Iskari ongelma A Vectra
Iskari ongelma A Vectra
Joo olisi seuraavanlainen ongelma... kyseessä Opel Vectra ja mallia A, iskarin yläpää siis ylin kuppi jossa kumi, on irti korista rako noin. 2mm, pitäisikös olla korissa kiinni, ja toinen ongelma on että vänkärin puolella kuppi pyörii ympäri herkästi käsin ja kuskin puolella ei pyöri mihinkään, kumpi puoli rikki.
Tuossa kuva hieman selventääkseen tilannetta -> http://i36.photobucket.com/albums/e12/V ... 006309.jpg
Tuossa kuva hieman selventääkseen tilannetta -> http://i36.photobucket.com/albums/e12/V ... 006309.jpg
Mulla oli vastaavanlainen "ongelma" vuosia sitten kuin vaihdoin silloiseen A-Vectraani ( A1 1.8 ) iskarit ja jouset. Jäi ihan samalla tavalla ne kupit irti, ja en muistanut millainen tilanne oli ollut ennen vaihtoa. Kävin silloin katsomassa jostain toisesta Vectrasta ja siinä oli ihan samalla tavalla.
En tiedä oliko siinä mitään vikaa. mutta mulla ainakin pelas ihan ok vaikka ne kupit oli hiukan irti.
En tiedä oliko siinä mitään vikaa. mutta mulla ainakin pelas ihan ok vaikka ne kupit oli hiukan irti.
VECTRA B X20XEV CD SPORT VOYAGE -97
Re: Iskari ongelma A Vectra
Mullaki on nuo kupit tuollain irti korista. En tiiä sit pitääkö ne olla noinVectra91 kirjoitti:Joo olisi seuraavanlainen ongelma... kyseessä Opel Vectra ja mallia A, iskarin yläpää siis ylin kuppi jossa kumi, on irti korista rako noin. 2mm, pitäisikös olla korissa kiinni, ja toinen ongelma on että vänkärin puolella kuppi pyörii ympäri herkästi käsin ja kuskin puolella ei pyöri mihinkään, kumpi puoli rikki.
-
Hartikainen
- 'Admiral'

Jees. Tos omassa sigun katiskassa sama juttu. Muutaman millin on irti nuo renkaiden ollessa suorana. Talvella kiristin noita muttereita kummaltakin puolelta, pikkasen kiristyivät. Ei paljoa kuitenkaan...
Onko se sit ominaisuus vai vika vakioiskareilla, et noi kupit on irti? Kiinnostas tietää. Mut ei etupäässä mikään kolise tms, et kai osat kunnossa?
Onko se sit ominaisuus vai vika vakioiskareilla, et noi kupit on irti? Kiinnostas tietää. Mut ei etupäässä mikään kolise tms, et kai osat kunnossa?
'94 Audi V8 & ´90 Audi 200 20v
täällä kans oli sama onkelma noitten iskareiden kanssa.vaikutti se iskarin lautasen alle tuleva mutteri liian paksulta.mulla ainaskin kanto siihen se ylempi lautanen.eikä sitä saanu mitenkään kiristettyä koriin kiinni.vaan eipä se tosiaan haitannu ajoa,ei kolissu eikä liiemmin lonksanukkaan.
Lähtee ku nakki haulikosta
-
Hartikainen
- 'Admiral'

-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Todennäköisesti se yläpään kumi on väsynyt ja siksi tulee liika ylös tuo koko iskarin yläpää.
Omegasta olen joskus prässillä painanut noita levyjä vähän ettei iskarin yläpää souda niin paljon, tuntuu iskaritkin vähän jäykemmiltä taas sen jälkeen.
Omegasta olen joskus prässillä painanut noita levyjä vähän ettei iskarin yläpää souda niin paljon, tuntuu iskaritkin vähän jäykemmiltä taas sen jälkeen.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91