Yli tankkaaminen mahdollista?
-
poikarukka
- 'Admiral'

Yli tankkaaminen mahdollista?
B-vectra farkku, 99vm, Kavin tankilla ja vaikka pistooli naksahti, taytin putken suulle asti (n.litra ekan naksun jalkeen, naksuttelemalla ja nostamalla pistoolia) bensaa. ajoin paikallisen rautakaupan pihaan. tein ostokset, palasin autolle. auto vuosi alleen bensaa aika hyvan kokoisen lammikon. naki valuvan tankin kohdalta ulos pisaroina. ajoin 10km, ja parkkiin vuoto oli loppunut.
Onko mahdollista etta putkeen noussut bensa painoi tankista bensaa ulos huohottimen kautta. taallapain aika lamminta n.30c joten bensa hoyrystyy ja keraa painetta siitakin-->lentaa tavaraa. Kysymys: onko mahdollista etta tulee huohottimesta ulos? , onko muilla ilmiota ilmentynyt? voisiko jokin olla rikki? auto ei juurikaan ole ruosteinen tai laho, mutta onko jotain yleista vika kohtaa tankissa, vai panikoinko asiaa.
Onko mahdollista etta putkeen noussut bensa painoi tankista bensaa ulos huohottimen kautta. taallapain aika lamminta n.30c joten bensa hoyrystyy ja keraa painetta siitakin-->lentaa tavaraa. Kysymys: onko mahdollista etta tulee huohottimesta ulos? , onko muilla ilmiota ilmentynyt? voisiko jokin olla rikki? auto ei juurikaan ole ruosteinen tai laho, mutta onko jotain yleista vika kohtaa tankissa, vai panikoinko asiaa.
Taitaa vaan olla, että bensa on lämmetessään laajentunut eikä tankissa ja täyttöputkessa ole ollutkaan laajentumisvaraa.
Muistaakseni on nyrkkisääntö, että tankattaessa saa kuulua 2 naksua, muuten voi esim. polttoainehöyryjen takaisinkierrätysjärjestelmä tykätä huonoa.
Muistaakseni on nyrkkisääntö, että tankattaessa saa kuulua 2 naksua, muuten voi esim. polttoainehöyryjen takaisinkierrätysjärjestelmä tykätä huonoa.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
-
poikarukka
- 'Admiral'

-
poikarukka
- 'Admiral'

-
Osku
Kuullostaa samalta vaikka ihan eripeli, meinaa omaan mopoon tankkasin melkein piripintaan ja oho kävin vähänmatkan päässä jäätelöllä ja työnsi kaasareiden kautta ylimääräset pihalle. aika noloa. kai se ainakin kuumallakin laajenee vielä ja jos piripintaan pistää niin...
Tarvii vaan laittaa imua tankkii
Tarvii vaan laittaa imua tankkii
Zafira Tourer 2.0cdti
- AlpinWeiss
- 'Senator'

-
vekkulisti
- 'Admiral'

mites sitten nää testikulutkset mitataan
Ainaha täytetäään piripintaa tankit , vai onko tankki muka täynnä kun kuuluu eka naksaus? itse oon lorutellut 1-2 litraa ton ekan naksun jälkeen, mitatessa kulutusta, eikä välttämättä vieläkään tankin viisari ole täysin pystössä
Re: mites sitten nää testikulutkset mitataan
No se tankin viisarihan nyt näyttää mitä sattuu, ainaki Kadetissavekkulisti kirjoitti:Ainaha täytetäään piripintaa tankit , vai onko tankki muka täynnä kun kuuluu eka naksaus? itse oon lorutellut 1-2 litraa ton ekan naksun jälkeen, mitatessa kulutusta, eikä välttämättä vieläkään tankin viisari ole täysin pystössä
Senverta viksusti täs -89 E-Kadetis että ne letkut lähtee aivan sieltä tankin pohjasta ja se letkujen liitoskohta alkaa oleen senverta hapertunu että on kokoajan bensasta vähän kosteena. Tiä millon siitä sit poksahtaa puhki ja valahtaa koko tankin sisältö tielle, et parempi vaan ku ei liikoja hamstraa tankkiin