee sitä ihan aluksi...