Noita omegoita on tuotu purkuun ihan älyttömät määrät vielä silloin kun ne oli olevinaan kalliita täällä. Ihan noita 2-litrasiakin siis varaosiksi. Noissahan on ollut perävikaa enemmänkin ja mistäpä niitä ehjiä olis saanut kuin puretuista ja vähän ajetuista tuontiautoista. Itsekin muistan muutaman mihin on näin tehty jo kohtuullisen uusina eli jo 90-luvun alkupuolelta. Tämä varmaankin syy siihen miksi foorumilta itsekin olen saanut luke noista puretuista suomiautoista missä ei lukkoa ole ollut.m.k kirjoitti:Semmonen kutina on kyllä itellä että ainakin kakslitrasia on tullut uutenakin suomeen ilman lukkoperää, ja saman suuntaisia kommentteja olen täältä foorumiltakin lukenut. Ainakin A2-malleja on melkoisella varmuudella tullut maahantuojan kautta uutena ilman lukkoperää. Itsekin olen ajanut suomiautoa jossa ei ollut lukkoperää, eikä missään mainintaa siitä että perä olisi vaihdettu (sen verran äänsi etten usko että olikaan), ko. auto oli 2,0GLS manuaalilaatikolla ja vm. '91. Muutenkaan en jaksa uskoa että kaikki lukottomalla perällä olevat olisivat seurausta siitä että on vaihdettu perä joka on peräisin tuontiautosta. Noita lukottomalla perällä olevia ei kuitenkaan niin älyttömästi ole tuotu, eikös muuallakin 6-koneisissa ollut lukkoperä vakiona, ja ainakin minun ymmärtääkseni käytettynä on aika harva lähtenyt hakemaan 2,0GL Omegaa, noita kun on suomikin pullollaan ja yhtä neekerivarusteet niissä on kaikkialla. Oliko omega16t:llä tuo myyntiesite A1-, A2- vai kenties molemmista malleista, ja oliko myös A2-ompun esitteessä mainittu että kaikki on lukkoperällä? Sikäli erikoinen tapaus oli tuo koeajamani 2,0GLS, koska oli ilmastointi, kattoluukku ja muutenkin aika pitkälle kaikki mitä noihin on saatu, mutta lukkoperää ei ollut. Nyt tuli muuten mieleen tuosta varustelusta, että voiskohan olla että talvipaketin yhteydessä EI ole saanut ilmastointia tai kattoluukkua, ja em. varusteilla tilatut autot olis ilman talvipakettia ja samalla ilman lukkoperää?
Tuon esitteen näkemisestä on jo vuosia joten en enää muista kummasta tuo esite oli mutta se jäi mieleen että jos esitteessä oli 7 sivua niin kahdeksalla sivulla muistettiin mainita tuo lukkoperä suomiautoissa