ecotec 16v, huono moottori?
Itellä ollu x20xev 200tkm->250tkm eikä oo tarvinu tehä mutaku kerran jakopääremppa, öljyn vaihdot tietysti ja tyhjäkäynti moottorin ja kaasuläppä kotelon putsaus, imusarjanki putsasin siinä samalla, ja sitte vielä pakosarjan tiiviste on palanu... Ja ennenku minä tuon auton ostin niin siihen on vaihettu kaikki yläkerran tiivisteet ja lamda.
Tässähän se totuus lukee. Itse menossa jakopäänremppaan ens kuun alussa ja kaikki menee uusiksi. Hinta on merkkihuollossa 290 euroa. Onko paljon vai vähän, riippuu siitä mihin vertaa.Opel 4 ever kirjoitti:Moni Ecotekki on särkyny nimenomaan omistajan nuukuuden takia. Jakopään rakenteesta johtuen 60tkm-välein: Ehdottomasti KAIKKI jakopään osat uusiksi vesipumppua ja rullia myöten=halvin henkivakuutus moottorille. Ja venttiilinvarsikumeja vaihtaa moottorikoneistamot murto-osalla merkkihuoltojen hinnoista.
Ecotec 16V vikoja mitä on aika monissa yksilöissä:
1.8/2.0 Tunnistin vikoja
1.8/2.0 Tyhjäkäyntisäädin häikkää
1.8/2.0 Pakosarja halkeaa tai tiiviste hajoaa-> ylimääräsiä ääniä
1.8/2.0 Venttiilivarrenkumit kovettuu/lähtee irti
1.6 alikokosia mäntiä
1.6 venttiili palaa, jos ajaa pitkään öljyä syövänä
1.6 Jakopää monimutkainen-> helposti hajoava, kannattaa 50tkm välein pistää uusiksi
1.8/2.0 Jakopää kestää jos vaan on kaikki rullat kunnossa ja
vaihdettu ajallaan.
Kaikki joilla on 1.8 tai 2.0 kone niin EGR pois käytöstä ja öljytikun
vieressä olevasta huohotusputkesta jälkiasennuslaatikko pois.
Se kerää vettä joka valuu öljyn sekaan-> pakkasella jäätyy->öljy ei voitele.
1.8/2.0 Tunnistin vikoja
1.8/2.0 Tyhjäkäyntisäädin häikkää
1.8/2.0 Pakosarja halkeaa tai tiiviste hajoaa-> ylimääräsiä ääniä
1.8/2.0 Venttiilivarrenkumit kovettuu/lähtee irti
1.6 alikokosia mäntiä
1.6 venttiili palaa, jos ajaa pitkään öljyä syövänä
1.6 Jakopää monimutkainen-> helposti hajoava, kannattaa 50tkm välein pistää uusiksi
1.8/2.0 Jakopää kestää jos vaan on kaikki rullat kunnossa ja
vaihdettu ajallaan.
Kaikki joilla on 1.8 tai 2.0 kone niin EGR pois käytöstä ja öljytikun
vieressä olevasta huohotusputkesta jälkiasennuslaatikko pois.
Se kerää vettä joka valuu öljyn sekaan-> pakkasella jäätyy->öljy ei voitele.
Lisätään tähän listaan vesipumppu, joka täytyy vaihtaa joka kerta hihnan vaihdon yhteydessä.-jupe- kirjoitti:1.8/2.0 Jakopää kestää jos vaan on kaikki rullat kunnossa ja
vaihdettu ajallaan.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
112eur vesipumpun kanssa kun tekee itse.reilu tunti menee.Anodi kirjoitti:Tässähän se totuus lukee. Itse menossa jakopäänremppaan ens kuun alussa ja kaikki menee uusiksi. Hinta on merkkihuollossa 290 euroa. Onko paljon vai vähän, riippuu siitä mihin vertaa.Opel 4 ever kirjoitti:Moni Ecotekki on särkyny nimenomaan omistajan nuukuuden takia. Jakopään rakenteesta johtuen 60tkm-välein: Ehdottomasti KAIKKI jakopään osat uusiksi vesipumppua ja rullia myöten=halvin henkivakuutus moottorille. Ja venttiilinvarsikumeja vaihtaa moottorikoneistamot murto-osalla merkkihuoltojen hinnoista.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Motonetista löysin seuraavaa f-mallin astraan. 95 vuosimalli ja 16v ecotecJartsa kirjoitti:112eur vesipumpun kanssa kun tekee itse.reilu tunti menee.Anodi kirjoitti:Itse menossa jakopäänremppaan ens kuun alussa ja kaikki menee uusiksi. Hinta on merkkihuollossa 290 euroa. Onko paljon vai vähän, riippuu siitä mihin vertaa.
hihnapaketti
1,6-16V 94--98 (Ø24/52,5mm ja Ø62,7mm ohjainrullat). . . . 25-9261 105.00 ???
vesipumppu
Astra 1,6-16V 94--00 (--moottno02MV7224). . . . . . . . . . 30-9516 29.50 ???
kiristin
1,6-16V 94--04 KIRISTIN (X16XE). . . . . . . . . . . . . . 25-6023 39.90 ???
yhteensä 175 euroa.
Mutta hyvähän se on jos ite osaa tehdä. Kyllä vielä tuntipalkoille siltikin pääsisit. Seuraavaan vaihtoon mennessä mein auton arvo on laskenut jo niin paljon, että itsekin voisin uskaltaa vaihtamaan