Vecta 2005 huoltoväli
Vecta 2005 huoltoväli
Onkohan 2005 mallisen 2.2 direct Vectran huoltoväli 1 vai 2 vuotta, jos huoltovälikilometrit ei tule täyteen? Huoltokirjaa silmäillessäni näyttää siltä, että se riippuu öljystä. Autossa on alkuperäiset öljyt. Jos huoltoväli on niinkin pitkä kuin 2 vuotta, niin kannattaiskohan kuitenkin käyttää jossakin öljynvaihtohuollossa kun vuosi tulee täyteen?
Huomaat kyllä, kun huoltovalo syttyy. Minulla tulee myöskin todella vähän kilometrejä Astraan, joten vuoden välein näen InSP tekstin näytöllä. Öljyt kannattaa nyt ainakin vaihtaa kerran vuodessa, Astrani edellinen omistaja vaihtoi 2x vuodessa. Lisäksi olen ainakin imuroinut raitisilmasuodattimen lehdistä ja neulasista.
Re: Vecta 2005 huoltoväli
Tosiaankin "insp"-teksti kertoo lähestyvän määräaikaishuollon tarpeesta. Kertoo myös kilometrimäärän siihen.vompatti kirjoitti:Onkohan 2005 mallisen 2.2 direct Vectran huoltoväli 1 vai 2 vuotta, jos huoltovälikilometrit ei tule täyteen? Huoltokirjaa silmäillessäni näyttää siltä, että se riippuu öljystä. Autossa on alkuperäiset öljyt. Jos huoltoväli on niinkin pitkä kuin 2 vuotta, niin kannattaiskohan kuitenkin käyttää jossakin öljynvaihtohuollossa kun vuosi tulee täyteen?
Astran (2001) huoltokirjassa mainitaan huollosta jotain sellaista, että vuoden tai 30tkm:n välein. Kumpi ennemmin täyttyy. Öljyt kannattaa kuitenkin vaihtaa n.15tkm:n välein huolimatta 30tkm:n ns "huoltovälistä".astra1.6 kirjoitti:Huomaat kyllä, kun huoltovalo syttyy. Minulla tulee myöskin todella vähän kilometrejä Astraan, joten vuoden välein näen InSP tekstin näytöllä. Öljyt kannattaa nyt ainakin vaihtaa kerran vuodessa, Astrani edellinen omistaja vaihtoi 2x vuodessa. Lisäksi olen ainakin imuroinut raitisilmasuodattimen lehdistä ja neulasista.
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland