Autoliikkeiden vaihtoautoihin tekemät huollot?... Tekemättä?

Keskustelua Opeleista
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Autoliikkeiden vaihtoautoihin tekemät huollot?... Tekemättä?

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Tuli ostettua tuo signaturen mukainen Vectra hetki sitten ja ennen ostoa autoon "tehtiin" 180tkm huolto.
Nyt hetki tuota käytettyä huomasin, että autoon ei ole ainakaan raitisilmasuodatinta, eikä moottorin ilmanputsaria vaihdettu :o Onkohan tuohon mitään muutakaan tehty, kaipa sitä on todettu että öljyä on ja moottori pyörii -> leima kirjaan... Perkele... Leima on kuitenkin huoltokirjaan lisätty :evil: Aika outoa kun kyseessä kuitenkin Fordin ja Mazdan merkkiliike :roll:

Aika noloa jäädä tuollaisesta kiinni... Täytyy huomenna käydä asiasta keskustelemassa.

Onko tälläinen kusetus ihan yleista autokaupoissa vai paska mäihä?
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Katana
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Katana »

Hieman paikka kohtainen menettely, mutta pääsääntöisesti kaikkia huollon kohtia ei ole katsottu, tai niille tehty mitään.
Menee jotenkin tarkoitus kyseisistä huolloista kun pitää kaikki tarkastaa myöhemmin perästä. Ihan vaan siksi kun kaikki laskutetaan erikseen...
Calibra 2.0i 16v -91
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Niinpä niin... Tää on yksi syistä miksi olen sitä mieltä että itsehuollettu paljon "arvokkaampi" kuin fuskattu merkkiliikkeessä. Siis ei se leima kirjassa mitään meinaa.... Niin kauan kun on kyse esim. öljynvaihdosta ja suodatinvaihdoista niin pystyy ihan hyvin jokainen, ja viel öljynvaihtojen yhteydessä hyvää aikaa pyörittää sitä Fort´ea moottorissa. Kun itselle ei laske työlle hintaa niin voi nysväillä vaik parkin tuntia sellaisen asian parissa mikä pitää hoitua merkkikorjaamossa 30min.
Hyvä esimerkki on raitisilmasuodatin omassa Vectrassa, aina vaihdettu ajallaan jne. Mutta suodatinkotelon ympäristö oli sit täynnä maatuneita lehtiä..... Varmasti tällainen ihan omiaan lisäämään ruostumisen alkamista. Kunnollinen pesu ja vahaus ja kestää sit auton loppuiän myös tämä alue, ei vain merkkiliikkeissä aikaa moisille puhdistusoperaatioille.
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

nojoo, firmoja on varmaan monenlaisia...

itse ostin "juuri 120tkm huollossa olleen" auton, pyysin sit huollonpojilta kuitit mitä tehty, niin oli vehkeeseen öljyt ja suodatin vaihdettu, eikä muuta.. kuten esim. tulppia yms ;)
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Kannattaa huoltokirjasta laskeskella mitä missäkin huollossa on tehty/tehdään ja pähkäillä mitä seuraavaksi tehdä.

Viesti Kirjoittaja -jarkko- »

Meidän paku vaihtui merkkiliikkeessä uudempaan ja ei vaihdossa menneeseen mitään tehty, oli pölytkin pyyhkimättä hytistä. Oli vain ajettu vaihtoautoriviin ja kunnon pyyntihinnalla (hyvityshinta tuplattu).
veksu
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veksu »

se katos bisnes joka kannattaa.
tätähän se on hulloissa.
liian monesti tulee vastaan ettei ole tehty kunnolla tai ollenkaan laskuttaa kyllä osataan.
Kuva
Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
omppu2k
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja omppu2k »

TM:stä on kiva lukea näitä testejä mitä tekevät huoltoliikkeille.

Uusimmassa numerossa niitä taas oli....taidan jatkossakin tehdä huollot itse.
Omega Sedan B2 Limited 2.2 -03, Senator B CD 3.0-24v -92, Tigra A 1.6-v16v -00
masu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja masu »

Mun mielestä auton huollossa on ihan outo homma, kun avaimet vaan jätetään tiskille ja kaverit tekee mitä tekee ja sitten saa avaimet takas. Sinne pitäs halutessaan itse päästä mukaan katsomaan huollon suorittamista, huolto-ohjelmat pitäs olla selkeitä ja kaikkien saatavilla, että vois siinä sitten tarkistaa onko kaikki tehty. Autot on niin pirun kalliita "sijoituksia", että pitäähän sitä päästä omia etujaan valvomaan. Kummaa hommaa semmonen, että joku heppu suljettujen ovien takana jättää tekemättä jotain mikä kuuluisi tehdä ja siitä sitten tulee myöhemmin asiakkaalle uudestaan laskua... kun tuntivelotukset on järestään jotain 80 euroa, niin luulis sillä hinnalla saavan ykkösluokan palvelua ja auton oikeasti kuntoon.
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
Lonnqvist
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Lonnqvist »

Yleensä merkkiliikkeissä saa sellasen huoltolapun jossa näkee mitä kohteitä on huoltoon kuulunu ja asentaja sen allekirjoittaa. Itteäni ainakin vituttaa tehä duunia kun asiakkaat telee kyylimään ja kyselemään tyhmiä, menee vaan arvokasta työaikaa hukkaan. Jos on kysyttävää niin huoltoneuvojat on sitävarten. Nämä liikkeessä tehtyjen vaihtoautojen huollot on monesti pelkkiä öljynvaihtoja koska automyyjät ei halua laittaa penniäkään omista voitoista joihonkin huoltoon.
teropa
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja teropa »

Itse olen ainakin tähän mennessä aina kun jotain on autoon tehty jos vaan mahdollista ollu paikalla eikä kukaan ole mitään tupissu. Johtunee ehkä siitä, että täällä pohojosemmassa ollaan rennompia? :D 8)
Opel Omega B2 3.2 Aut.
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Kävin asiasta juttelemassa. Oltiin "vahingossa" tehty kuulemma pikkuhuolto.
Sain itselleni jo itse vaihtamien ilmanputsareiden tilalle uudet varaosat ja polttoaineen suodattimen vaihtavat, kunhan vien auton huoltoon.

Autoon tosiaan oli vaihdettu vain öljyt ja katsottu, että käy :roll:
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
janska
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja janska »

masu kirjoitti:Mun mielestä auton huollossa on ihan outo homma, kun avaimet vaan jätetään tiskille ja kaverit tekee mitä tekee ja sitten saa avaimet takas. Sinne pitäs halutessaan itse päästä mukaan katsomaan huollon suorittamista, huolto-ohjelmat pitäs olla selkeitä ja kaikkien saatavilla, että vois siinä sitten tarkistaa onko kaikki tehty. Autot on niin pirun kalliita "sijoituksia", että pitäähän sitä päästä omia etujaan valvomaan. Kummaa hommaa semmonen, että joku heppu suljettujen ovien takana jättää tekemättä jotain mikä kuuluisi tehdä ja siitä sitten tulee myöhemmin asiakkaalle uudestaan laskua... kun tuntivelotukset on järestään jotain 80 euroa, niin luulis sillä hinnalla saavan ykkösluokan palvelua ja auton oikeasti kuntoon.

Meiltä saa ainakin huoltokaavakkeen mukaansa kun vaan osaa avata suunsa tiskillä...Ja löytyy se huoltokirjastakin se huolto-ohjelma.Eikä tehtäviä töitä kannata/voi jättää tekemättä ihan vaikka vaan siksi että olisi töitä vielä huomennakin ja että asiakkaat tulisivat mahdollisesti uudelleenkin käymään. Suljettujen ovien takana työt tehdään siksi että ei käy vahinkoja. Kuka korvaa jos asiakas vetää lipat hallin lattialla olevaan glykoli tippaan tms.?? Ja toinen syy on se että asiakkaat hyvin usein tulevat kyselemään/häiritsemään asentajan työn tekemistä= En minäkään mene kenenkään esim. konttorityöntekijän syliin istumaan kun hän yrittää työskennellä tietokoneella...

Ei herneitä sitten! En todellakaan yleistä kaikkia ihmisiä tuossa tekstissä, mutta tiedän kokemuksesta että asiakas on kaatunut hallissa, koska halusi väkisin osallistua itsekin korjaamiseen...Kyllä merkkikorjaamot mielestäni tekevät huollot kuitenkin pääasiassa niin kun pitää. Toista se on jossain nyrkkipajassa kun eivät tiedä mitä pitää vaihtaa milloinkin, kun eivät jaksa huoltokirjastakaan katsoa.
mad max
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mad max »

No miksei sitä huoltokaavaketta voi antaa pyytämättä???Vaan asiakkaan on ruinattava se kaavake..voi vittu mitä palvelua!

Tääläpäin pääsee kyllä katsomaan huoltoa ainakin jossain paikoissa,ovessa vaan lukee et "korjaamon puolelle omalla vastuulla"!
janska
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja janska »

No minä en sitä ainakaan rupea täyttelemään ihan huvikseen ku voin tehdä senkin ajan itselleni palkkaa!! Jos huoltokaavakkeen pyytäminen on liian iso vaiva niin sitte kannattaa jättää koko autoilu. Ja edelleen huoltokirjasta näkee kyllä mitä huoltoihin kuuluu jos viittii edes vähän perehtyä.

Ihan turhaa mutisemista sanon minä.
Vastaa Viestiin