Astra H ja äänieristys

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
jermu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Astra H ja äänieristys

Viesti Kirjoittaja jermu »

Minkälaisia kikkoja voisi käyttää Astra H wagonin äänieristykseen. Kesällä vois jotain tehdä rengasmetelille...

Onko joku jo tehnyt ko. homman?

Kiitos vastauksista jo etukäteen...
Astra H Wagon 1.7CDTI Cosmo Pannacotta
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Itse liimasin bitumimattoa tavaratilan lattiaan, varapyöräkoteloon ja takaistuimien alle. Hommasin myös kumisen maton tavaratilaan. Em. hommat eivät maksa juuri mitään ja asennuskin on helppoa, joten suosittelen kokeilemaan. Mielestäni noilla toimenpiteillä jyrinä karkealla pinnalla pieneni jonkin verran.
rxw
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja rxw »

Itse ajattelin kohta tulevan GTC:hen tehdä ruostesuojauksen ja koteloiden massauksen, tuo toivottavasti auttaa edes jonkin verran rengasmeluun.
Vai mitä sanoo näitä jo tehneet?
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

rxw kirjoitti:Itse ajattelin kohta tulevan GTC:hen tehdä ruostesuojauksen ja koteloiden massauksen, tuo toivottavasti auttaa edes jonkin verran rengasmeluun.
Vai mitä sanoo näitä jo tehneet?
Jos sulla intoa riittää, niin revitään hiukka verhouksia ja pistetään bitumia lattiaan. Se on ainoa oikea eristys muoto. Suojaus tietysti auttaa hiukan. Käske niiden laittaa sitten oikeita myrkkyjä, eikä mitään kuumavahoja sinne.
Kuva
jermu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jermu »

Astra_X_2 kirjoitti:Itse liimasin bitumimattoa tavaratilan lattiaan, varapyöräkoteloon ja takaistuimien alle. Hommasin myös kumisen maton tavaratilaan. Em. hommat eivät maksa juuri mitään ja asennuskin on helppoa, joten suosittelen kokeilemaan. Mielestäni noilla toimenpiteillä jyrinä karkealla pinnalla pieneni jonkin verran.
Minkälainen homma oli purkaa noi verhoilut pois? Menikö paljon aikaa?

Käytitkö takapenkit kokonaan pois?

Tietääkö kukaan saako noita sisälokareja jo jostakin?
Astra H Wagon 1.7CDTI Cosmo Pannacotta
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Takakontin lattian saa paljaaksi purkamatta mitään, vain matot ja varapyörän kansi+pyörä pois. Takapenkkien istuinosat otin irti, nekin lähtivät pienellä vaivalla.

Aikaa tuossa kuluu lähinnä bitumin leikkailuun ja liimailuun kuumailmapuhaltimella. Muutama tunti riittää joka tapauksessa.
tt-tomi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja tt-tomi »

Minun Astra H-Wagoniin tehtiin Tectyl Noise-Stop massauskäsittely Salossa tutustumishintaan 300€. Käsiteltiin vähän sieltä sun täältä, ovista vararenkaan montusta, lokasuojien sisältä ym. Oli korvinkuultava parannus. Ei ole kesärenkaillakaan paha nyt. Hiljaisempi kuin Golf Variant joka minulla oli ennen Opelia.
Troy
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Troy »

tt-tomi kirjoitti:Minun Astra H-Wagoniin tehtiin Tectyl Noise-Stop massauskäsittely Salossa tutustumishintaan 300€. Käsiteltiin vähän sieltä sun täältä, ovista vararenkaan montusta, lokasuojien sisältä ym. Oli korvinkuultava parannus. Ei ole kesärenkaillakaan paha nyt. Hiljaisempi kuin Golf Variant joka minulla oli ennen Opelia.
Mikähän moisen operaation listahinta olisi? Noita varmaan on tarjolla ihan yleisesti näissä ruostesuojauksia tekevissä liikkeissä?
tt-tomi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja tt-tomi »

Kannattaa kysellä Tectyl palvelukeskuksista, sellainen varmaan löytyy Kuopiosta myös. Ihan joka paikassa ei kyseistä Noise-Stopping käsittelyä tosin tehdä. Näyttäisi siltä etta tutustumis kampanja vielä olisi käynnissä, joten homma saattaa irrota listahintaa halvemmalla.
Troy
'Kadett'
'Kadett'

Ok. Kysäisin eilen alalla toimineelta kaverilta, joka vieläkin jollain tavalla on noiden kanssa tekemisissä, mutta hän ei ollut kuullut asiasta. Kertoo varmaan svaan siitä, että kyseessä on tosiaan uusi asia. Pitää käydä kyselemässä.
Troy
'Kadett'
'Kadett'

Tässähän tämä. Etsivä löytää.
Vastaa Viestiin