Astra H

Keskustelua Opeleista
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

Hepokatti kirjoitti:
STA kirjoitti:
Joo, arvelinkin ettei kannata moottoria edes arvostella, kun sain tuon 125hv bensakoneen ajoon. Ei kuulemma ole 120hv dieseleitä koeajossa (Astroja siis). Kun vain tietäisi, miten tuo Opelin diesel kulkee...ikävää, jos heti tuntuu että jää jalkoihin.
Ainakin C-Vectra on 150hv koneella riittävän ripeä. Joten voisin kuvitella että Astra on 120hv koneella mukava, kun kerta on kevyempikin kuin Vectra.

Tosin saahan Astraankin sen 150hv diisselin...
Joo kyllä Astraali 150hv:llä on ihan riittävän ripeä normikäyttöön.
Ja tarvittaessa saa lisähepojakin 190:n pintaan helpolla jos alkaa ahdistamaan :o)
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
STA
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja STA »

skk kirjoitti: Joo kyllä Astraali 150hv:llä on ihan riittävän ripeä normikäyttöön.
Ja tarvittaessa saa lisähepojakin 190:n pintaan helpolla jos alkaa ahdistamaan :o)
Njoo, kai se 120hv:kin riittää normaaliin ajeluun, tietty se 150hv olis hauskempi...jos sen vaikka sitten salaa piristäisi joskus :lol:.

Mitenkähän tuo ajotietokoneen aktivointi. Onnistuukohan se ihan tollasella OBD-kaapelilla? Näissä VAG-konsernin peleissä tuo aktivoidaan ihan vaan OBD:n kautta. Tarvitaan tietenkin oikeat softat ja laitteet.
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

STA kirjoitti: Mitenkähän tuo ajotietokoneen aktivointi. Onnistuukohan se ihan tollasella OBD-kaapelilla? Näissä VAG-konsernin peleissä tuo aktivoidaan ihan vaan OBD:n kautta. Tarvitaan tietenkin oikeat softat ja laitteet.
Ääh... Tietty jos haluat "harrastaa" mikäs siinä, mutta eikö kantsi pyytää myyjältä se kaupanpäälliseksi... Harrastus käsittääkseni vaatisi myös jotenkin Obelixin sielun elämää tuntevaa sw:tä, tyyliin vag-com, ja sitä ei vissiin hirveesti pyöri? ko toimenpide ei vie kuin max 15min normaalin luovutushuollon yhteydessä. Jotkut yrittää vaatia siitä rahaa (50-100e), mutta aina sä voit sanoa, että selvä käyt tilaamassa jostain muualta... Ja jos sun liisarifirma hoitaa koko tilausrosessin niin voit sanoa/vaatia myös siltä yhteyshenkilöltä, jolta saat tarjouksen hyväksyttäväksi vastaavaasti... Niin ja nyt kun itse otin ekaksi liisariksi tuon ocun niin huomasin ettei ne lisävarustehinnat ole edes liisareissa kiinteitä... Varsinaisen auton hinnasta ei juuri kukaan halunut keskustella, sen verran eroa oman hankkimiseen. :cry:
STA
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja STA »

Joo, tässä on vähän noviisina liikkeellä. Tuo kun on eka liisari mulle. Mä vaan ajattelin olla noheva ja säästää noissa lisävarusteiden hinnoissa, kun yritän pitää verotusarvon minimissä. Eli ei mitään lisävarusteita, mitkä voi itse myöhemmin siihen värkätä. Tuo aktivointi maksaa 340€ lisävarustelistalla :o Ja olisi tuttuja huolloissa, että varmaan pojat siellä sen aktivoisi jälkikäteen. Saisi muita varusteita sitten ilman, että tuo verotusarvo nousee.

Tosin myyjä jo sanoi, että nuo on vaan neuvottelujuttuja...tiedä sitten miten ne hoidetaan :oops: Maksetaanko verotusarvo siitä toteutuneesta myyntihinnasta (siis jos myyjä antaa alea autosta lisävarusteiden verran esimerkiksi) vai todellisesta listahinnasta riippumatta siitä, mikä on auton hinnaksi merkitty kauppakirjaan? Aluvanteet on muuten järkkykalliit listalta valittuna...1200€ minimissään. Sairasta.

E: Joo, tosiaan tuo VAG-Com taitaa olla aika uniikkijuttu. Siis siten, ettei muilla merkeillä vastaavia pyöri. Ajattelin vain, että tollasella se menis ihan "iltapuhteina". :)
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Aktivointi ei maksa 340e, vaan tietokoneen tilaus tehdasvarusteena. Aktivointi onnistuu yleensä uuteen autoon ilmaiseksi.
STA
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja STA »

Voi LOL. Eli tehtaalta kun aktivoidaan, niin se maksaa 340€? Täällä kun aktivoidaan, se on lähes ilmanen? Ymmärsin, että se ajotietokone on kuitenkin kaikissa autoissa ominaisuutena, se vain aktivoidaan?

Näin kuluttajaa kusetetaan :D

Loistava foorumi, oikeasti. Näin monta tyhmää kysymystä, eikä yhtään veetuilevaa vastausta. Näin pojat otetaan uusia foorumilaisia vastaan!

Kiitos :D

E: Astra_X_2 Sulla on tasan sellanen peli, mitä mä oon miettiny (jos vain sais noi varustehinnat kohilleen :lol: ), väriä myöten. Tosin mulle tosiaan se 120hv diiseli. Tai, en kyllä tiedä mikä toi GID on, ja keskikyynärnojaa ei tuu...no ei se kyl ollukaan tasan samanlainen sitten.
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Kannattaa muuten harkita sitä keskikyynänojaakin. Astrassa on todella vähän lokeroita pikkutavaroille, joten kyynärnojassa olevalle kotelolle on käyttöä. GID meinaa vaan sitä graafista näyttöä, olikohan se Graphical Info Display. Astrassa taisi olla neljää eri näyttötyyppiä, TID, BID, GID ja CID :wink:
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

STA kirjoitti: Joo, tässä on vähän noviisina liikkeellä. Tuo kun on eka liisari mulle. Mä vaan ajattelin olla noheva ja säästää noissa lisävarusteiden hinnoissa, kun yritän pitää verotusarvon minimissä. Eli ei mitään lisävarusteita, mitkä voi itse myöhemmin siihen värkätä. Tuo aktivointi maksaa 340€ lisävarustelistalla Ja olisi tuttuja huolloissa, että varmaan pojat siellä sen aktivoisi jälkikäteen. Saisi muita varusteita sitten ilman, että tuo verotusarvo nousee.
Itsellä kanssa eukko valitteli samaa laulua kaiken lisävarusteen tulevan kalliiksi liisarissa, mutta mutta... Saman ne maksaa vaikka omalla rahalla ostaisi ei niistä mitää takaisin saa kun ne pois myy... Itse kiinnitin enemmän huomiota siihen mitä lisävarusteita hommaan ja millaista lisäarvoa se mulle tuottaa... Ottaa ne mitä haluaa/kokee tarvitsevansa ja jos se nettovaikutus on luokkaa 10-20e kuukaudessa niin onko se oikeasti iso raha siitä ilosta mikä joku sopiva varuste lisää mukavuutta...Pitäähän ko autosta kärsi seuraavat 36kk:ta (itsellä 32kk lusittavaa tällä hetkellä... :( ) Itse en Astraa lukuunottamatta ole muutaman viimeisen auton kohdalla alle 4te lisävarustelistan selvinnyt... Oikeastaan Skodan automaattista pyyhkijähässäkkää olen hieman katunut... :lol: :lol:
STA kirjoitti:Voi LOL. Eli tehtaalta kun aktivoidaan, niin se maksaa 340€? Täällä kun aktivoidaan, se on lähes ilmanen? Ymmärsin, että se ajotietokone on kuitenkin kaikissa autoissa ominaisuutena, se vain aktivoidaan?
Jep.. Mutta tosiaan eroa saattaa tulla jokin pesuneste anturi tms.. Veccu ilmoitteli myös palaneista lampuista yms mutta Astrasta mulla ei ole moisesta vielä kokemusta.. Tuo "lisähintahan" tulee aika nopieasti kun alat laskea alkuperäistä "hintaa" + verot eli alv +22%, autovero +28%(tai joitain sinne päin...) + liikkeen kate + maahantuojan kate + tehtaankate.... Siinä ei montaa euroa enää jää loppupelissä tehtaan lattialla tehtävälle työlle/asennettavalle kilkeelle.
Niin ja tosiaan ei kantsi hirveen helposti hyväksyä mitään maksua tuosta huollosta tehtävästä asennuksesta, nykyään vissiin monet myyjät ehdottaa sitä muutenkin "kaupantekijäisiksi"...
STA kirjoitti: Loistava foorumi, oikeasti. Näin monta tyhmää kysymystä, eikä yhtään veetuilevaa vastausta. Näin pojat otetaan uusia foorumilaisia vastaan!

Joo tänks, täytyy sanoa, että olen ihmetellyt tämän foorumin ilmapiiriä versus esim ultimatevw.com:iin... Jotenkin tuntuu täällä pyörivä porukka olevan huomattavasti rennompaa kuin siellä... Johtuuko sitten merkin valitsemasta ihmisten mielenlaadusta... Ei ainakaan ole pulaa itseluottamuksesta valita tätä merkkiä yleistä mielipidettä vastaan... :lol: :lol: :lol: :lol: Ei vaan parempi ajettava tuo vaimon Astra on kuin mun Ocu. Tehoa vaan pitäisi olla enemmän, tosin niin pitäisi olla myös Ocussakin... Näyttää kyllä suht moni muukin viihtyvän täällä vaikkei enää obelixillä kurvailekkaan 8)
STA
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja STA »

samulis kirjoitti:Itsellä kanssa eukko valitteli samaa laulua kaiken lisävarusteen tulevan kalliiksi liisarissa, mutta mutta... Saman ne maksaa vaikka omalla rahalla ostaisi ei niistä mitää takaisin saa kun ne pois myy... Itse kiinnitin enemmän huomiota siihen mitä lisävarusteita hommaan ja millaista lisäarvoa se mulle tuottaa... Ottaa ne mitä haluaa/kokee tarvitsevansa ja jos se nettovaikutus on luokkaa 10-20e kuukaudessa niin onko se oikeasti iso raha siitä ilosta mikä joku sopiva varuste lisää mukavuutta...Pitäähän ko autosta kärsi seuraavat 36kk:ta (itsellä 32kk lusittavaa tällä hetkellä... :( ) Itse en Astraa lukuunottamatta ole muutaman viimeisen auton kohdalla alle 4te lisävarustelistan selvinnyt... Oikeastaan Skodan automaattista pyyhkijähässäkkää olen hieman katunut... :lol: :lol:
Onhan se noinkin. Toisaalta, jos budjetti on määritelty, niin siinä pysytään. Muuten karkaa mopo käsistä :( Ottaisin kyllä listalta vaikka mitä varusteita, mutta joskus on oltava tiukkana itselle.

Tuosta verotusarvon määräytymisestä pitääkin ottaa selvää. Jos se lasketaan siitä toteutuneesta hinnasta (siis myyjän antamien alennusten jälkeen) niin sittenhän tuo varusteiden mukaan kinuaminen pitää aloittaa ihan toiselta kantilta. Jos taas ihan listahinnasta, niin sitten pitää keksiä jotain muuta.
Joo tänks, täytyy sanoa, että olen ihmetellyt tämän foorumin ilmapiiriä versus esim ultimatevw.com:iin... Jotenkin tuntuu täällä pyörivä porukka olevan huomattavasti rennompaa kuin siellä... Johtuuko sitten merkin valitsemasta ihmisten mielenlaadusta... Ei ainakaan ole pulaa itseluottamuksesta valita tätä merkkiä yleistä mielipidettä vastaan... :lol: :lol: :lol: :lol: Ei vaan parempi ajettava tuo vaimon Astra on kuin mun Ocu. Tehoa vaan pitäisi olla enemmän, tosin niin pitäisi olla myös Ocussakin... Näyttää kyllä suht moni muukin viihtyvän täällä vaikkei enää obelixillä kurvailekkaan 8)
Juu, oon muutamalle sanonut, että auto on mahdollisesti vaihtumassa VAG:stä Ooppeliin ja ei ole ihan lämpimin vastaanotto ollut. Jos ihan rehellinen olen, niin vähän on itselläkin epävarma olo, mutta pitäähän sitä joskus uskaltaa kokeilla. Varsinkin kun tuo on järkihintainen farmari järkevällä (?) moottorilla ja oli ihan oikeasti mukava ajaa minusta. Ajoasennon sai sillä 6-suuntaisesti kääntyvällä jakkaralla täydelliseksi.
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

STA kirjoitti: Tuosta verotusarvon määräytymisestä pitääkin ottaa selvää. Jos se lasketaan siitä toteutuneesta hinnasta (siis myyjän antamien alennusten jälkeen) niin sittenhän tuo varusteiden mukaan kinuaminen pitää aloittaa ihan toiselta kantilta. Jos taas ihan listahinnasta, niin sitten pitää keksiä jotain muuta.
Kaivoin tuosta läppärisalkusta tuon oman laskelman esiin ja kyllä tuo vaikuttais siltä että verotusarvo lasketaan toteutuneen/sovitun hinnan mukaan ja sekä autosta että lisävarusteista nähtävästi tehdään vielä "viran" puolesta jotain vähennyksiä. Mä sain ainakin ALD:stä aina tarjouksen, minkä perusteella valitsin auton ja lisäilin sen mukaan vielä puhelimessa kuultujen vaikutusten perusteella pari "featurea".

Tuo nettovaikutus tosiaan kantsii ottaa huomioon eli riippuen teidän firman autopolitiikasta on jollain isompi vaikutus kuin toisella. Yleensä jos vaikutus on vain verotusarvossa niin silloinhan 100e:n lisävaruste yleensä antaa nettooon vain noin 50e lisäyksen, eli marginaalin, ei veroprosentin, verran. Tietty jos politiikkarajaa esim auton kokonaiskustannuksen ja/tai maks lisävarustemäärän niin sit joutuu laskemaan...
STA
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja STA »

Maksan auton verotusarvon nettopalkasta. On vähän eri systeemi kuin joissain muissa firmoissa. :/

Autoetu siis on palkan osa, ei lisä. Siksikin jokainen kymppi on tasan kymppi aina lisää :x

Pitänee syssymmällä vähän ihmetellä tuota. Vietetään nyt ensin kesälomat :)
wegeljeff
'Kapitän'
'Kapitän'

verotusarvo

Viesti Kirjoittaja wegeljeff »

vapaan autoedun verotusarvo lasketaan toteutuneesta kauppahinnasta muistaakseni näin:

0,014 x Auton kauppahinta (ilman toim. kuluja ja talvirenkaita) - 3400€ + (Lisävarusteiden arvo lisätään auton uushankintahintaan siltä osin kuin niiden arvo ylittää 850,00 €) = tulokseen lisätään 250€ ja pyöristetetään alempaan kymmeneen euroon = Verotusarvo

Tämän vuoksi kilkkeitä voi ottaa 850€ asti ilman verotusarvon nousua. Business packit onkin rakennettu juuri tuota silmälläpitäen. Tavanomaiset varusteet kuten talvirenkaat eivät nosta verotusarvoa mutta esim. lohkolämmitin nostaa.

Siitä vaan rakentamaan exeliin verotusarvolaskin jolla voi sovitella sellaiset palikat että saa optimoitua tuon kymmenen euron pyöristyksen
:wink: senttikin yli niin taas verotusarvo nousee kympillä.
2.8T V6 BSR -06
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Vaikuttaa suht samalta tuo teidän firman systeemi kuin meillä... Tosin meillä vähennetään leasingvuokra eikä verotusarvo... Niin ei tuo mullakaan varsinaisesti mikään etu ole, itse pidän sitä lähinnä rahoitusmuotona, kun ei ollut käteistä edes hommata jotain <10te käytettyä niin... Laskujeni mukaan tulee kuitenkin jonkin verran halvemmaksi kuin vastaavanhintaisen uuden itse omistaminen ja vaihtaminen aina 3-4v ikäisenä...

Tuosta verotusarvon laskemisesta sen verran, että tuohan on tosiaan se kaava millä se lasketaan, mutta muistaakseni siinä oli jotain erilaisia "tulkintoja" tai käytännön toteutuksia. Esim Opel pitää bisnespaketin hintana 950e, koska on kuulema jokin toleranssi/tulkinta kysymys, jonka mukaan se ei nostaisikaan vielä... Ja toinen muistaakseni on tuo lohkolämmitin eli ainakin ALD:n autoihin taitaa tulla kaikkiin vakiona lohko+sisäpistoke, ainakaan itse en sellaista ruksinut/tilannut ja nuo käsittääkseni lasketaan normaaleihin talvivarusteisiin...
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

STA kirjoitti:Voi LOL. Eli tehtaalta kun aktivoidaan, niin se maksaa 340€? Täällä kun aktivoidaan, se on lähes ilmanen? Ymmärsin, että se ajotietokone on kuitenkin kaikissa autoissa ominaisuutena, se vain aktivoidaan?
Muistaakseni tos tehdas ajotietokoneessa on aina mukana
check control.
Ja hinta on tietysti ymmärettävää, maksaahan se softan kehittäminenkin jotakin ja jollakinhan sitä R&D-kuluja on myös katettava.
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
EP1
'Kadett'
'Kadett'

1.3 cdti koeajo

Viesti Kirjoittaja EP1 »

[quote="samulis"]Tuli selattua Astran hinnastoa läpi ja rupesin hieman ihmetteleen, että jollain on huumoria pistää vielä 1.3cdti:kin kyydittämään Astraa... No ei varmaankaan sen kaikilla 90 hevosella sentään jalkoihin jäädä a) kaunpungissa b)Tangorajan tuolla puolen... Tosin onhan nykyään Vectrassakin 1.6:nen sekä se 100hv version 1.9cdti:stä :o

Tuli kokeiltua dieselkiertueella tuolla 1.3 dieselillä ja vaikutti jopa pirteämmältä kuin oma 2.0 Di-Astra G. Vääntöä ei tosin alakierroksilla pahemmin ollut, turbo tuli jo 1500 kierroksen paikkeilla terhakkaasti mukaan ja kulutus oli ajotietokoneen mukaan 3,5 l luokkaa! Itse asiassa Vectra 1.9 cdti (100 hv) tuntui alle satasen nopeuksissa laiskemmalta. Testi 1.3 cdti astrasta löytyy AutoBildin viime vuoden heinäkuun numerosta ja siinä nousi pisteen hinnan mukaisella painotuksella testivoittajaksi.

Ps.Mikäli nyt uuteen Astraan vaihtaisin ottaisin kyllä tuolla 1.9 120 hv-koneella, hintaero oli muistaakseni vain 1200 euroa 1.3 ja 1.9 cdti:llä.
Mielenkiintoista odotella mikä on uuden Corsan 1.3 cdti:n hinta malliuudistuksen jälkeen.
EP
Vastaa Viestiin