hifi-86- kirjoitti:k-p kirjoitti:on se kumma hifi 86 kun se mulla on jo parikuukautta toimunut tuolla se 20ne kaasuläppätunnistin 18e kaasuläpässä kiinni ja on ihan niistä alkuperäisitä ruuvin reijistä kiinni. mutta enhän voi olla varma ku väität niin kiven kovaan ettei se sovi tohon, ja yhtä huono olen sanomaan ku monet täälläkin sanoneet ettei 20se alakertan ja 18e yläkerta kone käy ku on liikaa puristuksia... no mulla se on käyny ja hyvin käykin
Ei se 20NE:n kla-tunnistin käy siihen 18E:n kl-potikkaan, ei sitten millään.
18E:n kl-potikassa anturin kiinnitysreijät on huomattavasti kauempana toisistaan verrattuna 20NE:n kl-potikkaan ja itse 18E:n kla-anturikin on isompi, kun taas 20NE:n anturi pienempi, että ei anturin kiinnityskohdat yllä niihin kl-potikan reikiin. Myös se kaasuläpän tappi mihin tulee anturi kiinni on 18E:n kl-potikassa n. 0,5cm pitempi, että ei se 20NE:n anturi mahdu sinne sisään kokonaan.
Jos voisit kattoo ne numerot mitä on siinä kla-anturissa ja kaasuläppäpotikassa, niin tietäisi onko samanlaiset.
Omissa on tälläiset numerot:
20NE kla-anturi: Bosch 0 280 122 001
18E kla-anturi: Bosch 0 280 120 316
20NE kaasuläppäpotikka: 90 352 920 B9 205
18E kaasuläppäpotikka: 90 264 670 7 240
juurikin samaa mieltä olen, että vanhaan kaasuläppä koteloon missä on toi kytkin tyyppinen kaasuläpän tunnistin, niin siihen ei mene uudempi kaasuläpän asento anturi.
taistelin itsekin sen asian kans..
sit aiempaan kysymykseen mistä saa tiedon koneen tyypistä, niin mulla ei ollu kans sitä moottorin tyyppi tunnistusta siinä normi paikalla. ruostekaan ei ollu sitä kuluttanut pois. kone on 89vm vectrasta. ja 20NE, mutta siinä on jo kaasuläpän asento tunnistin. ainut tunnistus merkintä koneessa on kannen päässä, johon on stanssattu 20NE. näkyy jakohihna kotelon nälistä. siitä outo värkki että vaikka ei ois ilmamäärä mittarin piuha ollenkaan paikoillaan niin hyvin pelaa.. käy vaan astetta rikkaammalla.
niin itsellä on hieman kireämpi nokka paikoillaan(274/275-11.5mm) ja kantta laskettu 0.5mm. säädettävä nokkapyörä. tyhjäkäynti on huono muuten pelaa hienosti. ainut ongelma on ku meinaa käydä laihalla kierrosten yläpäässä. täyskaasulla pysyy seos hienosti 0.9:ssä mut jos hieman hellittää niin 5000rpm:n jälkeen seos on jo 1.2-1.3:ssa. mittarin neulaa on rukattu niin että seos on tasakaasulla(100km/h) matka ajossa 1.05. syö bensaa aika pihisti, kun matkaa pääsee alle 7l!. tosin vakio nokalla ja harvemmalla perällä pääsi 6.5litralla.

tyhjäkäynti seos on säädetty 0.9:ään. moottori on nyt B asconassa.
onko joku säädelly enemmän noita ilmamäärä mittareita että osais sanoa tarkalleen miten sais seokset yläkierroksille kohilleen. silleen että 4tonnin jälkeen alkais mennä hieman rikkaalle. eli miten tulis sitä jousta säädellä? ei kehtais aina täyskaasulla kiihdyttää ku haluu ohi.

mut hienosti paukkaa putkessa aina vaihdon yhteydessä ku käy hetken laihalla!