STA kirjoitti: Joo, tässä on vähän noviisina liikkeellä. Tuo kun on eka liisari mulle. Mä vaan ajattelin olla noheva ja säästää noissa lisävarusteiden hinnoissa, kun yritän pitää verotusarvon minimissä. Eli ei mitään lisävarusteita, mitkä voi itse myöhemmin siihen värkätä. Tuo aktivointi maksaa 340€ lisävarustelistalla Ja olisi tuttuja huolloissa, että varmaan pojat siellä sen aktivoisi jälkikäteen. Saisi muita varusteita sitten ilman, että tuo verotusarvo nousee.
Itsellä kanssa eukko valitteli samaa laulua kaiken lisävarusteen tulevan kalliiksi liisarissa, mutta mutta... Saman ne maksaa vaikka omalla rahalla ostaisi ei niistä mitää takaisin saa kun ne pois myy... Itse kiinnitin enemmän huomiota siihen mitä lisävarusteita hommaan ja millaista lisäarvoa se mulle tuottaa... Ottaa ne mitä haluaa/kokee tarvitsevansa ja jos se nettovaikutus on luokkaa 10-20e kuukaudessa niin onko se oikeasti iso raha siitä ilosta mikä joku sopiva varuste lisää mukavuutta...Pitäähän ko autosta kärsi seuraavat 36kk:ta (itsellä 32kk lusittavaa tällä hetkellä...

) Itse en Astraa lukuunottamatta ole muutaman viimeisen auton kohdalla alle 4te lisävarustelistan selvinnyt... Oikeastaan Skodan automaattista pyyhkijähässäkkää olen hieman katunut...
STA kirjoitti:Voi LOL. Eli tehtaalta kun aktivoidaan, niin se maksaa 340€? Täällä kun aktivoidaan, se on lähes ilmanen? Ymmärsin, että se ajotietokone on kuitenkin kaikissa autoissa ominaisuutena, se vain aktivoidaan?
Jep.. Mutta tosiaan eroa saattaa tulla jokin pesuneste anturi tms.. Veccu ilmoitteli myös palaneista lampuista yms mutta Astrasta mulla ei ole moisesta vielä kokemusta.. Tuo "lisähintahan" tulee aika nopieasti kun alat laskea alkuperäistä "hintaa" + verot eli alv +22%, autovero +28%(tai joitain sinne päin...) + liikkeen kate + maahantuojan kate + tehtaankate.... Siinä ei montaa euroa enää jää loppupelissä tehtaan lattialla tehtävälle työlle/asennettavalle kilkeelle.
Niin ja tosiaan ei kantsi hirveen helposti hyväksyä mitään maksua tuosta huollosta tehtävästä asennuksesta, nykyään vissiin monet myyjät ehdottaa sitä muutenkin "kaupantekijäisiksi"...
STA kirjoitti:
Loistava foorumi, oikeasti. Näin monta tyhmää kysymystä, eikä yhtään veetuilevaa vastausta. Näin pojat otetaan uusia foorumilaisia vastaan!
Joo tänks, täytyy sanoa, että olen ihmetellyt tämän foorumin ilmapiiriä versus esim ultimatevw.com:iin... Jotenkin tuntuu täällä pyörivä porukka olevan huomattavasti rennompaa kuin siellä... Johtuuko sitten merkin valitsemasta ihmisten mielenlaadusta... Ei ainakaan ole pulaa itseluottamuksesta valita tätä merkkiä yleistä mielipidettä vastaan...

Ei vaan parempi ajettava tuo vaimon Astra on kuin mun Ocu. Tehoa vaan pitäisi olla enemmän, tosin niin pitäisi olla myös Ocussakin... Näyttää kyllä suht moni muukin viihtyvän täällä vaikkei enää obelixillä kurvailekkaan