Omega A-B? Ekaksi autoksi

Keskustelua Opeleista
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

m.k kirjoitti:Semmonen kutina on kyllä itellä että ainakin kakslitrasia on tullut uutenakin suomeen ilman lukkoperää, ja saman suuntaisia kommentteja olen täältä foorumiltakin lukenut. Ainakin A2-malleja on melkoisella varmuudella tullut maahantuojan kautta uutena ilman lukkoperää. Itsekin olen ajanut suomiautoa jossa ei ollut lukkoperää, eikä missään mainintaa siitä että perä olisi vaihdettu (sen verran äänsi etten usko että olikaan), ko. auto oli 2,0GLS manuaalilaatikolla ja vm. '91. Muutenkaan en jaksa uskoa että kaikki lukottomalla perällä olevat olisivat seurausta siitä että on vaihdettu perä joka on peräisin tuontiautosta. Noita lukottomalla perällä olevia ei kuitenkaan niin älyttömästi ole tuotu, eikös muuallakin 6-koneisissa ollut lukkoperä vakiona, ja ainakin minun ymmärtääkseni käytettynä on aika harva lähtenyt hakemaan 2,0GL Omegaa, noita kun on suomikin pullollaan ja yhtä neekerivarusteet niissä on kaikkialla. Oliko omega16t:llä tuo myyntiesite A1-, A2- vai kenties molemmista malleista, ja oliko myös A2-ompun esitteessä mainittu että kaikki on lukkoperällä? Sikäli erikoinen tapaus oli tuo koeajamani 2,0GLS, koska oli ilmastointi, kattoluukku ja muutenkin aika pitkälle kaikki mitä noihin on saatu, mutta lukkoperää ei ollut. Nyt tuli muuten mieleen tuosta varustelusta, että voiskohan olla että talvipaketin yhteydessä EI ole saanut ilmastointia tai kattoluukkua, ja em. varusteilla tilatut autot olis ilman talvipakettia ja samalla ilman lukkoperää?
Noita omegoita on tuotu purkuun ihan älyttömät määrät vielä silloin kun ne oli olevinaan kalliita täällä. Ihan noita 2-litrasiakin siis varaosiksi. Noissahan on ollut perävikaa enemmänkin ja mistäpä niitä ehjiä olis saanut kuin puretuista ja vähän ajetuista tuontiautoista. Itsekin muistan muutaman mihin on näin tehty jo kohtuullisen uusina eli jo 90-luvun alkupuolelta. Tämä varmaankin syy siihen miksi foorumilta itsekin olen saanut luke noista puretuista suomiautoista missä ei lukkoa ole ollut.
Tuon esitteen näkemisestä on jo vuosia joten en enää muista kummasta tuo esite oli mutta se jäi mieleen että jos esitteessä oli 7 sivua niin kahdeksalla sivulla muistettiin mainita tuo lukkoperä suomiautoissa :D . Tuon talvipaketin on varmaan saanut ihan ruksaamalla varustelistalta muualla mutta suomessa se on ollut vakiona. Siihen samaan pakettiin taitaa kuulua myös penkinlämmittimet, luulen näin koska tuo oma b-omega on tuontiauto ja siinä on varmaan kaikki muut varusteet paitsi lukkoperä ja penkinlämmittimet eli ne ilmeisesti kuuluu samaan pakettiin ja näin on varmaan ollut myös a-omegan kanssa. Erikseenhän noitakin on kai voinut sitten ruksailla tarpeidensa mukaan...kertokoot joku enemmän asiaan perehtynyt.
Todennäköisesti väärässä.
wenon
'Kadett'
'Kadett'

Re: Omega A-B? Ekaksi autoksi

Viesti Kirjoittaja wenon »

en jaksanu uutta topiccia tehä jos täällä vielä vastailtas.

Joo kohta ois auton osto edessä ja oon miettiny nyt b omegaa tai 5-sarjalainen bmw. Enemmän kyllä oon tuon omegan puolelle kallistumassa. tarkotus olisi 2.0 16v porrasperänen omppu. eka auto (tieliikenteeseen) on niin ei vielä tarvitse välttämättä isompaa konetta.. etuvetoisilla on jo silti saanut ajaa ihan tarpeeksi. nyt alkaa jo hinnat olla laskenu sen verran että 3000€ sais jo iha käyvän pelin? Ukon b2 omegalla oon ajanu ja sen kautta ihastunut kyseiseen autoon (helvetin mukava auto ajaa). Eli nyt jos jotain hyviä/huonoja puolia sanotte autosta. Minkähintaset verot ja vakuutukset näissä on?
Osbo
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Osbo »

Mulla on vm. -98 2.0 Omega, mutta 8V koneella. Ajettu on 276tkm, itse siitä 55t. Parasta tossa on yleinen viattomuus ja harmittomuus. Sitten ilman muuta hyvä äänieristys ja ison auton tuntu. Moottorissa on vaan 115 heppaa, mutta se vääntää alhaalta ja menee vähällä bensalla. Ohituksissa pitää vaihtaa kolmoselle, eikä ohjaus ole niin suuntavakaa kuin jos vaikka uusisi etupään puslausta. Lisää vois siis olla huipputehoa, suuntavakautta, ja varustelistan puolesta ilmastointi. Huolto on halpaa ja sitä tarvitsee suht harvoin. Ruostekukat vaivaa paikoin, mutta vielä noita pieniä itse korjailee. Kolmeen tonniin saa Omegasta paljon autoa.
Omega B - Corsa A
j4mpp4
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja j4mpp4 »

itse ostin puoli vuotta sitten avk:lta perämällätyn b omegan cd vm.98 hintaa tuli korjauksineen ja talvirenkaineen n.2500e autolla oli ajettu ostohetkellä 168tkm ja nyt on mittarissa 173tkm joten sellanen 5 tuhatta itse ajanut tällä...a omegaan verrattuna todella hiljainen ja tukevamman tuntuinen tosin painoakin enemmän...maantiellä kulutus omassa ajossa n110km/h 8.5 ja kaupungissa talvella ollut n.12l/100km mulla on tosin raskas kaasujalka...autossa 2.0 16v ecotec joka liikuttaa kohtuu ripeästi mutta ei nyt mikään raketti ole 8valve verrattuna alavääntö on mielestäni surkeampi mutta yläkierroksilla noita ei voi edes verrata sen verran paremmin tuo menee kuin 8 valve...
miinuspuolena on:ei lukkoperää (tuontiauto),ei penkinlämmittimiä...lukot jäätyy pakkasella
plussaa:tosiaan ajettavuus..edellinen omistaja laittanut varmasti alustaremonttiiin 2 tuhatta mm.bilsteinit,uudet tukivarret ja takajarrut...automaatti-ilmastointi on muuten tajuttoman hyvä peli tässä omegassa...

itse olen tykännyt ajella ja ei oo muutkaan haukkunut...tosin itseäni tuo moottori hieman pelottaa kallis korjata verrattuna 8valveen jos paukahtaa..ja vielä pitää mainita tämän 16 valven vääntö että kyllä minä ainakin nyt haluaisin automaatin tuon manuaaliaskin tilalle koska auto on muuten niin letkeä ajettava niin tuo manuaali pikkasen pilaa tätä kampetta=)

siinä nuo omat kokemukset...tähän mennesssä...
Vastaa Viestiin