No mulla oli sama proggis edessä männä viikolla, eli noiden ylempien takatukivarsien uusinta. Mittarissa 86tkm. Eli mulle on n. vuoden aikana autoon laitettu: sisemmät raidetangon päät (myyjäliikkeen piikkiin), jakopään hilppeet (suurelta osin myyjäliikkeen piikkiin, onneksi!), etupään koiranluut ja nyt noi takatukivarret. Alustan kerkesinkin tuossa jo auton hankkimisen jälkeen tuohon Jartsin mainostamaan satsiin vaihtaa, että iskariongelmat on jäänyt omalta kohdalta väliin. Tosin edellisellä omistajalla oli takaiskaritkin ainakin kertaalleen jo uusittu. Mutta josko tuosta kohta ehjä auto tulisi..k21 kirjoitti:Vanha kysymys, mutta kun nyt ajankohtainen itselle niin vastataan, että on. Ja kumma kyllä myös kaverin Vectrassa sama vika havaittu. Siinä vaan on mittarissa n 60tkm ja mulla jo 84tkm.pkh kirjoitti:Eikö kenelläkään ole mennyt ylempiä takatukivarsia vaihtoon?
C-Vectran tyyppivikoja?
-
Metro-Sport
- 'Kapitän'

- Viesti:
-
Metro-Sport
- 'Kapitän'

- Viesti:
Muun muassa noihin samoihin alustan osien jatkuvaan vaihtoon alle 100tkm kypsähdin ja vaihdoin kesällä uuteen Astraan, jonka alusta ei myyjän mukaan ole niin "eleganssi" kuin C-Vectrassa vaan vähän krouvimmin rakennettu. Alkoi nimittäin nuo vikakorjaukset menemään jo omaan piikkiin takuun sijasta joten arvelin niitä riittävän jatkossakin. Uskottavasti Astran ylläpito on sitten muutenkin edullisempaa.Metro-Sport kirjoitti:Tais olla 150€/kpl + 1,5h töitä... kun itse ei viitsinyt käsiään paskata..Että ei ihan ilmaista kuitenkaan.
... saapa nähä...
-
Metro-Sport
- 'Kapitän'

- Viesti:
Tuohon johtopäätökseen tässä omakohtaisestikin olen tullut, että alustan "hifistely" vectrassa on johtanut siihen, että kuluvia niveliä tms. on luonnollisesti enemmän... ja ne valitettavasti tuntuvat kuluvankin ihan kiitettävän nopeasti.Muun muassa noihin samoihin alustan osien jatkuvaan vaihtoon alle 100tkm kypsähdin ja vaihdoin kesällä uuteen Astraan, jonka alusta ei myyjän mukaan ole niin "eleganssi" kuin C-Vectrassa vaan vähän krouvimmin rakennettu. Alkoi nimittäin nuo vikakorjaukset menemään jo omaan piikkiin takuun sijasta joten arvelin niitä riittävän jatkossakin. Uskottavasti Astran ylläpito on sitten muutenkin edullisempaa.
Ensimmäinen katsastus takana ja takapään tuennassa molemmin puolin välystä, poikittaisissa tukivarsissa..
Katsastus inssin mukaan näissä kaikissa uudemmissa autoissa tosi paljon huomautettavaa nivelissä yms. No joo, silti vähän kummastuttaa, mittarissa kuitenkin vain 59tkm
Katsastus inssin mukaan näissä kaikissa uudemmissa autoissa tosi paljon huomautettavaa nivelissä yms. No joo, silti vähän kummastuttaa, mittarissa kuitenkin vain 59tkm
Opel Astra Caravan Sport 1.8i vm. 94 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
saakohan muuten jostain tonne takatukivarsiin parempia puslia, tyyliin powerflex? varmaan tulis kestoakin hieman paremmin kysesille osille...k21 kirjoitti:Vanha kysymys, mutta kun nyt ajankohtainen itselle niin vastataan, että on. Ja kumma kyllä myös kaverin Vectrassa sama vika havaittu. Siinä vaan on mittarissa n 60tkm ja mulla jo 84tkm.pkh kirjoitti:Eikö kenelläkään ole mennyt ylempiä takatukivarsia vaihtoon?
A:sta ja C:stä väännettyjä kulkimia. Ja yks G ja 8V
Voe /&%kele
Ulkona +40 astetta ja ilmeisesti noi farkun takakontin ylhäällä pitävät pumput pikkasen 'ylipaineiset' tai muuten vaan hajoamassa, eli vetäsin takaluukkua puolihuolimattomasti kiinni ja sen takakontin sisäpuolella oleva kahva halkesi & jäi käteen.
Eipä tuo niiiin suuri menetys ole ja tuntuisi jotenkuten pysyvän nipussa kuumaliimauksella, mutta harmittaa kuitenkin kun purin koko kontin pahvit ja liimailin... niin näyttää olevan aika heikon näköinen viritys tuo kahva.
Ulkona +40 astetta ja ilmeisesti noi farkun takakontin ylhäällä pitävät pumput pikkasen 'ylipaineiset' tai muuten vaan hajoamassa, eli vetäsin takaluukkua puolihuolimattomasti kiinni ja sen takakontin sisäpuolella oleva kahva halkesi & jäi käteen.
Eipä tuo niiiin suuri menetys ole ja tuntuisi jotenkuten pysyvän nipussa kuumaliimauksella, mutta harmittaa kuitenkin kun purin koko kontin pahvit ja liimailin... niin näyttää olevan aika heikon näköinen viritys tuo kahva.
Olen huomannu myös tuossa GTS mallissa sen, että nytkun on kuumat kelit ollu niin takaluukku oikeen singahtaa ylös kun sitä avaapki kirjoitti:Voe /&%kele
Kokeilin ihan mielenkiinnon vuoksi irrottaa molemmat pumput, tosin vain alapäästä ja ompas ne uskomattoman jäykät... kokeilin nojata koko ~100kg painollani ja pumppu ei joustanut tippaakaan.=Pasi= kirjoitti: Olen huomannu myös tuossa GTS mallissa sen, että nytkun on kuumat kelit ollu niin takaluukku oikeen singahtaa ylös kun sitä avaaJa kiinnivetäessä tosiaan saa hiukan enemmän roikkua luukussa että alas tulee. Kait siellä sitten tosiaan paineet hiukan nousee pumpuissa.
Putsasin pölyistä ja huomasin varoitustekstin pumpun kyljessä:
Warning High pressure, Warning do NOT heat may explode yms.
1,8l, 1,5 vuotta ja 40 000 km
Tässä alkaa vikalistaakin kertyä:
- Taka-akselilla kuluu renkaat pilalle sisäreunoista tahtia 10 000 km kesäkelissä / renkaat. Säädetty kulmia, vaihdettu osia, mutta ei toimi vielä todistettavasti. Kulmat ovat olleet molemmilla säätökerroilla hyväksyttävissä arvoissa, mutta siitä huolimatta kumi kuluu. Ja sokerina pohjalla viimeisimmän säädön joutui maksamaan itse!!!
- Kytkin ravistaa kylmällä koneella. Ei tehty huollossa mitään.
- Ratti oli uutuuttaan vinossa. säädettiin kuntoon takuuna.
- Pakkaskäynnistysongelmia 2,2 l koneen tapaan. Vaihdettu isompi akku takuuna ja ostin Defan laturin. Saa nähdä, miten ensi talvena käy.
- Takajalkatilasta tuli ruuvi läpi. Poistettu takuuna, matossa edelleen reikä.
- Etu-umpioihin on kondensoitunut vettä. Ei toistaiseksi tehty mitään takuuna, keskustelu jatkuu...
Tuo ravistus ja renkaiden pilallekuluminen ovat todella pahoja vikoja. Ravistus on sitä luokkaa, että särkee varmasti ajastaan jotakin. Rengashomma tuntuu vain lompakossa.
- Taka-akselilla kuluu renkaat pilalle sisäreunoista tahtia 10 000 km kesäkelissä / renkaat. Säädetty kulmia, vaihdettu osia, mutta ei toimi vielä todistettavasti. Kulmat ovat olleet molemmilla säätökerroilla hyväksyttävissä arvoissa, mutta siitä huolimatta kumi kuluu. Ja sokerina pohjalla viimeisimmän säädön joutui maksamaan itse!!!
- Kytkin ravistaa kylmällä koneella. Ei tehty huollossa mitään.
- Ratti oli uutuuttaan vinossa. säädettiin kuntoon takuuna.
- Pakkaskäynnistysongelmia 2,2 l koneen tapaan. Vaihdettu isompi akku takuuna ja ostin Defan laturin. Saa nähdä, miten ensi talvena käy.
- Takajalkatilasta tuli ruuvi läpi. Poistettu takuuna, matossa edelleen reikä.
- Etu-umpioihin on kondensoitunut vettä. Ei toistaiseksi tehty mitään takuuna, keskustelu jatkuu...
Tuo ravistus ja renkaiden pilallekuluminen ovat todella pahoja vikoja. Ravistus on sitä luokkaa, että särkee varmasti ajastaan jotakin. Rengashomma tuntuu vain lompakossa.