Opel Calibra 2.0 i 16 V osto.
Laitetaan tähän samaan nyt sitten et mitäs pikku vikoja tuli kaupan päälle.
-Kuskin ovi ei pysy auki
-Kuskin puolen automaatti sähkölasin nostin ei toimi
-Käynnistyksessä palaa mittaristossa merkkivalo että jokin lamppu oisi palanut mutta ei ole oikeasti ja valo häviää kun painaa jarrua.
Ei kai siinä muuta ihmeempiä sitten ole. Jos joku noihin voisi jotain vinkkejä antaa.
-Kuskin ovi ei pysy auki
-Kuskin puolen automaatti sähkölasin nostin ei toimi
-Käynnistyksessä palaa mittaristossa merkkivalo että jokin lamppu oisi palanut mutta ei ole oikeasti ja valo häviää kun painaa jarrua.
Ei kai siinä muuta ihmeempiä sitten ole. Jos joku noihin voisi jotain vinkkejä antaa.
Opel Miehille jotka eivät tarvitse jatketta 
Sinne oveen pitää uusia joko se rauta jossa on ne montut, tai sitten se montuihin osuva osa. En osaa paremmin selittää, mutta korjattavissa on.
Automaatisähkönnostimella meinaat, että ikkuna menee itsestään auki/kiinni kun painaa pari sekunttia nappulaa? Ainakin vectrassa ne pitää uudelleenohjelmoida jos akku on ollut irti. Se tapahtuu ajamalla ikkunat ensin auki, ja pitämällä sitä nappulaa pohjassa vielä 5 sekuntia kun ikkuna on jo auki. Samalla tavalla kun laittaa kiinni, eli pitää nappulaa pohjassa tarpeeksi kauan, niin sen jälkeen toimii.
Sitten esim. B-vectran "Check system" pyytää painamaan jarrua käynnistyksen jälkeen, jotta se näkee onko jarruvalot palanu. Tässä on varmaan jotain samanlaista...
Automaatisähkönnostimella meinaat, että ikkuna menee itsestään auki/kiinni kun painaa pari sekunttia nappulaa? Ainakin vectrassa ne pitää uudelleenohjelmoida jos akku on ollut irti. Se tapahtuu ajamalla ikkunat ensin auki, ja pitämällä sitä nappulaa pohjassa vielä 5 sekuntia kun ikkuna on jo auki. Samalla tavalla kun laittaa kiinni, eli pitää nappulaa pohjassa tarpeeksi kauan, niin sen jälkeen toimii.
Sitten esim. B-vectran "Check system" pyytää painamaan jarrua käynnistyksen jälkeen, jotta se näkee onko jarruvalot palanu. Tässä on varmaan jotain samanlaista...
Öh, eikös normi 16-venasessa ole kuitenkin 4 pulttinen jako? ja vasta Turbossa 5 pulttinen? Aika varma olen että mun 8v Calibrat on ollut 16v:n 15" vanteilla, mitkä mulla ovat edelleen varastossa.ata kirjoitti: Tosin nuo kuvien aluvanteet eivät ole alkuperäiset, vaan nuo ovat 8-venttiilisen Calibran 14-tuumaiset alut, oikeasti 16-venttiiliseen kuuluisi 15-tuumaiset aluvanteet joissa 5 reikää kehällä.
EDIT: 5 reikää kehällä, taisitkin tarkoittaa vain vanteen aukkoja =) Eli ovat tuollaiset kohtuu umpinaiset "5-puolaiset"
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Mullakin olisi joku muistikuva, että 5 pulttiset kiekot on Turbossa ja V6:ssa...normi 8V ja 16V olisi sitten neljällä pultilla. Ainakin omassa ekomoottori- Calibrassa on 4x100 jako...JaspaJami kirjoitti:Öh, eikös normi 16-venasessa ole kuitenkin 4 pulttinen jako? ja vasta Turbossa 5 pulttinen? Aika varma olen että mun 8v Calibrat on ollut 16v:n 15" vanteilla, mitkä mulla ovat edelleen varastossa.ata kirjoitti: Tosin nuo kuvien aluvanteet eivät ole alkuperäiset, vaan nuo ovat 8-venttiilisen Calibran 14-tuumaiset alut, oikeasti 16-venttiiliseen kuuluisi 15-tuumaiset aluvanteet joissa 5 reikää kehällä.
EDIT: 5 reikää kehällä, taisitkin tarkoittaa vain vanteen aukkoja =) Eli ovat tuollaiset kohtuu umpinaiset "5-puolaiset"

Täytyypä koittaa tota lasien ohjelmointi juttua. Se on vaan hassu kun silti toimii hanttarin puolella ihan normaalisti.
Itselläni on ainakin 4x100 jako.
Sitten vielä semmoinen juttu että siinä on sellainen jännä ajonesto että täytyy työntää sellainen pieni palikka virtalukon vieressä sijaitsevaan aukkoon, ennen kuin saa edes virrat päälle, ja tämä täytyy tehdä joka kerta kun auton sammuttaa. Onko jollain enemmän tietoa laitteesta?
Itselläni on ainakin 4x100 jako.
Sitten vielä semmoinen juttu että siinä on sellainen jännä ajonesto että täytyy työntää sellainen pieni palikka virtalukon vieressä sijaitsevaan aukkoon, ennen kuin saa edes virrat päälle, ja tämä täytyy tehdä joka kerta kun auton sammuttaa. Onko jollain enemmän tietoa laitteesta?
Opel Miehille jotka eivät tarvitse jatketta 
Kauko-ohjaimeton hälytin, tai joku vastaava?jonnu kirjoitti: Sitten vielä semmoinen juttu että siinä on sellainen jännä ajonesto että täytyy työntää sellainen pieni palikka virtalukon vieressä sijaitsevaan aukkoon, ennen kuin saa edes virrat päälle, ja tämä täytyy tehdä joka kerta kun auton sammuttaa. Onko jollain enemmän tietoa laitteesta?
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Juu, tarkoitin siis vanteen "koristeaukkoja", en pultinreikiä...JaspaJami kirjoitti:Öh, eikös normi 16-venasessa ole kuitenkin 4 pulttinen jako? ja vasta Turbossa 5 pulttinen? Aika varma olen että mun 8v Calibrat on ollut 16v:n 15" vanteilla, mitkä mulla ovat edelleen varastossa.ata kirjoitti: Tosin nuo kuvien aluvanteet eivät ole alkuperäiset, vaan nuo ovat 8-venttiilisen Calibran 14-tuumaiset alut, oikeasti 16-venttiiliseen kuuluisi 15-tuumaiset aluvanteet joissa 5 reikää kehällä.
Näitä tällaisia siis kun omassa Vectrassanikin on ja siis 4x100-pulttijaolla... (mulla on noita mielestäni hienoja vanteita parikin sarjaa, tosin toinen sarja vaatisi pientä kunnostusta).
Niin joo, voihan nuo "umpinaisina 5-puolaisinakin" nähdä, itse näen ne "5-reikäsinä"...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
No mulla on ei ole kaukosäätöä halyssä mutta ei ole myöskään ajonestoa. Mutta koejoin tuollaisen palikkalla olevan Calibrankin. Eli ajonesto on se palikka tosiaan.jonnu kirjoitti:Kai se joku hälytin sit on. Sitten on vielä jotku vissiin ooppelin omat sisätilan tutkat tjtn.. Ei kyllä hajuakaan miten ne toimii vai toimiiko ollenkaan :)
Tuo Calibran häly vaan tuntuu olevan turha kun sisään pääsee millä vaan opelin avaimilla, virtalukko ei enään käännykkään. Kannattaa siis kyllä asentaa hälytin mikä ei kytkeydy pois lukkopesän kautta.