Moottorin vaisuus/ilmastointi

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
stuikka
'Agila'

Moottorin vaisuus/ilmastointi

Viesti Kirjoittaja stuikka »

Pohdiskelin tuossa, että onko mitenkään mahdollista sellainen, että tuntuu, kun pistää ilmastoinnin kotterossa päälle, niin alavääntö heikkenee, jonka huomaa selvästi suorituskyvyssä. (Tulipa pitkä virke.)
Varsinkin liikennevaloista lähdettäessä ja kaupungiajossa ruuhkissa saattaa joskus vähän empiä moottori ennen kuin nousee kierrokset. Auto on H-Astra 1.6 -06. Mihin tällainen perustuu, vai onko ihan höpöhöpö juttuja. Itse olen ainakin kokenut tuon olevan huomattava ero. Ilmastointi päälle kytkettynä en pidä kovinkaan loistavana auton ajo-ominaisuuksia kaupunkiajossa, muutoin olen kyllä pitänyt. ????Tietämätön.
Morepower
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Morepower »

Muistelisin että riippuu autosta mutta kyllä se ilmastokone saattaa viedä jopa 5hp, tehoja koneesta.

Ite oon kans huomannu saman asian, ku lähtee ohittaan ni tulee napattua pois päältä. Sitte hokasin myös sen että nostaa moottorin lämmöt hitusen korkeemmalle ku on jääkone päällä.
Ja auto on astra g dti. -(z)-
Omega 2.5 v6
Rak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Rak »

Kun painasee kaasun pohjaan niin kompuran pitäis pudota automaattisesti pelistä pois.
Morepower
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Morepower »

ei ainakaan tossa mun mallissa putoa, mutta se ei ole kyllä automaatti. (vaihteinen/ilmastointi).
:)
Omega 2.5 v6
squealer
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja squealer »

Morepower kirjoitti:Ite oon kans huomannu saman asian, ku lähtee ohittaan ni tulee napattua pois päältä.
Itse myös havaittu sama asia :)
Waunu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Waunu »

Jep, sama homma myös 2.0 omegassa. Kesällä kun oli ilmastointi päällä täysillä (manuaali) ja flekti vielä kaupanpäälle huusi, niin ei sillä kyllä valoista kovin äkäseen mennä :-?
Suoraa huutoa 3000 24v
Waunu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Waunu »

edit: tuplat
Suoraa huutoa 3000 24v
Vastaa Viestiin