Vecta 2005 huoltoväli

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
vompatti
'Agila'

Vecta 2005 huoltoväli

Viesti Kirjoittaja vompatti »

Onkohan 2005 mallisen 2.2 direct Vectran huoltoväli 1 vai 2 vuotta, jos huoltovälikilometrit ei tule täyteen? Huoltokirjaa silmäillessäni näyttää siltä, että se riippuu öljystä. Autossa on alkuperäiset öljyt. Jos huoltoväli on niinkin pitkä kuin 2 vuotta, niin kannattaiskohan kuitenkin käyttää jossakin öljynvaihtohuollossa kun vuosi tulee täyteen?
astra1.6
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astra1.6 »

Huomaat kyllä, kun huoltovalo syttyy. Minulla tulee myöskin todella vähän kilometrejä Astraan, joten vuoden välein näen InSP tekstin näytöllä. Öljyt kannattaa nyt ainakin vaihtaa kerran vuodessa, Astrani edellinen omistaja vaihtoi 2x vuodessa. Lisäksi olen ainakin imuroinut raitisilmasuodattimen lehdistä ja neulasista.
-(z)- -(z)- -(z)-
Merit
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Merit »

Eli mitä toi Insp-teksti tarkoittaa?Itsellä myös tulee kun pistää virrat päälle.
astra1.6
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astra1.6 »

Nopea arvaus olisi, että InSP tulisi lontoonkielen sanasta inspection, eli tarkastus. Näin kuluttaja veisi auton määräaikaishuoltoon, jossa sitten suoritetaan tuttu valohoito. Minä painan trippimittarin namiskan pohjaan ja samalla käännän Astraan virrat, jolloin tämä ilmoitus kuittautuu.
-(z)- -(z)- -(z)-
TopAce82
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Vecta 2005 huoltoväli

Viesti Kirjoittaja TopAce82 »

vompatti kirjoitti:Onkohan 2005 mallisen 2.2 direct Vectran huoltoväli 1 vai 2 vuotta, jos huoltovälikilometrit ei tule täyteen? Huoltokirjaa silmäillessäni näyttää siltä, että se riippuu öljystä. Autossa on alkuperäiset öljyt. Jos huoltoväli on niinkin pitkä kuin 2 vuotta, niin kannattaiskohan kuitenkin käyttää jossakin öljynvaihtohuollossa kun vuosi tulee täyteen?
Tosiaankin "insp"-teksti kertoo lähestyvän määräaikaishuollon tarpeesta. Kertoo myös kilometrimäärän siihen.
Kasa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kasa »

astra1.6 kirjoitti:Huomaat kyllä, kun huoltovalo syttyy. Minulla tulee myöskin todella vähän kilometrejä Astraan, joten vuoden välein näen InSP tekstin näytöllä. Öljyt kannattaa nyt ainakin vaihtaa kerran vuodessa, Astrani edellinen omistaja vaihtoi 2x vuodessa. Lisäksi olen ainakin imuroinut raitisilmasuodattimen lehdistä ja neulasista.
Astran (2001) huoltokirjassa mainitaan huollosta jotain sellaista, että vuoden tai 30tkm:n välein. Kumpi ennemmin täyttyy. Öljyt kannattaa kuitenkin vaihtaa n.15tkm:n välein huolimatta 30tkm:n ns "huoltovälistä".
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
Vastaa Viestiin