Asconasta neliveto
On se "mitenkään" mahdollinen, mutta julmetusti siinä on työtä. Käytännössä auton joutunee rakentamaan alapuolelta melko lailla uusiksi, kun nelivetovectran taka-akselisto on täysin toisen tyyppinen kuin Asconan.
Onhan joku britti pistänyt Kadettiinkin nelivedon ja V6:n
Onhan joku britti pistänyt Kadettiinkin nelivedon ja V6:n
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

On noita kummajaisia täällä jyväskylässä rakennettu, ei tosin Opeleita. Mutta vastaan on tullut ainakin tollanen 80-luvun lada, jossa nivan 4-veto tekniikka ja "vaikuttavin" ilmestys oli 96 saab, tekniikasta en tiedä, mistä oli otettu mutta niskat meinasin taittaa kun seurasin moisen kehonkuljettimen menoa kun joka kulma raapi tietä... =)))
Mulla on se flash-lehti jossa on se keltainen 4x4 turbo d-kadetti, siihen on vaihdettu kokonaan se pohjalevy, muistaakseni calibrasta.
Itse olen miettinyt tuota neliveto juttua myös asconaan, ja iso projekti se olisi. Vaihtamalla koripenkissä koko pohjalevy vai riittäiskö jos vaihtasi vaan ne tarvittavat kohdat siitä pohjasta. Tai sitten korinvaihto eli papereissa calibra ja kori asconan niin kuin nää manta/asconat...
Itse olen miettinyt tuota neliveto juttua myös asconaan, ja iso projekti se olisi. Vaihtamalla koripenkissä koko pohjalevy vai riittäiskö jos vaihtasi vaan ne tarvittavat kohdat siitä pohjasta. Tai sitten korinvaihto eli papereissa calibra ja kori asconan niin kuin nää manta/asconat...
-Janne
ex Corsa E OPC PP 2018
ex Corsa E OPC PP 2018
Itsekin suunnittelin tuota neliveto juttua A Vectraan. Paikallinen katsastus konttori sanoi, että saa lailliseksi pelkällä muutoskatsastuksella. Tuli jo hankittua neliveto calibran akselit, pohjalevy, jakolaatikko yms. AKE:lta sain sitten kuulla, että ei onnistu koska turbo vectra on eri mallisarjaa kuin etuvetoiset vaikka vectra onkin. Poikkeuslupaa voi kuulemma hakea, mutta ei välttämättä mene läpi.
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Miksi ei pysty tavallisesta etuveto a-vectrasta(esim. gt)tekemään 4-vetoa,kun kerran etuvedosta voi tehdä laillisesti etuveto turbon,eli esim. gt c20let koneella,kaikki turbothan on 4-vetoja.Vai tuleeko liikaa vaihdettuja osia? vai miksi pitäisi hakea lupa? Kun laittaa tuon c20let koneen etuveto vectraan,niin ei tarvitse kuin muutoskatsastaa(kunhan alusta vastaa vain turbo/v6 mallia).
Ja tuosta etuveto vectrasta c20let koneella on ainakin yksi esimerkki,joka on katsastettu kyseisellä tekniikalla viime kesänä(aikaisemmin auto oli 20ne koneella).
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jani Mukkala on 2003-01-27 19:14 ]</font>
Ja tuosta etuveto vectrasta c20let koneella on ainakin yksi esimerkki,joka on katsastettu kyseisellä tekniikalla viime kesänä(aikaisemmin auto oli 20ne koneella).
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jani Mukkala on 2003-01-27 19:14 ]</font>