MV6 Täristää kun jarruttaa

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

MV6 Täristää kun jarruttaa

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Tästä samasta asiasta on nyt kaksi eri topikkia, mutta laitetaan nyt silti. Eli voiko pelkästään kuluneet/kierot jarrulevyt/-palat tehdä sellaisen ilmiön, että alkaa perseessä täristämään kun jarruttaa. Varsinkin voimakkaamassa jarrutuksessa tosi paha tärinä perseessä. Vaihdoin kesärenkaat talvirenkaisiin ja meno ei muuttunut. Tossa hakkkasi muutaman kerran abs:ssä kun ajoin lumisella tiellä ja ihan kuin sen jälkeen olisi pahentunut tuo tärinä jarrutuksissa. Mikähän siellä voisi olla vialla? Ei oikein viitsisi huvikseenkaan alkaa vaihtelemaan jarruja joka puolelle.
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

Itsellä oli samanlainen ongelma (ei tosin opel) ja syynä oli tosiaankin kierot jarrulevyt.
Jarrutuksessa vatkasi niin maan perusteellisesti rattia->etulevyt vaihtoon ja ongelma katosi.
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Juu perusjuttuhan toi ois. Mutta jotenkin tuli vähän yllättäen tuo vika(yhden reissun aikana). Se kylläkin on jarruttanut sillai epätasaisesti jo pitemmän aikaa(kun painat jarrua niin ottaa-ei ota-ottaa-ei ota-ottaa jne). Ja nyt kun tein kovemman jarrutuksen motarilla niin huomasin että jopas täristää perässä. Oisko sitten menny lopullisesti joku sieltä tai jotain....
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

aivan sata varmasti etutukivarsien puslat väljät........... tiedän kokemuksesta......... eikun tilaukseen, motonetista saa.
itse kokeilin vaihtaa jarrulevyt muttei auttanu mitään.
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

timok kirjoitti:aivan sata varmasti etutukivarsien puslat väljät........... tiedän kokemuksesta......... eikun tilaukseen, motonetista saa.
itse kokeilin vaihtaa jarrulevyt muttei auttanu mitään.
Etupään alatukivarsien molemmat puslat vaihdettu molemmille puolille viime talvena. Eikait siellä ole kuin 2 puslaa per alatukivarsi. Itse en ks. operaatiota tehny vaan vein korjaamolle.

Ja eikait ne näin äkkiä mene paskaksi.
timok
OCF Luisukunkku 2012
OCF Luisukunkku 2012
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timok »

minä vaihdoin uudet puslat keväällä 2004, autolla ajettiin vaan noin 40000km ja nyt kesällä niistä isommista oli taas öljyt karannut........ ja ne puslat oli vielä gm alkuperäisosia. että voi ne mennä piankin, nyt on paikallaan uudet motonetin koko tukivarret. vanhoista rakennetaan "kovilla" puslilla uudet. :o :o
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

No juu...ei noilla nykyisillä ole ajettu vasta kuin reilu 10 000 joten eiköhän ne vielä kunnossa ole. Kuitenkaan kun ratissa tuo tärinä ei tunnu ollenkaan. Joten eiköhän se takapäästä se tärinä tule. Voisko siellä olla joku pusla sökö?
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

edellisessä b-ompussa oli samat oireet.jarrukilven puolelta oli levystä lähtenyt pintaa muutaman sentin matkalta irti.oikea kunnon porras oli tullut.ja muuten löi perseelle ihan kunnolla!
omega 2.6 V6 car.elegance 2002
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Voishan nuo tietty ihan vaan vaikka huvikseen vaihtaa taakse uudet palat ja levyt. Ne ei kuitenkaan ihan älyttömiä maksa jos vaikka hukkaan meneekin rahat.
Vastaa Viestiin