Hommasin tässä vähän aikaa sitten B-mallin Vectraan Steinmetzin ylä- ja alamaskit. Ylämaskin vaihto onnistui aivan heittämällä. Mutta nyt pitäisi vielä saada alamaski paikoilleen.
Onko kellään kokemusta, että kuinka se musta vakio ritilä on kiinni puskurissa ja miten sen saa helpoiten irti siitä? Lohkolämmittimen johdon pistokkeen läpivienti on ritilässä eli se täytyisi saada myös siitä irti. Luultavasti täytyy ottaa koko etupuskuri irti autosta, jotta kyseinen operaatio onnistuisi?
Vectran alamaskin irroittaminen puskurista?
Joo, koko puskuri pitää ottaa irti. 
Ei kovin kiva homma jos ei viitsi purkaa paljoa, kun sisälokarit painaa niin prkleesti käteen kun irroittaa puskurin pultteja. Itse puskurin varmaan saisi helpoiten kun irroittaa renkaat pois tieltä, ja ehkä sisälokarit.
Nimim. pari kertaa tehnyt, ja kolmas kohta tulossa...
-Mikko
Ei kovin kiva homma jos ei viitsi purkaa paljoa, kun sisälokarit painaa niin prkleesti käteen kun irroittaa puskurin pultteja. Itse puskurin varmaan saisi helpoiten kun irroittaa renkaat pois tieltä, ja ehkä sisälokarit.
Nimim. pari kertaa tehnyt, ja kolmas kohta tulossa...
-Mikko
Audi S4 Biturbo
Joo kyllä sen etupuskurin irtikin voi ottaa,mutta miksi tehdä se vaikean kautta?Steinmetz alamaskissa on kiinnikkeet jolla se laitetaan vanhan päälle muutamalla ruuvilla,ja myös ns.tausta levyt pitää kuulua alamasakiin ja ruuvit kiinnittyvät näihin.Ainut mitä joudut fiksaamaan on lohkoläm.piuha.!Alkuperäisenkin saat pis konepeltin avaamalla ja puskurin/jäähdyttäjän välistä mahtuu työstään,vanha pitää irrottaa kolvilla.Se on sulatettu kiinni useasta pisteestä.Mutta jos näin teet niin uusi alamaski menee liian syvälle ja ei istu sinne!"
Kiitoksia gts-22! Kyllä järki voi leikata joskus sitten tosi hitaasti
Olen jo pitemmän aikaa miettinyt, että miten sen alkuperäisen maskin saa pois, mutta onneksi en vielä alkanut tuumasta toimeen. Maski meni heittämällä alkuperäisen päälle, kun ensin otti ne levyt irti, jotka oli kiinni ruuvattuna siinä Steinmetzin maskissa.