Kylmää ilmaa vm. 92 Astran puhaltimesta

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
viiksimies
'Senator'
'Senator'

Kylmää ilmaa vm. 92 Astran puhaltimesta

Viesti Kirjoittaja viiksimies »

Onko normaalia että pakkasilla keskisuuttimista tuleva ilma on kylmää? Näistä tulee kylmää/haaleaa ilmaa riippumatta puhalluksen säätö nappuloista. Sivu- ja tuulilasisuuttimista tuleva ilma on lämpimämpää. Voiko ajoviima vuotaa jostakin tms?
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Ihan normaalia on. Vaikka ne suuttimet kääntää kiinni, niin ei ole täysin tiivis ja tulee kylmää ilmaa. Jos haittaa kovasti, niin voipi koettaa tukkia jollain, suuttimet lähtee helposti irti.
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Normaalia on. Kannattaa tosin ottaa vasen suutin irti ja kokeilla säätää sulkijaläppää. Auttoi hieman itselläni. Huonosti selitetty, mutta selviää kyllä kun ottaa suuttimen irti.
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Syksyllä pakkasten alkaessa laitan suuttimien taakse palaset superlonia. Keväällä nappasen ne sieltä pois. Homma toimii mainiosti renkaanvaihdon yhteydessä. Pienempi vaiva tuhrata tuohon 5 min/vuosi kuin purkaa koko kojetaulu ja korjata kunnolla (säätötangosta läppää ei kuitenkaan saa vielä tarpeeksi tiiviiksi).
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Olen ainakin olettanut että se on ihan normaalia... :roll:
Käytännössä aina talvella saa olla keskisuuttimet kiinni - siis ihan vaan siitä "säätörullasta". Silloin ei ainakaan minulla pahemmin päästä kylmää ilmaa sisätiloihin.
viiksimies
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja viiksimies »

Osku kirjoitti:Olen ainakin olettanut että se on ihan normaalia... :roll:
Käytännössä aina talvella saa olla keskisuuttimet kiinni - siis ihan vaan siitä "säätörullasta". Silloin ei ainakaan minulla pahemmin päästä kylmää ilmaa sisätiloihin.
Minun autossa tuntuu vähän vuotavan vaikka nuo säätörullat olisi kiinni. Pitää testata tuota Weskun superlonipatenttia.
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

viiksimies kirjoitti:
Osku kirjoitti:Olen ainakin olettanut että se on ihan normaalia... :roll:
Minun autossa tuntuu vähän vuotavan vaikka nuo säätörullat olisi kiinni. Pitää testata tuota Weskun superlonipatenttia.
Joo, siis kyllä minullakin ihan tuntee että tulee viileetä, mutta ei mitenkään häiritsevän paljon. Eikä se kuitenkaan ole yhtä kylmää kuin ulkoilma. Ja minullahan on lähes aina autossa päällä kunnolla vaatteita, myös pipo, hanskat ja kaulaliinakin. Ei siinä kylmä pääse tulemaan. :lol:
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Jos on sisäilmankierto,niin se päälle ja alkaa tulemaan keskisuuttimistakin lämmintä.Näin ainakin calibrassa.

Tosin tuulilasi saattaa sitten huurtua,kun ei sille tule puhallusta.
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Osku kirjoitti: Joo, siis kyllä minullakin ihan tuntee että tulee viileetä, mutta ei mitenkään häiritsevän paljon. Eikä se kuitenkaan ole yhtä kylmää kuin ulkoilma. Ja minullahan on lähes aina autossa päällä kunnolla vaatteita, myös pipo, hanskat ja kaulaliinakin. Ei siinä kylmä pääse tulemaan. :lol:
Kunnon sissi ei pienistä valita :D Minua tuo kylmä hönkäys kylläkin häiritsi.
A: -25 pakkasilla se vuotava ilma on kylmää
B: Ylläkselle asti ajellessa ei viitsi koko matkaa olla toppavaatteet päällä.
C: Astra on ilman tuota "ominaisuutta" todella miellyttävästi lämpeävä.
SPM
'Admiral'
'Admiral'

tuuletus

Viesti Kirjoittaja SPM »

Sama vika rahikaisella.. Oon pitäny vaan rullaa kiinni.. Helppo se kai olis tukkia mutta se pitää takasivulaseja auki. Pidetään pipoja päässä..:)
Vastaa Viestiin