Osaavia kansipajoja?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Tombracer
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tombracer »

Joo, ei sille muuta tehty (tällä erää). Autoa ei ole penkitetty, mutta tarkoituksena ois käyttää sitä "tässä joskus" mittautettavana.

Tulevana visiona voisi olla jotkin vähän kireämmät nokat, ja jonkun sortin "Estrella" boksiin...

Todellisista tehoista ei siis ole mitään hajua, ja epäilen että viritys epäonnistui, koska tuntuu siltä, että tehot eivät ole tippuneet yli 20% :wink:
Miksi ostaa hyvää ja halpaa, kun voi ostaa huonoa ja kallista?
Juheksi
in memoriam
in memoriam
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juheksi »

Jyväskylässä Hiomo Kantanen ja M Pölyvuori.
Aluhao
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aluhao »

Mikkelissä on myös toinen paja: Pro Turbo on laajentanu asennus ja muun oheis toiminnan (kuten kannen porttaukset) Mikkeliin. Tuolla myydään palstalla on yhteys tietoja. Se on se kaveri joka kauppaa niitä ahtimia yms. Oliks se nyt Marko J....
Gsi tuning
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gsi tuning »

VP-Kuuranne todellakin osaa asiansa.Suosittelen.
Juke
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Juke »

On 2002-10-19 22:43, Juheksi wrote:
Jyväskylässä Hiomo Kantanen ja M Pölyvuori.
En ainakaan M Pölyvuorta suosittele;
Joskus vuonna -95 tai -96 teetin kilpuriini uuden kannen 2,2 aihiosta, vanhalla kannella koneesta irtosi joku 171hv ja Pölyvuoren tekemällä uudella 157hv ! Kun soitin ja kyselin asiasta herra väitti että vika on alakerrassa ja nokassa, ja käski viedä säädettäväksi tutulleen, johon sitten mentiinkin. Kaveri vaihteli suuttimia ja ajoi monta vetoa (omavalmiste penkki), ja antoi lopuksi lukemia joihin piti sitten soveltaa tiettyjä kertoimia niin että lukemat oli jossain 220hv;n tietämillä. Menin seuraavana päivänä toiseen penkkiin (Bosch penkki) tuntemaani paikkaan ja siellä saatiin lukemaksi 151hv, eli tehot oli vaan laskenu! Vaihdettiin vanha kansi takaisin ja sama nokka sisään, niin tehot 178hv.

Kokeilun hinta oli jotain yli 10000 vanhaa markkaa + penkittämiset ja tiivisteet, eikä Pölyvuori ottanut asiaan mitään kantaa kun oli rahansa saanut!!!
Myin sen kannen sitten jollekin paljon halvemmalla, että pääsin siitä eroon.

Että sellainen kokeilu...

Juke
lauri
'Agila'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lauri »

mikäs tän pölyvuoren pajan nimi on? vai tekeekö virapelihommina?
speltoma
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja speltoma »

Moron!

Täällä Porin seudulla on kaksi kansipajaa, jotka kuulopuheiden ja omien kokemusten mukaan tekevät varsin hyvää jälkeä.

Toinen on JR-tehokansi, toinen Special Motors.

Mm. JR-tehokansi on tehnyt Opelin kansia hyvällä menestyksellä mm. erääseen krc-sarjassa menneinä vuosina hyvin menestyneelle Opelistille.

Itse olen teettänyt yhden cih 2.0:n kannen JR-tehokannen pajalla ja olin tyytyväinen.

T:SP
Opelis on voimaa!!
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Kuuranne on ehkä yksi suomen parhaita alallaan ja hän tekee myös pakoputkistoja jotka todella toimii. Hän on tehnyt monen tuttavani turboautoon kannen ja opetti yhelle kaverille miten turbomazdassa kestää vakion (vaparin) kansipahvi. Pojat oli huulet pöyreinä ja katsoi...
kadett2.0i
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja kadett2.0i »

On 2002-11-06 16:28, speltoma wrote:
Moron!

Täällä Porin seudulla on kaksi kansipajaa, jotka kuulopuheiden ja omien kokemusten mukaan tekevät varsin hyvää jälkeä.

Toinen on JR-tehokansi, toinen Special Motors.

Mm. JR-tehokansi on tehnyt Opelin kansia hyvällä menestyksellä mm. erääseen krc-sarjassa menneinä vuosina hyvin menestyneelle Opelistille.

Itse olen teettänyt yhden cih 2.0:n kannen JR-tehokannen pajalla ja olin tyytyväinen.

T:SP

Minkälaista hintaa JR-tehokansi piti työlle? On muuten mun setä toi menestynyt opelisti (oli pakko mainita) kilpaura on loppu, mutta aika kovia opeleja on edelleen rakenteilla (manta,calibra)
speltoma
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja speltoma »

Moron!

>Minkälaista hintaa JR-tehokansi piti työlle? On muuten mun setä toi menestynyt opelisti (oli pakko mainita) kilpaura on loppu, mutta aika kovia opeleja on edelleen rakenteilla (manta,calibra)

En nyt kyllä muista mitä tuo kansi maksoi. Kanteen ei vaihdettu venttiileitä vaan ainoastaan muotoiltiin kanavat ja alkuperäiset venttiilit uudelleen jne.

Väittäisin että hinnat ovat kilpailukykyisiä, kuten kannetkin joita sieltä tulee :wink:

T:sp

<font size=-1>[ This Message was edited by: speltoma on 2002-11-07 12:13 ]</font>
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jani Mukkala »

Kadett2.0:Missä se setäsi asustelee? Minkälainen calibra ja manta projekti sille on työn alla? Ja tuosta jr-tehokannesta olen kuullut sekä huonoa että hyvää,mutta en osaa sanoa minkälaista jälkeä tekee kun ei ole itsellä kokomuksia,vaikka olen asunut melkein koko ikäni n.4km päässä kyseisestä pajasta.
kadett2.0i
'Senator'
'Senator'

On 2002-11-07 20:10, Jani Mukkala wrote:
Kadett2.0:Missä se setäsi asustelee? Minkälainen calibra ja manta projekti sille on työn alla?
Halli missä rakentelu tapahtuu on venesjärvellä, beveg oy. En oo vähään aikaan käyny, enkä tiedä missä mallissa autot on, tai luulisin että, ainoastaan manta oli rakentelun alla. Puhu että kori on 100kg normaalia mantan koria kevyempi, materiaalia en muista. Ja tästäkin on tosiaan jo aikaa, eli tod. näk. auto on varmaan jo valmis.
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

Jumaliste,ja minä en tiedä tuollaisista projelteista mitään vaikka asun samalla paikkakunnalla ja asun venesjärveltä n.7-8km päässä,sekä tiedän missä toi beveg sijaitsee.Mikä kone tuossa mantassa on? onko se rekisteröity ihan liikenteeseen vai vaan kisakäyttöön? Onkos toi calibra ihan tavallinen vaiko 4*4 turbo? Minkälaisella autolla setäsi normaalisti ajelee?
kadett2.0i
'Senator'
'Senator'

Kuten sanottu, niin en tiedä niistä projekteista sen enempää. Molemmat on kisa vehkeitä, rallicrossiin, koneista en tiedä, muutakun että kivasti on tehoo, molemmat muistaakseni 2 litrasia. Ja setä ei tosiaan enään kisaa ollenkaan, että en oikeen edes tiedä kelle niitä rakennetaan, mutta poikkeen vakoilemas sielä joku päivä niin kerron sitten lisää. Siviili auto on viininpunainen volvo C70.
Jani Mukkala
OCF Member
OCF Member

se juuri,tai etunimeä en nyt muista mutta sukunimi on haapala.Mutta morjesta,jos vastaan tulee keltainen kadetti missä on kerhon tarrat.
Vastaa Viestiin