jepP3 kirjoitti:Mitenkäs tuo pikalämmitin (quickheat), toimiiko se oikeasti ?
CDTI Zaffen "pikalämmitin" ja puoliautom. ilmastoi
Lämmityksestä
Minun pitää antaa eriävä mielipide tuosta pikalämmityksestä. Tuollainen oli aikoinaan G-Astra 2.0 Di:ssä eikä sen olemassaoloa juurikaan huomannut. Sellaista erittäin haaleaa alkoi tulla melkein välittömästi. Jos kone on lohkolämppärissä, niin sitähän tulee muutenkin. Toivottavasti Zafirassa on tehokkaampi.
Jos ajaa pätkäajoa, niin voi olla akun varaukselle huono asia lisätä vielä yksi reilusti sähköä kuluttava laite penkin/takalasin/peilinlämmittimien, ajotietokoneen ja moottorin sähkölelujen lisäksi. Astrassa tuo ei tosin tuottanut ongelmaa, mutta se olikin aina tallissa tai sisätilalämppärissä. Sähköä ei käytännössä koskaan kulutettu maksimin mukaan.
Jos ajaa pätkäajoa, niin voi olla akun varaukselle huono asia lisätä vielä yksi reilusti sähköä kuluttava laite penkin/takalasin/peilinlämmittimien, ajotietokoneen ja moottorin sähkölelujen lisäksi. Astrassa tuo ei tosin tuottanut ongelmaa, mutta se olikin aina tallissa tai sisätilalämppärissä. Sähköä ei käytännössä koskaan kulutettu maksimin mukaan.
Re: Lämmityksestä
G Astraan ei tietääkseni ole ikinä ollut tuota varustetta saatavana? Quickheat tuli vasta näihin nykyisiin Opeleihin.timoan kirjoitti:Minun pitää antaa eriävä mielipide tuosta pikalämmityksestä. Tuollainen oli aikoinaan G-Astra 2.0 Di:ssä eikä sen olemassaoloa juurikaan huomannut. Sellaista erittäin haaleaa alkoi tulla melkein välittömästi. Jos kone on lohkolämppärissä, niin sitähän tulee muutenkin. Toivottavasti Zafirassa on tehokkaampi.
Eikös uudemmissa Opeleiden dieselmalleissa ole enää Eberiä vakiona tuomassa lisälämpöä?
Vai onko tuon idea tarjota lämpöä ihan sillä käynnistyksen sekunnilla, eikä vasta 3min päästä?
Tuntuu aika hurjalta virtamäärältä, mitä tuollainen 1kW vastus haukkaa.. n. 70A
Siinä on tosiaan akku ja laturi kovilla.
Vai onko tuon idea tarjota lämpöä ihan sillä käynnistyksen sekunnilla, eikä vasta 3min päästä?
Tuntuu aika hurjalta virtamäärältä, mitä tuollainen 1kW vastus haukkaa.. n. 70A
Siinä on tosiaan akku ja laturi kovilla.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
G-Astra ja pikalämmitys
Tuo lämmitysvastus on vakiona ainakin 2.0 G-Astra dieseleissä, joissa ei ole löpölämppäriä. En tiedä pienemmistä nakuista. Varsinaisena optiona sitä ei ollut listalla ennen H-Astraa. Vastuslevy tuli nähtyäkin lämppärin kennon o-renkaita vaihtaessa ja se toimi vielä 7 vuotta vanhana. En tiedä mitä eroa sillä on Zafiran nykyiseen malliin.
Sähkönkulutus ei ollut minulla koskaan ongelma Astrassa. Nykyisessä Vectrassa ei tosin tahdo pätkäajossa riittää sähkö, vaikka ei kyseistä lisälämmitystä olekaan.
Sähkönkulutus ei ollut minulla koskaan ongelma Astrassa. Nykyisessä Vectrassa ei tosin tahdo pätkäajossa riittää sähkö, vaikka ei kyseistä lisälämmitystä olekaan.