Joku ei suostunut antamaan haastattelua niin he lähtevät ajamaan takaa helsingistä turkuun, just joo
KYLLÄ KARPO ON VIELÄ SENTÄÄN KARPO VAIKKA VOISSA PAISTAIS
omega16T kirjoitti:oli kyllä mukava pitkästä aikaa katsella kun puhuttiin autojen huonosta laadusta eikä ollut opelista mitään mainintaa niinkuin useasti on ollut,hyvä näin tällä kertaa.josko ne puheet ruostumisesta alkais pikku hiljaa muuttumaan
Toivottavasti vaihdat autosi jossakin autoliikkeessä, sillä minä en ainakaan sinulta käytettyä autoa ostaisi. Enkä kyllä liikkeestäkään sitä ostaisi.Hepokatti kirjoitti: Ja ei, en ole suojauttanut Vectraa vaikka sen uutena ostinkin. Itseäni ei kiinnosta laittaa rahoja kiinni suojaukseen josta ei ole itselleni hyötyä. Vaihtoon se auto menee kuitenkin ennen ruosteen ilmaantumista.
En ota henkilökohtaisesti, mutta tämä on omalla kohdallani totuus... Eli auto vaihtuu viimeistään 3-4 vuoden kohdalla ja se joko on "pakasta vedettu" tai sitten joku esittelyauto, eli en näe mitään tarvetta ruostesuojata sitä. Se että siitä olisi jollekin muulle hyötyä, ei valitettavasti kiinnosta minua.Wesku79 kirjoitti: Toivottavasti vaihdat autosi jossakin autoliikkeessä, sillä minä en ainakaan sinulta käytettyä autoa ostaisi. Enkä kyllä liikkeestäkään sitä ostaisi.
No joo. Älä ota henkilökohtaisestiItse ainakin annan todella suuren arvon uudelle autolle tehdylle ruostesuojaukselle käytettyä hankkiessani. Yleensä uutena suojatut autot ovat muutenkin keskimääräistä paremmin hoidettuja. Eli ei se uutena suojaus välttämättä paha persnetto ole.
Koska sun mielestä Suomi liittyi Eu:iin? Tiedonnälkää helpottamaan voin paljastaa että 1995...NOesc kirjoitti:Se ruostesuojauspakko poistui kyllä jo 90-luvulla, nämä prkl:n maahantuojat onnistuivat puhumaan lainsäätäjät ympäri ja tässä sitä nyt ollaan... eli kiitti tyhjästämetake kirjoitti:EU:n ihanuuksia. Ei saa olla erimääräyksiä jotka vois rajoittaa kilpailua.NOesc kirjoitti:sitä pakollista ruosteenestokäsittelyä ei olisi saanut koskaan poistaa !
1988 tarkkaan ottaen se poistettiin laista. Eli ei tämä EU:sta johdu. Se taas johtuu että tehtaat saa käyttää yhteen autoon minimalistisen pienen määrän ruostesuoja-ainetta.jpisteh kirjoitti:Muistelen, että pakollinen ruostesuojaus jäi Suomesta pois -87 paikkeilla, joten onkohan EU-pelkkä syyllinen+metake kirjoitti:EU:n ihanuuksia. Ei saa olla erimääräyksiä jotka vois rajoittaa kilpailua.NOesc kirjoitti:sitä pakollista ruosteenestokäsittelyä ei olisi saanut koskaan poistaa !
j.h
Itse olen kyllä luullut sen munakadett nimityksen tulleen ulkonäöstä, ihan munaltahan se näyttää. Ja eikös munakadett (= E-malli) ole se viimeinen?Jule kirjoitti:Eikös munakadetti saanut nimensä juuri siitä kun ne jätettiin etunenässä suojaamatta ja niistä tuli sellaisia että ne mätänivät nopeammin kuin niitä ehti hitsaamaan. Vikat kadetithan kestävät taas ihan toisella tavalla.
Pitäisi kuulua kaikkiin HUOLTOIHIN. Öljyjen vaihto ei ole huolto. Jos mekaanikko huollossa huomaa ruostetta niin se kirjoitetaan huoltolappuun ylös.janska kirjoitti:Takuuthan eivät käytännössä korvaaa:llakaan, koska alusta pitäisi takuuehtojen mukaan tarkastaa vuosihuoltojen yhteydessä (maksaa ekstraa), että saa merkinnän huoltokirjaan ja sitä merkkikorjaamot eivät tee huollon yhteydessä jollet erikseen vaadi ja maksa..
LänsiAutossa ei veloiteta korroosionesto tarkistuksesta erikseen. Kuuluu huoltoon. Näin ainakin pääkaupunkiseudun liikkeissä.