Ohjaus oikealta -> vasemmalle?

Keskustelua Opeleista
tvhula1
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja tvhula1 »

Voisi kuvitella että tuollainen "kengitetty" auto olisi jossain suhteessa parempi vaihtoehto kuin esim. 60v-papparaisen tai sen kuuluisan kukkahattutädin käytössä ollut. Ei luulisi olevan niin karstoittunut. Postilla on huoltosopimus easykm:n kanssa joten pikku/tyyppiviatkin tulevat tod. näk. korjatuiksi koska se ei maksa ylimääräistä...

Toisaalta noita ei paljon huolleta siihen nähden miten niillä ajetaan. Muistelisin että meidän toimipaikan autoilla huoltoväli on tyyliin 2v/30000km.

Jos päivässä tulee reilu 1000 laatikkoa vastaan niin jaksaako sitä joka kanttarin kohdalla hidastaa? Tai hypätä autosta pihalle joka 20. laatikon kohdalla kun se kiva setä on jättänyt taas lumityöt tekemättä? Itse pyrin minimoimaan autoon ramppaamisen, joten alusta ja puskurit saavat luvan kärsiä lasikuudestani ;)

Itsekin olen yhden postiauton omistanut. Eikä ollut kallis, maksoi yhden kartongin röökiä ;)
tpk_83
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

JaspaJami kirjoitti:
Amppa kirjoitti:
ata kirjoitti:
tpk_83 kirjoitti: eikös joku tehnyt gti-lehdessä nissan skylineen kyseisen muutoksen? :roll:
Ja ei sitä nyt mikään gti-lehti tehnyt, kunhan vain esittelivät auton...
Onko lauserakenne Iisalmen alapuolella asuville ylivoimaisen vaikea ymmärtää? :roll: :)
No tuon lauseen ymmärtää helposti väärin :) Eihän siinä tosiaan väitetty että GTI lehti sitä olisi rakentanut.
no muokataas vaikka tuo silleen vaikka mitä hain takaa

eikös gti-lehdessä ollut esittelyssä nissan skyline, jossa on kyseisen "tyyppinen" juttu ?... joko miellyttää kansaa? :wink:
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kaveri teki kesällä tuollaisen vaihdoksen -97 corollaan. Yllättävän paljon siihen ainakin sai vaihtaa osia, mm. rintapelti, melkein koko johtosarjan, mittarit jne. Eli melkein koko keula tyhjäksi ja sitten tarvittavat peltityöt ym.

Ei auto hirveitä tullut maksamaan vaikka osiin menikin rahaa, penkkejä vaan ei meinannut ensin löytyä mistään. Niin ja kilometrejä on joku 130tuhatta eikä tekniikassa ainakaan vielä mitään kummallista ole tullut vastaan.
Korissa kyllä on pieniä kolhuja törkeän paljon tavalliseen tuon ikäiseen autoon verrattuna mutta niitä on tarkoitus korjailla ajan salliessa pois, onneksi eivät ole pahoja.

Muutoskatsastuksen kanssa ei ollut minkäänmoista ongelmaa, joten ei hommaa nyt voi ainakaa laittomaksi sanoa.

Omistajaa itseä silti kyrpii kun antenni ja takalasinpyyhin ovat väärällä puolella :)
Kauko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Kauko »

ata kirjoitti:No ei tehnyt gti-lehti eikä sitä tehty myöskään gti-lehdessä, vaan tuo muutos oli tehty jo ennenkuin koko lehteä oli edes olemassa. Kun tuo auto oli hyvin tiedossa jo vuosia ennenkuin oli gti-lehteä, ocf:ää ym.
Joo, näinpä on asiat!
Maailma olisi varmaankin paljon parempi paikka ilman näitä em. kolmikirjaimisia tunnuksia, jotka ovat ilmeisestikin kytkeytyneenä toisiinsa, valitettavasti. :cry:
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Kauko kirjoitti:
ata kirjoitti:No ei tehnyt gti-lehti eikä sitä tehty myöskään gti-lehdessä, vaan tuo muutos oli tehty jo ennenkuin koko lehteä oli edes olemassa. Kun tuo auto oli hyvin tiedossa jo vuosia ennenkuin oli gti-lehteä, ocf:ää ym.
Joo, näinpä on asiat!
Maailma olisi varmaankin paljon parempi paikka ilman näitä em. kolmikirjaimisia tunnuksia, jotka ovat ilmeisestikin kytkeytyneenä toisiinsa, valitettavasti. :cry:
Millä tavalla GTI-lehti ja OCF ovat kytkeytyneet toisiinsa?
Kauko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Kauko »

Mielestäni vahvasti yhdistävä tekijä on sana tuning.
Itse en ole moiseen juttuun lämmennyt, mutta tosin tää onkin tietenkin vaan mun mielipide, eikä siitä herneitä kannata ottaa. :wink:
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Johonkin Skylineen tuon vaihdon ymmärtää, se kun on ultraharvinainen harrasteauto.

G-astra varmasti taas on koko- ja ikäluokkansa yleisin auto suomessa, joten älä nyt edes ajattele moiseen projektiin ryhtyväsi jos yhtään arvostat omaa vapaa-aikaasi ja hintaa omalle työllesi.

Jos pakko on vanha postiauto hommata niin aja sillä sellaisena kuin se on, kyllä niitä aina välillä tuolla liikenteessä näkyy siviilikäytössäkin joten kai siihen äkkiä tottuu... :wink:
tpk_83
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

asiaan liittyen semmonen juttu että mitenkä on noissa postin autoissa että on niissä automaatti vai tavan vaihteisto?
tunnostas aluksi aika vaikeelta laittaa vasemmalla kädellä vaihde silmmään :wink:
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Eiköhän ne automaatteja ole.
Mutta ei se mun mielestä niin yksiselitteinen asia ole ettei muka kannattaisi. Selaa vaikka varaosahausta mitä osat suunnilleen maksais ja jos ei peukalo ole keskellä kämmentä niin kyllä tuon homman varmaan kannattamaan saa vaikka ohjauksen vaihtaisikin toiselle puolelle.

Muutenhan ajaminen varmaan onnistuisikin väärältä puolelta mtta ohitukset ovat vähän hankalia.
ile:_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

Ja mitenkähän ne ohitukset hankalia olis, mun mielestä on paljo mukavampi ohittaa ku ajaa oikialta. Mun pitää ajaa joka lauantai semmonen 40km maantiellä ja ei oo ollu pienintäkään ongelmaaa vielä ohituksessa, muutaku kaasua vaan.
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Käyppä kuule kattomassa niitä autoja ennen...
Itse suunnitelin aivan samaa viime syksynä, mutta katsomisen jälkeen mieli "hieman" muuttui.

Yhtään edes siedettävässä kunnossa olevaa ei löytynyt, moottorit kilkattivat kiinnileiponeen tikkukoneen tapaan ja sisällä oli tapeltu kirveillä.

Eli autot olivat aivan paskana sekä ulkoisesti että myös teknisesti.
Tietysti tämä ei päde välttämättä kaikkiin, sattui vain omalle kohdalle varmaan maanantai kappaleet! :lol:

Ja kannattaa tietysti laske hintaan toiset puskurit, takaluukku, konepelti, n.15kg kittiä, maalaus ja tietysti sisustan uusiminen jos tuollasesta autosta haluaa fiksun :wink:

Giljotiini ikkunamekanismi kicks ass.

itse lähtisin halvemman astran/vectran toivossa etsimään huoneistokeskuksen malleja?!
Kuva
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Spikey kirjoitti: itse lähtisin halvemman astran/vectran toivossa etsimään huoneistokeskuksen malleja?!
Jep,jep. Tuningväri tulee kaupanpäälle :D
Vastaa Viestiin