Kylmää ilmaa vm. 92 Astran puhaltimesta
-
viiksimies
- 'Senator'

Kylmää ilmaa vm. 92 Astran puhaltimesta
Onko normaalia että pakkasilla keskisuuttimista tuleva ilma on kylmää? Näistä tulee kylmää/haaleaa ilmaa riippumatta puhalluksen säätö nappuloista. Sivu- ja tuulilasisuuttimista tuleva ilma on lämpimämpää. Voiko ajoviima vuotaa jostakin tms?
Syksyllä pakkasten alkaessa laitan suuttimien taakse palaset superlonia. Keväällä nappasen ne sieltä pois. Homma toimii mainiosti renkaanvaihdon yhteydessä. Pienempi vaiva tuhrata tuohon 5 min/vuosi kuin purkaa koko kojetaulu ja korjata kunnolla (säätötangosta läppää ei kuitenkaan saa vielä tarpeeksi tiiviiksi).
-
Osku
-
viiksimies
- 'Senator'

Minun autossa tuntuu vähän vuotavan vaikka nuo säätörullat olisi kiinni. Pitää testata tuota Weskun superlonipatenttia.Osku kirjoitti:Olen ainakin olettanut että se on ihan normaalia...![]()
Käytännössä aina talvella saa olla keskisuuttimet kiinni - siis ihan vaan siitä "säätörullasta". Silloin ei ainakaan minulla pahemmin päästä kylmää ilmaa sisätiloihin.
-
Osku
Joo, siis kyllä minullakin ihan tuntee että tulee viileetä, mutta ei mitenkään häiritsevän paljon. Eikä se kuitenkaan ole yhtä kylmää kuin ulkoilma. Ja minullahan on lähes aina autossa päällä kunnolla vaatteita, myös pipo, hanskat ja kaulaliinakin. Ei siinä kylmä pääse tulemaan.viiksimies kirjoitti:Minun autossa tuntuu vähän vuotavan vaikka nuo säätörullat olisi kiinni. Pitää testata tuota Weskun superlonipatenttia.Osku kirjoitti:Olen ainakin olettanut että se on ihan normaalia...![]()
Käytännössä aina talvella saa olla keskisuuttimet kiinni - siis ihan vaan siitä "säätörullasta". Silloin ei ainakaan minulla pahemmin päästä kylmää ilmaa sisätiloihin.
Kunnon sissi ei pienistä valitaOsku kirjoitti: Joo, siis kyllä minullakin ihan tuntee että tulee viileetä, mutta ei mitenkään häiritsevän paljon. Eikä se kuitenkaan ole yhtä kylmää kuin ulkoilma. Ja minullahan on lähes aina autossa päällä kunnolla vaatteita, myös pipo, hanskat ja kaulaliinakin. Ei siinä kylmä pääse tulemaan.
A: -25 pakkasilla se vuotava ilma on kylmää
B: Ylläkselle asti ajellessa ei viitsi koko matkaa olla toppavaatteet päällä.
C: Astra on ilman tuota "ominaisuutta" todella miellyttävästi lämpeävä.