Kokemuksia Omegasta

Keskustelua Opeleista
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

Itsekin omegaa tässä miettinyt astran tilalle. Löytäs 8v koneella vähän paremmin varustellun niin mulle kelpais. Taitaa vanhuus tulla kun ei enää kiinnosta tehot vaan kulutus :roll:
2.0t Re85
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Mulla ois myynnissä omppu, on kyllä 16 venttiilinen, mutta kaikilta osin todella hyväkuntoinen.

http://www.nettiauto.com/1051517
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Elmeri kirjoitti:
Ville kirjoitti:
Elmeri kirjoitti:Jätä väliin... Säästyt monelta harmilta... :roll:
Ja mihinkähän tietoon tämä kommentti nojaa? Ilman omaa kokemusta kannattaa pitää viisastelut omana tietonaan...
Olen oikeasti sitä mieltä ja on omaa kokemusta... En esimerkiksi tunne yhtään x20/18xev:tä jossa olisi kansipahvi kestänyt 300 tuhatta kilometriä.. Omassani ratkesi 150 kohdalla ja tuttavalla oli noin 80tkm mittarissa ja vm.-98, eli tuota paskaa tiivistystä ei ole korjattu vielä silloinkaan... Ja tuttu murhe monella muullakin..

Em. ehkä synkipänä/kalleimpana "ongelmana" ja sitten tietty ne legendaariset anturiostokset, vuotavat venttiilikopat, irtoavat vv.kumit, tyhjäkäynnin säädin, yms.. "ecotec jee jee", joka on pilannut Opelin maineen pitkäksi aikaa eteen päin...

Muutenhan Omega on jämäkkä ja loistavaa ajaa, sekä melko tyylikäskin.. Mutta kun tekniikka prakaa, niin eipä niillä muilla ominaisuuksilla juuri iloa ole..
Okei. Nyt olet perustellut mielipitees. On se onni että mulla on hyvä koppa ja CIH-moottori josta lähtee melkein 300 nm :lol: :lol: :lol:
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Mankka
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Mankka »

Olen harkinnut B-Omegan ostoa käyttöautoksi joko 2.0 litaraisella 16 V:sellä moottorilla tai sitten 2.5 litraisella V6 moottorilla. Kaksi litrainen vaikuttaa aika nuhaiselta, joten olen päätymässä 2.5 liraiseen malliin. Jos Omegan ostan, niin tarkoitus on etsiä vähän ajettu yksilö. Alle 150 tkm ajettu.

Omegan ostossa pelottaa monen negatiivinen suhtautuminen kyseiseen autoon. Kumpi moottori on järkevämpi käyttökestävyyden kannalta: 2.0 16 V vai 2.5 V6?

Millaisia ongelmia on tiedossa esim. 150 tkm ajetussa Omegassa? Vai toimiiko auto luotettavasti seuraavat 100 tkm:ä?
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Mankka kirjoitti:Olen harkinnut B-Omegan ostoa käyttöautoksi joko 2.0 litaraisella 16 V:sellä moottorilla tai sitten 2.5 litraisella V6 moottorilla. Kaksi litrainen vaikuttaa aika nuhaiselta, joten olen päätymässä 2.5 liraiseen malliin. Jos Omegan ostan, niin tarkoitus on etsiä vähän ajettu yksilö. Alle 150 tkm ajettu.

Omegan ostossa pelottaa monen negatiivinen suhtautuminen kyseiseen autoon. Kumpi moottori on järkevämpi käyttökestävyyden kannalta: 2.0 16 V vai 2.5 V6?

Millaisia ongelmia on tiedossa esim. 150 tkm ajetussa Omegassa? Vai toimiiko auto luotettavasti seuraavat 100 tkm:ä?
Osta multa toi 2.0i 16v omppu pois :wink:

Katso linkkiä niin näet kaikki tiedot biilistä. :roll:
astramaani
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja astramaani »

entie kestävyyttä vertailla mutta tota 2litraasta on halvempi korjata. -(z)-
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
Vastaa Viestiin