On siinä se hyvä puoli, että takaluukkuun saa vuoden bisukat 5€ laatikko
Asiaan.
Astran hintatasosta en ole tietoinen, mutta kuvittelisin rahallisen hyödyn jäävän aika pieneksi. Joka tapauksessa tarjontaa Astroista on varmasti eri tavalla Saksassa kuin Suomessa. Luonnollisesti kilometrit ja varustelut on myös kallellaan Saksan suuntaan.
Hyvä huomata, että huomioit hankintakustannuksiin myös talvirenkaat, lohkolämmittimen etc. Moni ei tätä tee. Itse laskin Omegan hankintakustannuksiin myös heti tehdyn ison huollon jakohihnoineen.
Olen kuullut myös, että tuontiautoihin suhtaudutaan aika penseästi juurikin jälleenmyydessä sitä täällä, eritoten liikkeisiin. Itse en mysökään koskiksi toisen tuomaan autoon, sen verran skeptinen ja ronkeli olen. Ymmärrän myös autoliikkeiden vastuut yms sitä jälleenmyydessä. Autojen tuojaa kun löytyy joka junaan.
Ääni muuttuu muuten autoliikkeillä heti, kun auto on ostettu maahantuojalta ja on dokumentoitavissa. Kaverin Audi A3 1.8T Quattro, jonka haimme Saksasta, meni Suomessa vaihdossa A4:seen. Aluksi eivät ottaneet sitä vaihdossa, ennen kuin kuulivat sen hankitun Saksasta niin ikään maahantuojalta. Ja hyvittivät vielä todella hyvin. Astra kuuluu yleisinpään suomalaiseen käyttöautoluokaan, joten en uskoisi sen myymisessä olevan mitään ongelmaa. Varsinkin jos se on dokumentoitu ja huollettu säännöllisesti etc.
Itse olen kolme autoa Saksasta hakenut ja haen seuraavankin tulevaan kevääseen mennessä. Omega vaihtuu (todennäköisesti

) 2.8T farkku C-Vectraan. Päälimmäisenä ei ole taloudellinen hyöty, vaan se, että saan sellaisen käytetyn auton kun haluan. Tarjonta siellä on aivan eri luokkaa kun Suomessa. Lisäksi haluan tehdä päätöksen ja auton etsimisen itse. Välittäjillä kun ainoa kiinnostus on nopea kauppa mahdollisimman isolla palkkiolla. Valitettavasti.
Sinne vaan sekaan!