Q: Bensiinin "säilöntä"-aine tms?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Q: Bensiinin "säilöntä"-aine tms?

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Moi,

Jos auto seisoo puolikin vuotta tankki puolillaan niin muistelen että nämä lyijyttömät bensat menevät huonoksi, menettävät jotain ominaisuuksiaan..?

Mikäs oli se mömmö jota sinne tankkiin pitää laittaa että bensa "säilyy" hyvänä...? En nyt tarkoita mitään jäänestoja sun muita lasoleita..
Terodes
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Terodes »

Liqui Molylta löytyy ainakin: http://www.liqui-moly.de/web/lmhomede.n ... abilisator Löytyy esim. motonetista tuotenumerolla 60-8071 hintaan 10,90€.
Sitä kun pienenä syntyy ja kännissä kuolee niin ei tiedä pahassa maailmassa käyneensäkään.
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Terodes kirjoitti:Liqui Molylta löytyy ainakin: http://www.liqui-moly.de/web/lmhomede.n ... abilisator Löytyy esim. motonetista tuotenumerolla 60-8071 hintaan 10,90€.
Tänks, pitää katsoo josko löytäisin tuollaisen purkin paikallisesta måtånetistä...
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

noita pitäs löytyä ihan huoltiksiltakin hinta toki voi heittää, mutta kuitenkin aika yleinen tuote ettei saatavuus pitäisi kovin vaikeaa olla.
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
E Partanen
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja E Partanen »

Jos autoa säilyttää paikassa jossa lämpötilat vaihtelee, niin kannattaa laittaa tankki täyteen. Sillä saa vähennettyä kondenssiveden kertymistä tankkiin.

Nykybensat tosiaan menettävät ominaisuuksiaan seistessään. Kasittääkseni ongelma on ne lisä-aineet, jotka eivät haihdu samaan tahtiin kuin itse bensa. Kun bensa seisoo, niin siitä haihtuu osa, ja siksi lisä-aineiden ja itse bensan suhde menee pieleen. Korjatkoon joku, jos olen pahasti väärässä.

Neste myy myös pienkonebensaa, joka kestää säilytystä, eikä myöskään haise. Hinta vaan on vähän kovempi, eikä sitä saa joka asemalta. Mm. Neste Eläintarha Helsingissä myy ko. bensaa.
c18xe
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja c18xe »

Just tänään ostin kyseistä mönjää hämeenlinnan motonetistä..pari pulloo jäi vielä hyllyyn..ja hinta oli tuo 10.90e 0.25ml riitti 20l bensaa purkissa oli ainakin 2.50dl et aika riittosaa kamaa
Ruostuva Omega
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Ruostuva Omega »

E Partanen kirjoitti:Jos autoa säilyttää paikassa jossa lämpötilat vaihtelee, niin kannattaa laittaa tankki täyteen. Sillä saa vähennettyä kondenssiveden kertymistä tankkiin.

Nykybensat tosiaan menettävät ominaisuuksiaan seistessään. Kasittääkseni ongelma on ne lisä-aineet, jotka eivät haihdu samaan tahtiin kuin itse bensa. Kun bensa seisoo, niin siitä haihtuu osa, ja siksi lisä-aineiden ja itse bensan suhde menee pieleen. Korjatkoon joku, jos olen pahasti väärässä.

Neste myy myös pienkonebensaa, joka kestää säilytystä, eikä myöskään haise. Hinta vaan on vähän kovempi, eikä sitä saa joka asemalta. Mm. Neste Eläintarha Helsingissä myy ko. bensaa.
En tiedä korjailla, mutta ainakin minulle on kerrottu stabilaattoorin estävän hapettumiset ja tukkeumat polttoaineen syöttöjärjestelmissä. Eli ei se niin nuukaa mitä on takissa, vaan se mikä on putkissa ja suuttimissa
Vastaa Viestiin