bensatankin valo vilkkuu / palaa erilailla b vectra 1.6

Keskustelua Opeleista
blueberry05
'Admiral'
'Admiral'

bensatankin valo vilkkuu / palaa erilailla b vectra 1.6

Viesti Kirjoittaja blueberry05 »

jonkun aikaa sitten kun valo alkoi palamaan ajoin sen jälkeen maantieajoa noin 20km tankille ja sain tankkiin sopimaan 52.5 ltr (7.5ltr)

nyt valo alkoi vilkkumaan punaisten viivojen rajoilla ja vaikka tiesin mittarin aika positiiviseksi valon vilkunta sai minun ajamaan tankille, vähän yllätykseksi 60ltr tankkiin meni 45 ltr eli 15 ltr olis ollut jäljellä.

ongelma on että eikö vilkkuva valo kerro todella vähästä bensasta? muistan kuulleeni semmosta. Eli onkos antura sitten rikki onko tyypillistä näille autoille?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Pihahtiko kunnolla kun avasit tankinkorkin? Ettei vaan ole tankin tuuletus tukossa ja oli imenyt tankkia lyttyyn (alipaine). Korkin avaus tasoittaa paineet ja tankki lommahtanut takaisin muotoonsa?

Viesti Kirjoittaja Peemies »

Itellä 97 Vectra, sama vika. Koskaan en oo saanu mahtumaan 50 litraa enempää tankkiin vaikka valo on vilkkunu ja olen tullut siihen tulokseen ettei mittari vaan näytä oikein.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Itellä se melkolailla toiminu oikeen. Valo rupee palamaan kun ajotietokoneen Rangessa on noin 60 Km. Välkkyminen alkaa jossain 30 Km:n kohdalla. Joskus jos tankki on ollu melko tyhjä (range jotain 50 Km) ja auto on ollu vaikka pienessä mäessä, niin on saattanut aluksi vilkutella ja näyttää tyhjää, mutta hetken ajelun jälkeen vilkkuminen on loppunu.

Ajotietokone ei koskaan ole hämääntynyt ylämäkiparkkauksesta, joten toi tavallinen mittari ei ehkä ole se kaikista luotettavin. Joka tapauksessa kun vilkkuminen alkaa, niin autolla pitäisi päästä vielä jotain 40 Km ennen kuin bensa loppuu kokonaan.

Edit: ajoin kerran rangen nollaan ja vähän päälle, niin sain tankattua jotain 55 litraa.
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

ekto kirjoitti:Itellä se melkolailla toiminu oikeen. Valo rupee palamaan kun ajotietokoneen Rangessa on noin 60 Km. Välkkyminen alkaa jossain 30 Km:n kohdalla. Joskus jos tankki on ollu melko tyhjä (range jotain 50 Km) ja auto on ollu vaikka pienessä mäessä, niin on saattanut aluksi vilkutella ja näyttää tyhjää, mutta hetken ajelun jälkeen vilkkuminen on loppunu.
Mielenkiintoista, itselläni ei vilku polttoainevalo, vaikka tankissa olisi ajotietokoneen mukaan bensaa enää noin 10km ajoon. Ajotietokoneen "Range" teksti kyllä vilkkuu, mutta polttoainevalo palaa yhtäjaksoisesti.

Muistelen perheen entisessä -97 B-Vectrassa valon vilkkuneen, kun polttoaineet olivat todella vähissä. Lienee vuosimallikohtaisia eroja näissäkin?
Nipe
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Nipe »

Mulla ei pala ollenkaan,edes silloin kun on toodella vähän bensaa,missä vika?Anturi sökö?Mittariston olen purkanu ja vaihtanu kaikki polttimot,joten valon pitäis olla ehjä.Siis B-Vectrassa -96,vai eikö GL mallissa ole tota "lisävarustetta"...
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Nipe kirjoitti:Mulla ei pala ollenkaan,edes silloin kun on toodella vähän bensaa,missä vika?Anturi sökö?Mittariston olen purkanu ja vaihtanu kaikki polttimot,joten valon pitäis olla ehjä.Siis B-Vectrassa -96,vai eikö GL mallissa ole tota "lisävarustetta"...
GL-mallissa ei polttoainevaloa ainakaan vakiona ole.
blueberry05
'Admiral'
'Admiral'

00 vectrassa comfort ( ent GL) valo on

niin jostain syystä mulla alkoi se valo VILKKUUN kun tankissa oli vielä 15 ltr ja edellisen kerran valo alkoi PALAMAAN ja silloin tankissa oli alle 10 ltr eli vähän ristiriitaista
Nipe
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja Nipe »

ascona_c kirjoitti:
Nipe kirjoitti:Mulla ei pala ollenkaan,edes silloin kun on toodella vähän bensaa,missä vika?Anturi sökö?Mittariston olen purkanu ja vaihtanu kaikki polttimot,joten valon pitäis olla ehjä.Siis B-Vectrassa -96,vai eikö GL mallissa ole tota "lisävarustetta"...
GL-mallissa ei polttoainevaloa ainakaan vakiona ole.
No eipä sit voi palaakaan se bensavalo... :D
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

B Vectroissa ja G Astroissa on se ikävä ominaisuus, että mittari näyttää aika pitkälti sen perusteella missä asennossa auto on viimeksi seissyt.
Esimerkkinä tulin eilen töistä ja mittari näytti 10l. Kävimpä kaupassa ja jätin auton parkkiin. Auto oli inan keula alaspäin ja hieman kenollaan oikealle. Kas kummaa kun lähdin, niin bensavalo vain vilkkui eikä noussut mihinkään ennenkuin sammutin virrat autosta. Paskojahan nuo mittarit on, ei sille voi mitään! On aina okkut ja tulee aina olemaan. Jännitti jopa ajaa uutta H Astraakin kun bensavalo paloi, ajotietokonen herjasi polltoaineen riittävän 2km ja tankissa kuienkin 10l! Mulla ei ole varmaan yhdessäkään Opelissa mittari näyttänyt oikein. Siksipä arvion kulutuksen pyrkimällä tankkaamaan aina tankin täyteen ja laskemalla tankatusta määrästä ja ajetuista tripin kilometreistä kulutuksen.

Viesti Kirjoittaja Saintiel »

eiköhän ooo niin että mittari näyttää suurinpiirtein määrän mitä tankissa on koska bensä hölskyy kiihdytyksissä ja jarrutuksissa mäissä ja niin päin pois.
blueberry05
'Admiral'
'Admiral'

hmmmmm

hei luitteko mun viesitn ennenkuin vastasitte. itse tein havainnot tasaisella maantiellä ajellessa ja siis just toisinpäin VILkkuminen ja palaminen mun kohdalla eri kerroilla
Marko#
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Marko# »

Mulla vilkkuu valo subbarin tahdissa ku on vähä bensaa jäljellä! :roll:
opeljames
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja opeljames »

Astra G:ssä vilkkuu kans valo, ku mittari on viimeisen punaisen merkin kohdalla.. en tiiä paljon sillä määrällä viel ajelee...
Astra G Caravan 1.6i 16V -98!
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Eilen tuli testattua tota rangea. Ajoin hitusen yli nollaan ja autoon sai tankata 55.8L bensaa. Joten voisin kuvitella, että range 0 kohalla on 5 litraa tankissa...
Vastaa Viestiin