Opel Omega -87 farkku, 1.8 ohc

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Hynkkä
'Agila'

Opel Omega -87 farkku, 1.8 ohc

Viesti Kirjoittaja Hynkkä »

Moro vaan!

Mietin tuossa, että kehtaako tänne edes laittaa autoani esittelyyn, kun on aika "tavallisen" näköinen vehje. On se kuitenkin sen verran harvinaisella koneella, että ajattelin esitellä kuitenkin. :) Viime syksynä piti hankkia tilavampi auto perheen lisäyksen johdosta ja osui sitten Omega silmiin. Ensimmäinen ooppeli mulle ja vähän kyllä hirvitti laittaa näin iäkästä autoa.. Mutta kun kävin koeajamassa vehkeen, niin ajettavuus oli todella hyvä ja auto muutenkin siistin näköisessä kunnossa. Kone on tosiaan 1.8l kaasari ja auto on tuotu -02 saksasta suomeen. Oon tehnyt tällä muuten jo 4kpl +2000km reissuja, eikä ole jättänyt välille 8)

Mulla ei ole tarkoituksena tehdä mitään "teini tuninkia", mutta pieni kipinä on iskenyt auton laitteluun. Aluksi ooppeliin tuli joitain pikkuvikoja, jotka sain omin voimin korjattua ja koin isoja "ahaa" elämyksiä onnistuneitten korjausten johdosta :D Tästä sitten aion pikkuhiljaa opetella vaikeampia juttuja, koska ennen tätä autoa, en ole pahemmin käsiäni liannut autojen parissa.

Oon vasta hankkinut kuvissa näkyvät 15" atp aluvanteet. Lisäksi oon kerinnyt tähän mennessä korjata/laitella pyörittäjän+virranjakajankannen, tulpanjohdot+tulpat, startin, pakoputken takaosan, uudet lisävalot, sisustuksen siistimistä, Blaupunktin mp-3 soittimen + 4 kaiuttimen sarjan, ruosteen poistoa ja väliaikaiset maalit päälle (näkyy kuvasta).

Seuraavaksi ajattelin hioa kunnolla kaikki ruosteet pois ja maalata auton, myös puskurit. Pääsen parin viikon päästä kunnon talliin tekemään hommia hyvillä vehkeillä. Saas nähdä joutuuko kaverit korjaileen, vai saanko hommat tehtyä :lollis:

Kamerakännyllä otettuja, pahoittelen kuvanlaatua..

Kuva

Kuva

Kuva
__Joppe__
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja __Joppe__ »

1.8 :o enpä oo ennen kuullukkaan..
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
ZuGu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ZuGu »

__Joppe__ kirjoitti:1.8 :o enpä oo ennen kuullukkaan..
Juu onhan noita mut hieman harvinaisempia suomessa..
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Pmas
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Pmas »

terve! mielenkiintonen kone sulla! ! et sais kuvaa konehuoneesta! muuten kyllä fiksun näkönen varmari!
Opel historia:
omega B2.0 16v caravan, vectra B 2.016v sport, astra F 1.6si sportive , omega A 2.0i caravan, vectra A 1.6s
kadett E 1.6s, rekord E 2.5e 2d, kadett D 1.3s
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

eihän tossa nyt kuvissa ainakaan näy ruostetta :o hyvässä kunnossa näyttää olevan
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Vastaa Viestiin