kuka tietää lisää tämän auton historiasta
- Nirtsu
- OCF Member 2019
- Viesti:
kuka tietää lisää tämän auton historiasta
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=951174
soittelin tänään nykyiselle omistajalle ja vaikutti mukavalle ja rehdille miehelle, mutta hällä ei ollut sen kummempaa tietoa auton historiasta.
laittaa vaikka privana tai mailiin mulle tietoa kyseisestä autosta ... eli tarkoitus ei ole pilata mahdollista myyntiä ... maili nirtsu@sci.fi
moottorin kunto ja historia kiinnostaa eniten tai siis ainoastaan...
soittaakin saa
044-2751969
Juha
soittelin tänään nykyiselle omistajalle ja vaikutti mukavalle ja rehdille miehelle, mutta hällä ei ollut sen kummempaa tietoa auton historiasta.
laittaa vaikka privana tai mailiin mulle tietoa kyseisestä autosta ... eli tarkoitus ei ole pilata mahdollista myyntiä ... maili nirtsu@sci.fi
moottorin kunto ja historia kiinnostaa eniten tai siis ainoastaan...
soittaakin saa
044-2751969
Juha
- Nirtsu
- OCF Member 2019
- Viesti:
sen kuvan olen jo saanut että nykyine myyjä on rehtimies
mutta auto ei ole ollut hänellä käytössä sen jälkeen kun on sen ostanut
hänelläkin oli sama tarkoitus ottaa siitä kone siihen varastettuun commoon...
mutta kiinnostas saada tietoo tosta koneesta ...
mitä sille on tehty paljon ajettu jne
moottori on vaihdettu 1998 ja sen aikainen omistaja ois kiva löytää...
tai henkilöitä jotka tietää auton historasta paremmin
mutta auto ei ole ollut hänellä käytössä sen jälkeen kun on sen ostanut
hänelläkin oli sama tarkoitus ottaa siitä kone siihen varastettuun commoon...
mutta kiinnostas saada tietoo tosta koneesta ...
mitä sille on tehty paljon ajettu jne
moottori on vaihdettu 1998 ja sen aikainen omistaja ois kiva löytää...
tai henkilöitä jotka tietää auton historasta paremmin
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
Lohkossa on varmasti mantzelin meistaus ja kun tulpan avaa ja katsoo lampulla niin vastaan tulee männänlaki joka on n 80mm kehällä olevalla kupilla. 3.0 on tasalakinen.
Oljypohjan avaamalla näkisi heti kiertokangista, mutta se nyt ei tule kyseeseen kokonaisen auton ollessa kyseessä. Itse etsisin nuo meistaukset ja muut merkinnät ja avaisin yhden sytytystulpan tiirailua varten. Jos tehoa on +250hv niin tyhjäkäynti on varmasti hieman levoton vakioimusarjalla, tuolla voi pohtia viritysnokan olemassaoloa. Vakionahan tuo ei tuota noin paljon tehoa. Mantzelin M4.0E version tehoilmoitus on 235hv.
Oljypohjan avaamalla näkisi heti kiertokangista, mutta se nyt ei tule kyseeseen kokonaisen auton ollessa kyseessä. Itse etsisin nuo meistaukset ja muut merkinnät ja avaisin yhden sytytystulpan tiirailua varten. Jos tehoa on +250hv niin tyhjäkäynti on varmasti hieman levoton vakioimusarjalla, tuolla voi pohtia viritysnokan olemassaoloa. Vakionahan tuo ei tuota noin paljon tehoa. Mantzelin M4.0E version tehoilmoitus on 235hv.
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
- Nirtsu
- OCF Member 2019
- Viesti:
auton historia selvitetty !!
moottorin historia johtaa Sutii Oy:n siellä tehty vuonna 98 manzelin osista eli vaihdettu kampiakseli veivit ja männät porattu moottori "uusi" kansi venttiilit ja nokka-akseli joku kireempi.
heppoja 265
kuulemma kaikki uutta moottorissa ainoastaan lohko vanhaa...
moottorilla ajettu sen jälkeen about 100 000 km
kommentteja ?
moottorin historia johtaa Sutii Oy:n siellä tehty vuonna 98 manzelin osista eli vaihdettu kampiakseli veivit ja männät porattu moottori "uusi" kansi venttiilit ja nokka-akseli joku kireempi.
heppoja 265
kuulemma kaikki uutta moottorissa ainoastaan lohko vanhaa...
moottorilla ajettu sen jälkeen about 100 000 km
kommentteja ?
vitunko väli sillä on missä tulppa on jos ulkopuolella ei ole sille mittavälineen linjalle mitään estettä.esim.ainakin fiatin koneesta mittaus onnistui helposti vaikka oli juurikin nuo ammepalotilat...anteeks ku erehdyin kysymäänascona_hx40 kirjoitti:miten meinasit sen tehdä ? Jos tulppa ei ole palotilan laessa niin on pikkasen paha mitata.
Todennäköisesti väärässä.
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
No vitun väliä sillä on. Jos tulppa on kyljessä niin sieltä ei iskua mittaa fakiirikaan luotettavasti. Onko asiassa jotain vaikeata ymmärtää ?omega16T kirjoitti:vitunko väli sillä on missä tulppa on jos ulkopuolella ei ole sille mittavälineen linjalle mitään estettä.esim.ainakin fiatin koneesta mittaus onnistui helposti vaikka oli juurikin nuo ammepalotilat...anteeks ku erehdyin kysymäänascona_hx40 kirjoitti:miten meinasit sen tehdä ? Jos tulppa ei ole palotilan laessa niin on pikkasen paha mitata.
ja tästä olen samaa mieltä.eihän sitä mittakellolla pääse tarkkaa mittaa ottamaan mutta kyllä noin ison eron voi mitata helposti vaikka akkojen sukkapuikoilla...ilman puikkojaJuho M-P kirjoitti:Onhan se vähä vaikeeta, mutta kyllä siinä eron huomais vakio 3.0 69,8mm ja 4.0 90mm välillä...
Mutta täähän on vain mun mielipide...
Todennäköisesti väärässä.