Kannattaako tuottaa H-Astra Saksasta..?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
tuomaspitkanen
'Admiral'
'Admiral'

Kannattaako tuottaa H-Astra Saksasta..?

Viesti Kirjoittaja tuomaspitkanen »

Nyt kun autoveron ympärille kuohuu muutenkin, niin laitanpa esiin otsikon mukaisen kysymyksen.

Puhutaan siis vuonna 2004-2005 rekisteröidyistä alle 30tkm ajetuista Astroista. 1.8 Sportin hinnat liikkuvat Saksassa ~13 teuron kieppeillä. Olenkin miettinyt kannattaa tällaisen "uuden" ja "halvan" auton tuonti Suomeen? Pari pointtia:

1. Taloudellinen kannattavuus? Vero liikkuu 6000e (+/- 1000e) kieppeillä. Lisäksi tulevat vielä hankintakustannukset, sopeuttamiskustannukset (talvirenkaat,lohko) jne

2. Jälleenmyynti? Aina puhutaan kuinka vaikeaa on myydä Saksan tuonteja. Autokaupat eivät mielellään niihin koske. Vaihtoehtoina siis yksityiset.

Idea poikkeaa normaalista ~5v vanhoista Mersu/BMW/Audi-konseptista, onko siinä jo ensi merkki kannattamattomuudesta.. :wink:

-Tumppi-
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

On siinä se hyvä puoli, että takaluukkuun saa vuoden bisukat 5€ laatikko :lol:

Asiaan.

Astran hintatasosta en ole tietoinen, mutta kuvittelisin rahallisen hyödyn jäävän aika pieneksi. Joka tapauksessa tarjontaa Astroista on varmasti eri tavalla Saksassa kuin Suomessa. Luonnollisesti kilometrit ja varustelut on myös kallellaan Saksan suuntaan.

Hyvä huomata, että huomioit hankintakustannuksiin myös talvirenkaat, lohkolämmittimen etc. Moni ei tätä tee. Itse laskin Omegan hankintakustannuksiin myös heti tehdyn ison huollon jakohihnoineen.

Olen kuullut myös, että tuontiautoihin suhtaudutaan aika penseästi juurikin jälleenmyydessä sitä täällä, eritoten liikkeisiin. Itse en mysökään koskiksi toisen tuomaan autoon, sen verran skeptinen ja ronkeli olen. Ymmärrän myös autoliikkeiden vastuut yms sitä jälleenmyydessä. Autojen tuojaa kun löytyy joka junaan.
Ääni muuttuu muuten autoliikkeillä heti, kun auto on ostettu maahantuojalta ja on dokumentoitavissa. Kaverin Audi A3 1.8T Quattro, jonka haimme Saksasta, meni Suomessa vaihdossa A4:seen. Aluksi eivät ottaneet sitä vaihdossa, ennen kuin kuulivat sen hankitun Saksasta niin ikään maahantuojalta. Ja hyvittivät vielä todella hyvin. Astra kuuluu yleisinpään suomalaiseen käyttöautoluokaan, joten en uskoisi sen myymisessä olevan mitään ongelmaa. Varsinkin jos se on dokumentoitu ja huollettu säännöllisesti etc.

Itse olen kolme autoa Saksasta hakenut ja haen seuraavankin tulevaan kevääseen mennessä. Omega vaihtuu (todennäköisesti :lol: ) 2.8T farkku C-Vectraan. Päälimmäisenä ei ole taloudellinen hyöty, vaan se, että saan sellaisen käytetyn auton kun haluan. Tarjonta siellä on aivan eri luokkaa kun Suomessa. Lisäksi haluan tehdä päätöksen ja auton etsimisen itse. Välittäjillä kun ainoa kiinnostus on nopea kauppa mahdollisimman isolla palkkiolla. Valitettavasti.

Sinne vaan sekaan!
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Mikkis, mitä tuolle Omegalle on tullut hintaa? Komia peli.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Altti450 kirjoitti:Mikkis, mitä tuolle Omegalle on tullut hintaa? Komia peli.
Hain sen vajaa kaksi vuotta sitten ja verot oli muistaakseni 4500€ ja itse katiska 8000€ + tuontikulut yms jotain 1500€. Enkä ole katunut, 45thk:a sillä on jo tullut suhattua. Joku saa keväällä hyvän katiskan siitä, jos raaskin luopua...
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Vastaa Viestiin