Juu, tolpat eli siis iskarit. Vähä niinku kajaanilainen kaveri heitti baarimikolle: kaljaaelisiideriä!vectraTBO kirjoitti:Timonen kirjoitti:Soitin tänään entiselle omistajalle, tämä kertoi kulutuksen olevan maantiellä yli 10 ja kaupungissa 11-13 tai yli, riippuen kaasujalan asennosta.vectraTBO kirjoitti:Mukava moottori ajaa motari nopeuksia ja muutenkin ihan käytännöllinen vehje. Kulutusta itse en kaupungissakaan ole saanut millään yli kympin ja maantiella noin 100km/h ajaessa kuluttaa noin 7-7,5 litraa satasella.
Jos ostat osta ihmeessä Vectra kun nuo Calibrat on niin yleisiä, omasta mielestäni.
Tuo tolppien vaihto kyllä vähän ihmetyttää? Kolaroitu?
Kolaroinnista en tiedä, mut tuskinpa sen vuoksi vaihdetaan kerralla kaikki 4 tolppaa uusiksi? Kuitin mukaan hinta ollut 500,-/tolppa. Ja ilmeisesti madallettu, jouset näytti aika tuoreilta, samoin kuin suojakumit.
On kyllä vikaa jossain jos noin paljon vie menovettä, mieti nyt ittekin: Yli kympin maantiellä on todella paljon tuon kokoiseen moottoriin/painoiseen autoon. Tottakai sitä saa kulumaan mutta ei siltinkään noin paljon...
Joku vanha taunus kutos koneella ehkä pystyy noihin lukemiin...
Tuo tolppa homma ei vissiin auennut sulle?
Kun puhutaan A-Vectran tolpista niin niitä ei ole kuin kaksi ja ne on edessä=joustintuet.
Vai tarkoitikko kenties tolpilla iskareita??
Ja kulutusta pienentää vielä se että auto on manuaali, niinkuin sen kuuluukin olla
Ostettu : Vectra 2.5 V6 CDX -94
Näin se homma eteneeTimonen kirjoitti:Juu, tolpat eli siis iskarit. Vähä niinku kajaanilainen kaveri heitti baarimikolle: kaljaaelisiideriä!
Niin ja nuo mun auton kulutus jutut perustuu ajotietokoneen lukemiin, jotka kyllä täsmää aika hyvin tankattuun bensamäärään + kilometreihin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Olin katsovinani, ettei tuossa Vecussa ole ajotietokonetta. Se ei liene edes CDX:ssä tuona vuonna vakiovaruste? Keskikonsolissa oli kello ja ulkolämpötilamittari.vectraTBO kirjoitti:Näin se homma eteneeTimonen kirjoitti:Juu, tolpat eli siis iskarit. Vähä niinku kajaanilainen kaveri heitti baarimikolle: kaljaaelisiideriä!![]()
Niin ja nuo mun auton kulutus jutut perustuu ajotietokoneen lukemiin, jotka kyllä täsmää aika hyvin tankattuun bensamäärään + kilometreihin.
Saako tuon luistoneston (TC kait tarkoittaa sitä?) kytkettyä pois päältä? Jos ei, niin eihän tuolla pysty perkele edes polttamaan kumia...
Ei tuohon CDX varusteluun paljon mitään kuulu, sähkölasit eteen, sähköpeilit, plyyshi penkit ja kaksi airbagia eteen. Tohon on sitten saanut ruksata lisävarusteita vielä listalta jos siltä on tuntunut.Timonen kirjoitti: Olin katsovinani, ettei tuossa Vecussa ole ajotietokonetta. Se ei liene edes CDX:ssä tuona vuonna vakiovaruste? Keskikonsolissa oli kello ja ulkolämpötilamittari.
Saako tuon luistoneston (TC kait tarkoittaa sitä?) kytkettyä pois päältä? Jos ei, niin eihän tuolla pysty perkele edes polttamaan kumia...![]()
![]()
Näihin tietysti plus vielä ne perus jutut esim. keskuslukko. Kävin joskus ajamassa tuollaista V6 CDX Vectraa jossa oli nuo varusteet jotka tuossa luettelin, aika perus auto noilla vermeillä.
Kyllä noissa kaikissa on siinä etutuhkakupin alla se TC nappi josta luistoneston saa pois... Mutta ei se silti kumia polta
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Ei kai V6-opeleita ole kumin polttoon tehtykään. Sitä varten on paremmatkin vehkeet, tuo on enemmän sellainen leppoisa maantiepeli. Vammaisvaihteisto kyllä sopii oikein hyvin noihin V6-koneisiin...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Kaupunkikulutus näyttää normaalilta... Itsellä B Vectralla (X25XE) karvan verran päälle 13... Maantiellä taas sitten 6-8 riippuen nopeudesta.vectraTBO kirjoitti:Timonen kirjoitti:Soitin tänään entiselle omistajalle, tämä kertoi kulutuksen olevan maantiellä yli 10 ja kaupungissa 11-13 tai yli, riippuen kaasujalan asennosta.vectraTBO kirjoitti:Mukava moottori ajaa motari nopeuksia ja muutenkin ihan käytännöllinen vehje. Kulutusta itse en kaupungissakaan ole saanut millään yli kympin ja maantiella noin 100km/h ajaessa kuluttaa noin 7-7,5 litraa satasella.
Jos ostat osta ihmeessä Vectra kun nuo Calibrat on niin yleisiä, omasta mielestäni.
Tuo tolppien vaihto kyllä vähän ihmetyttää? Kolaroitu?
Kolaroinnista en tiedä, mut tuskinpa sen vuoksi vaihdetaan kerralla kaikki 4 tolppaa uusiksi? Kuitin mukaan hinta ollut 500,-/tolppa. Ja ilmeisesti madallettu, jouset näytti aika tuoreilta, samoin kuin suojakumit.
On kyllä vikaa jossain jos noin paljon vie menovettä, mieti nyt ittekin: Yli kympin maantiellä on todella paljon tuon kokoiseen moottoriin/painoiseen autoon. Tottakai sitä saa kulumaan mutta ei siltinkään noin paljon...
Joku vanha taunus kutos koneella ehkä pystyy noihin lukemiin...
Tuo tolppa homma ei vissiin auennut sulle?
Kun puhutaan A-Vectran tolpista niin niitä ei ole kuin kaksi ja ne on edessä=joustintuet.
Vai tarkoitikko kenties tolpilla iskareita??
Ja kulutusta pienentää vielä se että auto on manuaali, niinkuin sen kuuluukin olla
V6:n Kulutus (l/100km): 6,6 8,2 11,4
Lähde Autotalli.com.
Eli tuon mukaan kaupungissa 11,4, tosin itse en edelleenkään ole saanut kymppiä enempää menemään kaupungissa.
Ja tuo tieto löyty haulla C25XE VS C20LET nimimerkki i_kone henkilön viestistä ja tarkoittanee Calibraa/A-Vectraa.
B-Vectran kulutuksista ei ole hajua.
Elkää hyvät ihmiset repikö niitä autojanne, säästyy bensaa...
Lähde Autotalli.com.
Eli tuon mukaan kaupungissa 11,4, tosin itse en edelleenkään ole saanut kymppiä enempää menemään kaupungissa.
Ja tuo tieto löyty haulla C25XE VS C20LET nimimerkki i_kone henkilön viestistä ja tarkoittanee Calibraa/A-Vectraa.
Calibra 4x4 Turbo -92
Calibra 4x4 Turbo -92
Asiaan tietysti vaikuttaa minulla se että minun kaupunkiajo oli:vectraTBO kirjoitti:V6:n Kulutus (l/100km): 6,6 8,2 11,4
Lähde Autotalli.com.
- Aamulla auto käyntiin
- Ikkunoiden raappaus
- Töihin (3km)
- Töiden jälkeen auto käyntiin
- Ikkunoiden raappaus
- Kotiin (3km)