erkkasarjan ärsyttävä sihinä

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
papanaluukku 4ever
'Admiral'
'Admiral'

erkkasarjan ärsyttävä sihinä

Viesti Kirjoittaja papanaluukku 4ever »

eli laitoin takakonttiin vahvarin erkkasarjoille vein kunnon rca piuhalla taakse johdon mutta takaa tuloo vaan normi kaijutin johdolla eteen piuhat mikä neuvoksi ku tuloo sellane sihinä vai saako sitä millään poies. voisko johtua siitä ku mulla menöö kaks vahvarin maadotusta samaan paikkaan että se laittaas jotaki häirötä???.
soittimena toimii blaupunkt las vegas DVD35 eli ei pitääs olla mikään paska että ei siitä johdu ja vahvari on autostudio BC4.50. kiitos jo etukäteen jos jollaki on neuvoja.
Erzki
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Erzki »

Mikäs erkkasarja mahtaa olla kyseessä? se tieto vois jo helpottaa aika paljon :wink:
Mitenkä paksua se kaijutin johto on?

Ite oon käyttäny kaikissa erkkasarjoissa 1.5mm2 johtoa eikä oo mitään ongelmia esiintyny :)

Onkos sulla kondensaattoria? Vahvarille riittää kyllä yks maadoituspiste kohan se vaan on kunnollisessa paikassa :wink: Ja muistaa käyttää riittävän paksua johtoa maadoitusjohtona...
2x Dodge + 1 Chevrolet work truck
papanaluukku 4ever
'Admiral'
'Admiral'

Erzki kirjoitti:Mikäs erkkasarja mahtaa olla kyseessä? se tieto vois jo helpottaa aika paljon :wink:
Mitenkä paksua se kaijutin johto on?

Ite oon käyttäny kaikissa erkkasarjoissa 1.5mm2 johtoa eikä oo mitään ongelmia esiintyny :)

Onkos sulla kondensaattoria? Vahvarille riittää kyllä yks maadoituspiste kohan se vaan on kunnollisessa paikassa :wink: Ja muistaa käyttää riittävän paksua johtoa maadoitusjohtona...
eli kyseessä on focal acces sarja ei ole muutaku pari kuukautta vanha. Johto on 1,5mm2. kondensaattori on siinä kyl. maadotus johto on ytä paksua kui tulo johto.maadotuksen paikasta en tiedä mikä olisi hyvä paikka.
Erzki
'Diplomat'
'Diplomat'

kannattaa kahtoo soittimesta että millaset säädöt siellä on...tehtaan asetuksilla ei mullakaan soinu kauheen hyvin mutta kun laitto omat säädöt niin alko soimaan heti paremmin :)

Mulla on vahvarin maadoitusjohto laitettu takapenkkien kiinnitys palikkaan kiinni...maadoittaa ainakin varmasti...tuo focalin erillissarja on ainakin laadukas joten ei se sihinä voi siitä johtua...

Meneekös ne rca piuhat ja vahvarin virtapiuhat vierekkäin? Sillä sekin voi aiheuttaa häiriötä...
Itelläni menee virtapiuha kuskin puolelta ja rca:t menee apukuskin puolelta...
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Mitä materiaalia kuuntelet? Jotkut hikiset MP3:set ei varmasti anna parasta äänensävyä. Ja millanen se sihinä on? Ettei tässä olisi nyt ongelmana Autostudion häiriöetäisyys?
papanaluukku 4ever
'Admiral'
'Admiral'

eli kuuntelen yleensä mp3 muzaa mutta kun laitan radion päälle kuuluu sama sihinä/kohina tosin sitä kohinaa ei kyllä kuule ajossa tai kuunelles musiikkia. tosin vois koittaa siirtää tota rca piuhaa ku se menöö virtajohdon kans ristiin takakontis.
Erzki
'Diplomat'
'Diplomat'

^^Ootkos säätäny vahvarin asetuksia? Niilläkin on aika iso vaikutus :wink:
janit2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja janit2 »

joo toi tasonsäätö vahvistimessa pitää olla kohallaan.Mitä isommalla tasonsäätö on sitä enempi kohinaa tulee alle,yleensä säätö on siinä klo 9-12 kohdilla noin suunnilleen.
Kaikki on paskaa....jopa kusikin.
papanaluukku 4ever
'Admiral'
'Admiral'

Erzki kirjoitti:^^Ootkos säätäny vahvarin asetuksia? Niilläkin on aika iso vaikutus :wink:
oon kyllä koittanu säädellä niitä muttei mitään auttanu pitää keksiä jotakin muuta.
Iro
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Iro »

oon kyllä koittanu säädellä niitä muttei mitään auttanu pitää keksiä jotakin muuta.
Jos vahvarin tason säätö ei vaikuta noihin sun ongelmiisi on siellä jotain tosi pielessä,mitä,en lähe ees arvailemaan. :wink:
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Ota kaikki gaini pois vahvarista ja laita mankka niin isolle että ääni kuulostaa jo hieman säröilevältä. Sitten pienennät mankkaa muutaman pykälän ja nostat vahvistimen gainia kunnes taas ääni kuulostaa jo hieman rikkinäiseltä. Lopuksi hitusen pienennät vahvaria.
Erzki
'Diplomat'
'Diplomat'

^^En kyllä käsitä miks niin monella on gaini käännetty kohti kaakkoa :-? Sitten porukka ihmettelee miks vahvari kärähtää :wink: Gaini on vahvistus eikä mikään tehojen monin kertaistaja :lollis:
papanaluukku 4ever
'Admiral'
'Admiral'

ekto kirjoitti:Ota kaikki gaini pois vahvarista ja laita mankka niin isolle että ääni kuulostaa jo hieman säröilevältä. Sitten pienennät mankkaa muutaman pykälän ja nostat vahvistimen gainia kunnes taas ääni kuulostaa jo hieman rikkinäiseltä. Lopuksi hitusen pienennät vahvaria.
juuh nykku katoon vahvaria nii se kaini oli melkeen tapis ne vahvarin säädöt on piilos multa nii en nähäny eli oon pitäny koko ajan niitä vääräs pääs tää oli iha mun moka :lol: kiitoksia ny kuitenki :D toivottavasti tästä olis jollekki hyötyä. :lollis:
Vastaa Viestiin