Yli tankkaaminen mahdollista?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
poikarukka
'Admiral'
'Admiral'

Yli tankkaaminen mahdollista?

Viesti Kirjoittaja poikarukka »

B-vectra farkku, 99vm, Kavin tankilla ja vaikka pistooli naksahti, taytin putken suulle asti (n.litra ekan naksun jalkeen, naksuttelemalla ja nostamalla pistoolia) bensaa. ajoin paikallisen rautakaupan pihaan. tein ostokset, palasin autolle. auto vuosi alleen bensaa aika hyvan kokoisen lammikon. naki valuvan tankin kohdalta ulos pisaroina. ajoin 10km, ja parkkiin vuoto oli loppunut.

Onko mahdollista etta putkeen noussut bensa painoi tankista bensaa ulos huohottimen kautta. taallapain aika lamminta n.30c joten bensa hoyrystyy ja keraa painetta siitakin-->lentaa tavaraa. Kysymys: onko mahdollista etta tulee huohottimesta ulos? , onko muilla ilmiota ilmentynyt? voisiko jokin olla rikki? auto ei juurikaan ole ruosteinen tai laho, mutta onko jotain yleista vika kohtaa tankissa, vai panikoinko asiaa.
Astra22
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Astra22 »

Taitaa vaan olla, että bensa on lämmetessään laajentunut eikä tankissa ja täyttöputkessa ole ollutkaan laajentumisvaraa.
Muistaakseni on nyrkkisääntö, että tankattaessa saa kuulua 2 naksua, muuten voi esim. polttoainehöyryjen takaisinkierrätysjärjestelmä tykätä huonoa.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
Juutas
OCF Member
OCF Member
Jäsennumero: 2221
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juutas »

Ja se 2 naksua liipasin pohjassa... ei lorottelemalla. :)
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16

"Acta Non Verba"
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

...jaa, no mitäs järkee on ajella tankki piripinnassa...ylimäärästä kuormaa raahata mukanaan...siinähän työllistää ainakin pari heppaa, niinkun joku kilojen mukaan täällä laski...
poikarukka
'Admiral'
'Admiral'

Pitka matka edessa? itse en ole suomessa, eika huoltsikalla tee mieli kayda turhaan ellei pakko eika huvita tankata kokoajan pikkutipoilla. muutenkin tankki silloin talloin hyva tayttaa tayteen. pysyy puhtaana ja letkut auki (ulos asti todistetusti), anturit liikkuu kokomatkaltaan jne..
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Lienee kyseessä juurikin tuo "Astra22":n mainitsema lämpölaajeneminen.

Ainakaan itselläni ei ole ollut B-Vectran kanssa mitään ongelmia huohottimien yms. kanssa, vaikka lähes joka kerta tankilla käydessä tulee tankattua ihan piripintaan asti.
Juke1985
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juke1985 »

Totta b-veccussa on aktiivihiilisuodatin?

siis se joka "puhdistaa" bensahöyryt ja toimii huohottimena?

ei tykkää puhtaasta bensasta + on pirun kallis uutena.
Opel Vectra B CD 2.0 1997 Farkku (X20XEV)
Opel Corsa A 1.2s 1988
poikarukka
'Admiral'
'Admiral'

Jaa, a. paha sanoa onko. luulisi niiden olevan jotenki suojattu niin ettei puhdas bensa paase siihen, vaan tulee yli muualta, koska hiilien kauttahan on paluu tankkiin. Tieda sitten. Ehka jollakulla olisi tarkkempaa tietoa yli tayton haitoista. Tapoinko aktiivi hiilet?
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

tursas kirjoitti:...jaa, no mitäs järkee on ajella tankki piripinnassa...
Pysyy perä paremmin tiessä? :)

No estää se ainakin kondenssiveden syntymistä (talvella).
Paroni
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Paroni »

Kuullostaa samalta vaikka ihan eripeli, meinaa omaan mopoon tankkasin melkein piripintaan ja oho kävin vähänmatkan päässä jäätelöllä ja työnsi kaasareiden kautta ylimääräset pihalle. aika noloa. kai se ainakin kuumallakin laajenee vielä ja jos piripintaan pistää niin...

Tarvii vaan laittaa imua tankkii :D
Zafira Tourer 2.0cdti
AlpinWeiss
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AlpinWeiss »

Niin eihän tankkia just sais ikinä tankata liian täyteen..
Nimim. Kaverin civicin tankki pamahti helteessä, ja on muuten hauskan näköstä ku tulee asfaltille 40 litraa bensaa! Siihen sit röökille jos kaipaa ekstriimiä! :lol:
vekkulisti
'Admiral'
'Admiral'

mites sitten nää testikulutkset mitataan

Viesti Kirjoittaja vekkulisti »

Ainaha täytetäään piripintaa tankit , vai onko tankki muka täynnä kun kuuluu eka naksaus? itse oon lorutellut 1-2 litraa ton ekan naksun jälkeen, mitatessa kulutusta, eikä välttämättä vieläkään tankin viisari ole täysin pystössä
Jarzki
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarzki »

Mä tankkaan aina ihan niin täyteen kun vaan saa silleen että pinta näkyy eikä oo mitään ongelmia ollut, tosin mulla onkin nissani :wink: -(z)-
ilepohh
'Admiral'
'Admiral'

Re: mites sitten nää testikulutkset mitataan

Viesti Kirjoittaja ilepohh »

vekkulisti kirjoitti:Ainaha täytetäään piripintaa tankit , vai onko tankki muka täynnä kun kuuluu eka naksaus? itse oon lorutellut 1-2 litraa ton ekan naksun jälkeen, mitatessa kulutusta, eikä välttämättä vieläkään tankin viisari ole täysin pystössä
No se tankin viisarihan nyt näyttää mitä sattuu, ainaki Kadetissa :lol: Muutenki alkaa wähä wanhemmassa kotterossa olla aika kyseenalaista, kannattaako omata tommosta pakkomiellettä nähdä se bensan pinta täyttöaukosta ku ei tiedä millon se tankki pettää jostain kohtaa ja valahtaa kalliit mehut pihalle.

Senverta viksusti täs -89 E-Kadetis että ne letkut lähtee aivan sieltä tankin pohjasta ja se letkujen liitoskohta alkaa oleen senverta hapertunu että on kokoajan bensasta vähän kosteena. Tiä millon siitä sit poksahtaa puhki ja valahtaa koko tankin sisältö tielle, et parempi vaan ku ei liikoja hamstraa tankkiin :roll:
Vastaa Viestiin