Moi,
Jos auto seisoo puolikin vuotta tankki puolillaan niin muistelen että nämä lyijyttömät bensat menevät huonoksi, menettävät jotain ominaisuuksiaan..?
Mikäs oli se mömmö jota sinne tankkiin pitää laittaa että bensa "säilyy" hyvänä...? En nyt tarkoita mitään jäänestoja sun muita lasoleita..
Q: Bensiinin "säilöntä"-aine tms?
Liqui Molylta löytyy ainakin: http://www.liqui-moly.de/web/lmhomede.n ... abilisator Löytyy esim. motonetista tuotenumerolla 60-8071 hintaan 10,90€.
Sitä kun pienenä syntyy ja kännissä kuolee niin ei tiedä pahassa maailmassa käyneensäkään.
Tänks, pitää katsoo josko löytäisin tuollaisen purkin paikallisesta måtånetistä...Terodes kirjoitti:Liqui Molylta löytyy ainakin: http://www.liqui-moly.de/web/lmhomede.n ... abilisator Löytyy esim. motonetista tuotenumerolla 60-8071 hintaan 10,90€.
-
E Partanen
- 'Admiral'

Jos autoa säilyttää paikassa jossa lämpötilat vaihtelee, niin kannattaa laittaa tankki täyteen. Sillä saa vähennettyä kondenssiveden kertymistä tankkiin.
Nykybensat tosiaan menettävät ominaisuuksiaan seistessään. Kasittääkseni ongelma on ne lisä-aineet, jotka eivät haihdu samaan tahtiin kuin itse bensa. Kun bensa seisoo, niin siitä haihtuu osa, ja siksi lisä-aineiden ja itse bensan suhde menee pieleen. Korjatkoon joku, jos olen pahasti väärässä.
Neste myy myös pienkonebensaa, joka kestää säilytystä, eikä myöskään haise. Hinta vaan on vähän kovempi, eikä sitä saa joka asemalta. Mm. Neste Eläintarha Helsingissä myy ko. bensaa.
Nykybensat tosiaan menettävät ominaisuuksiaan seistessään. Kasittääkseni ongelma on ne lisä-aineet, jotka eivät haihdu samaan tahtiin kuin itse bensa. Kun bensa seisoo, niin siitä haihtuu osa, ja siksi lisä-aineiden ja itse bensan suhde menee pieleen. Korjatkoon joku, jos olen pahasti väärässä.
Neste myy myös pienkonebensaa, joka kestää säilytystä, eikä myöskään haise. Hinta vaan on vähän kovempi, eikä sitä saa joka asemalta. Mm. Neste Eläintarha Helsingissä myy ko. bensaa.
- Ruostuva Omega
- 'Kadett'

En tiedä korjailla, mutta ainakin minulle on kerrottu stabilaattoorin estävän hapettumiset ja tukkeumat polttoaineen syöttöjärjestelmissä. Eli ei se niin nuukaa mitä on takissa, vaan se mikä on putkissa ja suuttimissaE Partanen kirjoitti:Jos autoa säilyttää paikassa jossa lämpötilat vaihtelee, niin kannattaa laittaa tankki täyteen. Sillä saa vähennettyä kondenssiveden kertymistä tankkiin.