Olen katellu noita 60/40 jousisarjoja ja kävi mielessä kysymys, että pitääkö hommata jo -60mm jousille lyhyemmät iskarit vai miten?ja mistä semmosia saa? kyseessä siis tuo e kadett mihin tulee
Kaddu87 kirjoitti:pitääkö hommata jo -60mm jousille lyhyemmät iskarit
Eikös se kannata hommata jo paljon pienemmillekkin madalluksille. Ainahan se kyyti paranee kun hommaa koko sarjan. Sitten varmaan kannattaa ne uudet puslat ostaa kanssa. Menee camber muuten perseelleen.
eli toisin sanoen esim. fk;n sarja, olikohan akx, löytyy siis tarvittavat hilppeet?ei tietenkään puslia mutta meinaan iskarit ja jouset?ettei tarvitse hommata enää muuta??
no FK oli aika halpa ja weitec. Riippuu tietenkin minkä niistä otat. Kummallakin valmistajalla on myynnissä pelkät jouset tai sitten alustasarja(sisältää jouset ja iskarit). Sitten on säädettäviä mutta ne maksaa mansikoita!
esim pro streetiltä saa varmaankin noita puslia. eiväthän ne ole pakollisia mutta kun madaltaa niin renkaiden camber muuttuu ja syö rengasta niin maan peevelisti!
Niin enhän minäkään ole ikinä mitään madaltanut mutta olen vaan lukenut ja kuullut näin. Eli saa toki olla vastaan jos tuntuu että puhun puuta heinää...
Hmm elikkä rengaskulmien säätökö ei enää auta mitään??tai siis kun laskee esim. noinkin paljon niin niitä ei yksinkertaisestikko pysty säätämään niin että ei söisi? v*tu ku tiedä mitn
Siis tuo -60mm on minusta jo niin paljon että kannattaa kyllä jo säätää camber kohdalleen. Siihen taas tarvitaan ne uudet puslat että saa säädettyä. Elikkä nelipyöräsuuntaus pitää tehdä madalluksen jälkeen. Muuten syö sitten sitä renkaan sisäkulmaa.
No niin.... nyt ollaan siinä pisteessä että minun tietämys tästä asiasta loppuu. Mutta olen lukenut jostain topicista näistä puslista. Jos löydän sen niin pistän linkin tähän....
ooskari kirjoitti:esim pro streetiltä saa varmaankin noita puslia. eiväthän ne ole pakollisia mutta kun madaltaa niin renkaiden camber muuttuu ja syö rengasta niin maan peevelisti!
Ei ne kulmat taida Kadetissa hirveesti muuttua, eikä siihen vissiin ole edes saatavilla camber-säätöpuslia. Iskarin yläpään voi varmaan rakentaa sellaiseksi, että voi sitä camberia säätää, jos on pakko säätää. Pelkän madalluksen takia ei tarvi. Auraus vaan kohilleen kun on tolpat ollut irti, ja kovaa ajoa.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT