2.0 vai 2.5 Omega ?
no siis jos täälä kylillä pyörii niin tommosta se kulutus onLallevihtinen kirjoitti:14-20L kulutus????![]()
Kyllä ne kierrokset saa olla aika paljo siä 5k... vaihteita vaihteita.
Ei se 2.0 ny niin hidas ole, vai onko teillä päin liikenteessä ferrareita ja porcheja?
Ei herneitä..
- omegamv6manual
- 'Admiral'

Melkeinpä unohtaisin sen 2.5:sen kokonaan, jos ei tartte "suomi-auto" olla. MV6:t taitaa olla 80% ellei enempi tuotuja käytettynä... Samat viat taitaa olla molemmissa V-koneissa, 3.0 ei kulutukseltaan varmaan paljoa eroa, ja on kiva körötellä! Valinnan varaa löytyy myös. Tuskin sitä ensimmäistä kannattaa heti ottaa, jos vain malttaa! 
Outoa,kun itse en ole saanut 14 litraa satasella rikki,vaikka perässä on ollut 1200 kiloinen vaunu ja on posoteltu satasta menemään.13,5 taitaa olla suurin mitattu keskikulutus.Tänään tuli käytyä vantaalla ja 150 kilsan keskikulutus oli 7,8. Eli jos joku sanoo 2.0 16V kulutukseksi 14-20 litraa sataselle,joko kusettaa mennentullen,tai tankissa on reikä,tai autossa on jotain muuta vakavaa vikaa...
Ei ole oikein kenekään etujen mukaista jauhaa bullshittiä forumilla,jonka pitäisi toimia tiedonjakokanavana siitä kiinnostuneille.Esson baarit sitten kokonaan erikseen...
edit: Ja ettei nyt jää mitään epäselvää,X20XEV on bensakoneisita B-omegoista se taloudellisin.Tämä siis puhtaasti faktana...
Ei ole oikein kenekään etujen mukaista jauhaa bullshittiä forumilla,jonka pitäisi toimia tiedonjakokanavana siitä kiinnostuneille.Esson baarit sitten kokonaan erikseen...
edit: Ja ettei nyt jää mitään epäselvää,X20XEV on bensakoneisita B-omegoista se taloudellisin.Tämä siis puhtaasti faktana...
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
-
Savolainen
- 'Diplomat'

Se on semmonen juttu,että Omegan painoinen auto vie bensaa
paljon enemmän kuin joku hemmetin tohatsu ym.
Mutta sitten kun se tiukka paikka tulee,vaikkapa jonkun moinen
kolari,niin kummassa selviää vähemmillä vammoilla,,?
Turvallisuus maksaa,itse olen siitä valmis maksamaan,siksi ajelen
Opel Omegalla.
Opel Omegalla.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
Statics kirjoitti:No ite suosittelisin tota 2.5 koska tää 2.0 16v on liian pieni kone tän kokoselle autolle.. jos meinaa liikenteen seassa pysyy niin mulla kulutus 14-20l/100km, siis seka-ajo ja lupaan että tolla 2.5 menis vähemällä kun ei tarvis koko aikaa ajaa 5k kierroksilla.. näillä kulutuksilla niin auto vaihtuu keväällä.. tai kone..
Kyllä nykyliikenne on tiukka rytmistä, kun 2-litraisen Omegan kulutus pyörii 14...20 l/100 km. Onkohan vikaa autossa vai kuljettajassa?
j.h
reikää ei oo tankissa, en kuseta, voit tulla ite vaikka kattoon ja mitään vikaan en ole ainakaan huomannut itse tossa olevan joka tohon vois vaikuttaa.. mutta jos on jotain vinkkei mikä kannattaa kattoo niin sanokaa ihmeessä etten turhaa ajele tommosilla kulutuksilla... ja itse kun kävin lahdessa niin kulutus oli noin 9.5l/100km.. mutta tässä nurkilla kun ajelee niin tommosta se kulutus on...Megaman kirjoitti:Outoa,kun itse en ole saanut 14 litraa satasella rikki,vaikka perässä on ollut 1200 kiloinen vaunu ja on posoteltu satasta menemään.13,5 taitaa olla suurin mitattu keskikulutus.Tänään tuli käytyä vantaalla ja 150 kilsan keskikulutus oli 7,8. Eli jos joku sanoo 2.0 16V kulutukseksi 14-20 litraa sataselle,joko kusettaa mennentullen,tai tankissa on reikä,tai autossa on jotain muuta vakavaa vikaa...
Eikö se Omega ollut viime vuonna testissä / analyysissä viiden parhaan joukossa, jossa oltiin koostettu kaikkien käytettyjen automallien tapahtuneet kolarit vs loukkantumiset.ekomies kirjoitti:Mutta sitten kun se tiukka paikka tulee,vaikkapa jonkun moinen kolari,niin kummassa selviää vähemmillä vammoilla,,?
Opel Omegalla.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Meillä tuntuu vievän X20XEV omega tasaisesti n. 10l/100km kesät talvet. Aut. ilmastointi löytyy, mutta ei kai sen silti ihan noin paljoa kuuluisi kuluttaa kun kyse on kuitenkin suurimmaksi osaksi matka-ajosta.
Eilen tuli tilattua OBD2-testeri, saa nähdä saako sillä autosta mitään irti, pakokaasuanalyysissä pitää varmaan ainakin käydä josko siellä olisi lambdassa jotain vialla vaikka ei vikavaloa poltakaan.
Saako tollaiseen omegaan muuten valomuistin pelkällä releen lisäksellä kun auto on tullut Belgiasta eikä siinä sellaista hienoutta ole?
Eilen tuli tilattua OBD2-testeri, saa nähdä saako sillä autosta mitään irti, pakokaasuanalyysissä pitää varmaan ainakin käydä josko siellä olisi lambdassa jotain vialla vaikka ei vikavaloa poltakaan.
Saako tollaiseen omegaan muuten valomuistin pelkällä releen lisäksellä kun auto on tullut Belgiasta eikä siinä sellaista hienoutta ole?
tohon mäkin oon luottanu että ton takia se viä bensaa kun painaa sen verran, mutta vaikee sit lähtee sanoo.. mut alle 15 on kyl tol vaikee päästä :Eekomies kirjoitti:Se on semmonen juttu,että Omegan painoinen auto vie bensaa
Opel Omegalla.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Lisäät releen ja pistät huomiovaloille 10A sulakkeen. Releen paikka löytyy repsikan jalkotilan kulmamuovin alta johtosarjaan teipattuna, näin ainakin pitäis olla.Enochian kirjoitti:Saako tollaiseen omegaan muuten valomuistin pelkällä releen lisäksellä kun auto on tullut Belgiasta eikä siinä sellaista hienoutta ole?