C-Vectran tyyppivikoja?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Metro-Sport
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Metro-Sport »

k21 kirjoitti:
pkh kirjoitti:Eikö kenelläkään ole mennyt ylempiä takatukivarsia vaihtoon?
Vanha kysymys, mutta kun nyt ajankohtainen itselle niin vastataan, että on. Ja kumma kyllä myös kaverin Vectrassa sama vika havaittu. Siinä vaan on mittarissa n 60tkm ja mulla jo 84tkm.
No mulla oli sama proggis edessä männä viikolla, eli noiden ylempien takatukivarsien uusinta. Mittarissa 86tkm. Eli mulle on n. vuoden aikana autoon laitettu: sisemmät raidetangon päät (myyjäliikkeen piikkiin), jakopään hilppeet (suurelta osin myyjäliikkeen piikkiin, onneksi!), etupään koiranluut ja nyt noi takatukivarret. Alustan kerkesinkin tuossa jo auton hankkimisen jälkeen tuohon Jartsin mainostamaan satsiin vaihtaa, että iskariongelmat on jäänyt omalta kohdalta väliin. Tosin edellisellä omistajalla oli takaiskaritkin ainakin kertaalleen jo uusittu. Mutta josko tuosta kohta ehjä auto tulisi.. :) Vai mitäs muita "tyyppi"vikoja niitä vielä olikaan...? :lollis: :roll: Mutta vioista huolimatta ihan hyvä auto noin niin kuin muuten. Tosin 2.2 moottorilla aika laiska. :) Mutta kerkeehän tollakin kun ajoissa lähtee.. :lol:
janit2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja janit2 »

Mulla myös vaihdettu tukivarret taakse ja iskarit olivat lopussa jo 55000 kilsan jälkeen.
Kaikki on paskaa....jopa kusikin.
Jartsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jartsi »

Metro-Sport kirjoitti: No mulla oli sama proggis edessä männä viikolla, eli noiden ylempien takatukivarsien uusinta.
Mitä kustansi takatukivarret+vaihto?
Metro-Sport
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Tais olla 150€/kpl + 1,5h töitä... kun itse ei viitsinyt käsiään paskata.. :) Että ei ihan ilmaista kuitenkaan.
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

Metro-Sport kirjoitti:Tais olla 150€/kpl + 1,5h töitä... kun itse ei viitsinyt käsiään paskata.. :) Että ei ihan ilmaista kuitenkaan.
Muun muassa noihin samoihin alustan osien jatkuvaan vaihtoon alle 100tkm kypsähdin ja vaihdoin kesällä uuteen Astraan, jonka alusta ei myyjän mukaan ole niin "eleganssi" kuin C-Vectrassa vaan vähän krouvimmin rakennettu. Alkoi nimittäin nuo vikakorjaukset menemään jo omaan piikkiin takuun sijasta joten arvelin niitä riittävän jatkossakin. Uskottavasti Astran ylläpito on sitten muutenkin edullisempaa.
... saapa nähä...
Metro-Sport
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Muun muassa noihin samoihin alustan osien jatkuvaan vaihtoon alle 100tkm kypsähdin ja vaihdoin kesällä uuteen Astraan, jonka alusta ei myyjän mukaan ole niin "eleganssi" kuin C-Vectrassa vaan vähän krouvimmin rakennettu. Alkoi nimittäin nuo vikakorjaukset menemään jo omaan piikkiin takuun sijasta joten arvelin niitä riittävän jatkossakin. Uskottavasti Astran ylläpito on sitten muutenkin edullisempaa.
Tuohon johtopäätökseen tässä omakohtaisestikin olen tullut, että alustan "hifistely" vectrassa on johtanut siihen, että kuluvia niveliä tms. on luonnollisesti enemmän... ja ne valitettavasti tuntuvat kuluvankin ihan kiitettävän nopeasti. :-? Ei tosiaan edellisiin autoihin (F ja G-astra) tarvinnut alustalle tehdä mitään siihen ~100tkm:iin asti, mitä ne mulla oli. Täytyy tosiaan itsekin funtsia seuraavaa peliliikettä, jos seuraavan n. vuoden ja n. 15tkm:n matkalla vielä vastaava määrä näitä "suurempia" vikoja ilmenee. Varsinkin, kun auton aiemmasta historiastakin sen verran kuitenkin tiedän, että siihen on jo yhtä ja toista vaihdettu "aiemmassa elämässä".. Tottahan se auto kuluu, kun sillä ajetaan... mutta silti.. :roll:
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Ensimmäinen katsastus takana ja takapään tuennassa molemmin puolin välystä, poikittaisissa tukivarsissa..

Katsastus inssin mukaan näissä kaikissa uudemmissa autoissa tosi paljon huomautettavaa nivelissä yms. No joo, silti vähän kummastuttaa, mittarissa kuitenkin vain 59tkm :-?
Opel Astra Caravan Sport 1.8i vm. 94 - R.I.P.
Opel Vectra Caravan Sport 2.0t vm. 04
Opel Corsa 3ov. 1.2 vm.08 - R.I.P.
Sam7
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Sam7 »

k21 kirjoitti:
pkh kirjoitti:Eikö kenelläkään ole mennyt ylempiä takatukivarsia vaihtoon?
Vanha kysymys, mutta kun nyt ajankohtainen itselle niin vastataan, että on. Ja kumma kyllä myös kaverin Vectrassa sama vika havaittu. Siinä vaan on mittarissa n 60tkm ja mulla jo 84tkm.
saakohan muuten jostain tonne takatukivarsiin parempia puslia, tyyliin powerflex? varmaan tulis kestoakin hieman paremmin kysesille osille... :D itelle vaihettu raidetangon sisäpäät, pyöränlaakerit, banaanitangot taakse.... niin ja ne iskaritkin... :D muuten aika loistava vekotin on ollut...
A:sta ja C:stä väännettyjä kulkimia. Ja yks G ja 8V
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

Voe /&%kele

Ulkona +40 astetta ja ilmeisesti noi farkun takakontin ylhäällä pitävät pumput pikkasen 'ylipaineiset' tai muuten vaan hajoamassa, eli vetäsin takaluukkua puolihuolimattomasti kiinni ja sen takakontin sisäpuolella oleva kahva halkesi & jäi käteen.

Eipä tuo niiiin suuri menetys ole ja tuntuisi jotenkuten pysyvän nipussa kuumaliimauksella, mutta harmittaa kuitenkin kun purin koko kontin pahvit ja liimailin... niin näyttää olevan aika heikon näköinen viritys tuo kahva.
wenski
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wenski »

linkki

eli tuossa ainakin yksi vika minkä voi laskea "tyyppiviaksi" tuon 2.2 direct myllyn kohdalla.

en oo ainoa jolle on sattunut.
=Pasi=
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja =Pasi= »

pki kirjoitti:Voe /&%kele

Ulkona +40 astetta ja ilmeisesti noi farkun takakontin ylhäällä pitävät pumput pikkasen 'ylipaineiset' tai muuten vaan hajoamassa, eli vetäsin takaluukkua puolihuolimattomasti kiinni ja sen takakontin sisäpuolella oleva kahva halkesi & jäi käteen.
Olen huomannu myös tuossa GTS mallissa sen, että nytkun on kuumat kelit ollu niin takaluukku oikeen singahtaa ylös kun sitä avaa :lol: Ja kiinnivetäessä tosiaan saa hiukan enemmän roikkua luukussa että alas tulee. Kait siellä sitten tosiaan paineet hiukan nousee pumpuissa.
pki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pki »

=Pasi= kirjoitti: Olen huomannu myös tuossa GTS mallissa sen, että nytkun on kuumat kelit ollu niin takaluukku oikeen singahtaa ylös kun sitä avaa :lol: Ja kiinnivetäessä tosiaan saa hiukan enemmän roikkua luukussa että alas tulee. Kait siellä sitten tosiaan paineet hiukan nousee pumpuissa.
Kokeilin ihan mielenkiinnon vuoksi irrottaa molemmat pumput, tosin vain alapäästä ja ompas ne uskomattoman jäykät... kokeilin nojata koko ~100kg painollani ja pumppu ei joustanut tippaakaan.
Putsasin pölyistä ja huomasin varoitustekstin pumpun kyljessä:

Warning High pressure, Warning do NOT heat may explode yms. :o :o
mickus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mickus »

Vm. -03 Signumissa oli vikaa CIM:ssä, eli toisinaan jyrkästi kääntyessä vilkku jäi palautumatta ja esp:n vikavalo jäi palamaan uudelleenkäynnistykseen asti.. Vaihto (osa ja työ) meni kokonaan GM:n piikkiin. Vissiin aika tyypillinen vika.
Signum 2.0T Elegance
xpepe
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja xpepe »

Tässäpä vikoja C-wagon -04 DTI kilometreillä n 70 tkm; ilmastoinnin kompura, hihnapyörä, startti(solenoidi naksui), takapenkin keskimmäinen vyö jumi , vaihdettiin vyö ja selkänojan lukitusmekanismi (yht 500 e) ja tietenkin se ilmamassamittari...
timoan
'Admiral'
'Admiral'

1,8l, 1,5 vuotta ja 40 000 km

Viesti Kirjoittaja timoan »

Tässä alkaa vikalistaakin kertyä:

- Taka-akselilla kuluu renkaat pilalle sisäreunoista tahtia 10 000 km kesäkelissä / renkaat. Säädetty kulmia, vaihdettu osia, mutta ei toimi vielä todistettavasti. Kulmat ovat olleet molemmilla säätökerroilla hyväksyttävissä arvoissa, mutta siitä huolimatta kumi kuluu. Ja sokerina pohjalla viimeisimmän säädön joutui maksamaan itse!!!
- Kytkin ravistaa kylmällä koneella. Ei tehty huollossa mitään.
- Ratti oli uutuuttaan vinossa. säädettiin kuntoon takuuna.
- Pakkaskäynnistysongelmia 2,2 l koneen tapaan. Vaihdettu isompi akku takuuna ja ostin Defan laturin. Saa nähdä, miten ensi talvena käy.
- Takajalkatilasta tuli ruuvi läpi. Poistettu takuuna, matossa edelleen reikä.
- Etu-umpioihin on kondensoitunut vettä. Ei toistaiseksi tehty mitään takuuna, keskustelu jatkuu...

Tuo ravistus ja renkaiden pilallekuluminen ovat todella pahoja vikoja. Ravistus on sitä luokkaa, että särkee varmasti ajastaan jotakin. Rengashomma tuntuu vain lompakossa.
Vastaa Viestiin