Vectra 2.5 V6 & Calibra
Vectra 2.5 V6 & Calibra
Vectra 2.5 V6 koeajo tiedossa. Vuosimalli -98 tai -99 ja ajettu 100tkm ja risat. Mihin kannattaa kiinnittää huomiota?
mittariluku -> 60tkm jakopään vaihtoväli
koneen toimivuus.
vikakoodit kansis lukea varmaan
nykiikö?
kiihtyykö tasaisesti?
tulpanjohdot kunto?
jarrut?
jäähdytysnesteet, öljyt että on oman väriset?
lämmönvaihdin voi mennä ja sekottaa nesteet.
korin juttuja sit ruosteet, maalipinta
monitoiminäyttö, on kyllä vissiin uudempi malli eli pitäs olla ok
koneen toimivuus.
vikakoodit kansis lukea varmaan
nykiikö?
kiihtyykö tasaisesti?
tulpanjohdot kunto?
jarrut?
jäähdytysnesteet, öljyt että on oman väriset?
lämmönvaihdin voi mennä ja sekottaa nesteet.
korin juttuja sit ruosteet, maalipinta
monitoiminäyttö, on kyllä vissiin uudempi malli eli pitäs olla ok

Niin no suoralla, mutta entäs mutkaan...
Vectran lisäksi tuli koeajettua Calibra 2.0 16V vuosimallia -91 ja mittarissa 130tkm. Pari omistajaa ja pintapuolisesti sisältä ja ulkoa "kuin uusi". Suomen teillä suolattu koria pari kolme vuotta. Aikaisempaa kokemusta ei Calibrasta ole joten kysyisinkin raadilta olenko löytänyt helmen vai työntämässä käsiäni syvälle p**kaan?
Kolmas Calibra menossa. Ei ole takapenkkiläisten kyyditykseen tarkoitettu. Muuten kiva lelu. Tuosta 16 v koneesta en osaa sanoa omia kokemuksia (omissani on ollut 8v ja 24v). -91 on "punakantinen" eli siinähän on 150 hv, eli ihan pirteä vehje. Jos se on kunnossa, niin osta ihmeessä pois kuleksimasta.
Calibra V6, Speedster 2.0 Turbo , MB ML 400 D, Aprilia RSV4
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
Exät: Kadett E 1.3 S, Vectra A 2.0 GLS, Astra Coupe Bertone 1.8, Calibra 2.0i, Calibra 2.5 V6, Vectra C 2.0 T GTS, Omega MV6 Farkku
-Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr-
-
Damage Inc.
- 'Admiral'

Itse ostin saksasta uitetun calibran jossa mittarissa oli 144tkm. Nyt mittarissa on se 150tkm ja öljyä ei syö nimeksikään ja kaikin puolin on ollut varma peli. Itselläni calibra on juurikin tuolla 16V koneella ja 150hv. Tuo punakantinen kone on mielestäni ehkä yksi niitä opelin onnistuneimpia koneita. Todella mukava kone ajaa matka ajoa, ja on myös suhteellisen polttoaine pihi.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Hyvä kone kyllä on C20XE. Alaväännöt ei vaan ole mahdottoman hyvät, mutta se kuuluu moottorin luonteeseen...
Itse vaihdoin Vectrasta (2000 16V vm. 90) Vectraan (2.5 V6 Sport vm.98)
Ja on se kyllä V6 B Vectra monessa suhteessa parempi. Modernimpi ja parempi ajaa
Eli noista vaihtoehdoista kyllä minä ainakin mielummin sen Vectran ottaisin...
Itse vaihdoin Vectrasta (2000 16V vm. 90) Vectraan (2.5 V6 Sport vm.98)
Ja on se kyllä V6 B Vectra monessa suhteessa parempi. Modernimpi ja parempi ajaa
Eli noista vaihtoehdoista kyllä minä ainakin mielummin sen Vectran ottaisin...
Paljonko Calibra painaa c20xe koneella?
Kummastuttaa tuo alaväännön moittiminen, kun itse juurikin tykkään Astmallani huristella kaupungissa, kun vääntöä löytyy reippaasti jo siitä 1500rpm lähtien... Nelosella kiihtyy pehmeesti tuosta 45km/h nopeudesta ja muutenkin todella vaivaton ajaa
Kakkosella voi lähteä risteyksestä helposti jne.
Astma oli vaa_alla n. 1140kg... Ei kait tuo Calle nyt montaa sataa enempää voi painaa?
Esim. sukulaisen -01 1.8 Vectra on aivan ponneton alhaalta ja meinaa sammua tottumattomalta...
Noh ei kait tuo sentään isoa kasia vastaa, mutta mielestäni turha moittia c20xe:tä alaväännöttömyydestä.
Itselläni M2.8 versio ruutasta, onkohan tuolla vaikutusta vääntöihin?
Kummastuttaa tuo alaväännön moittiminen, kun itse juurikin tykkään Astmallani huristella kaupungissa, kun vääntöä löytyy reippaasti jo siitä 1500rpm lähtien... Nelosella kiihtyy pehmeesti tuosta 45km/h nopeudesta ja muutenkin todella vaivaton ajaa
Astma oli vaa_alla n. 1140kg... Ei kait tuo Calle nyt montaa sataa enempää voi painaa?
Esim. sukulaisen -01 1.8 Vectra on aivan ponneton alhaalta ja meinaa sammua tottumattomalta...
Noh ei kait tuo sentään isoa kasia vastaa, mutta mielestäni turha moittia c20xe:tä alaväännöttömyydestä.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
tätä ihmettelen kanssa kun aika harvoi keskustassa edes tarvii 1 vaihdetta käyttää ja tyhkäkäynnillä jaksaa mennä hyvin eteenpäin. Onko meillä Ahnuldin kanssa ainoot ehjät xe:t vai yksilöt?Ahnuld kirjoitti:Paljonko Calibra painaa c20xe koneella?
Kummastuttaa tuo alaväännön moittiminen, kun itse juurikin tykkään Astmallani huristella kaupungissa, kun vääntöä löytyy reippaasti jo siitä 1500rpm lähtien... Nelosella kiihtyy pehmeesti tuosta 45km/h nopeudesta ja muutenkin todella vaivaton ajaaKakkosella voi lähteä risteyksestä helposti jne.
taitaa vaan johtua siitä kun ne on punasia ni ne niinku on urheiluautoja.